Kirjoittaja Aihe: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?  (Luettu 19662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #60 : 16.07.14 - klo:18:33 »
Olen ehkä siinä hieman erilainen että kun Suomessa on lämmintä, minulle tulee matkakuume. Ehkä se lämpö tuo elävämmin mieleen lomamuistoja. Toisaalta haluaisin vaan olla ulkona jokaisen aurinkoisen hetken... vähän huonosti on olosuhteet sallineet nyt sen. Jostain syystä en haikaile yleensä enää syksyllä muille maille. Kummallista.

Ei mitään kummallista, että kuume nousee kuumuudesta.
Minun haaveeni on, että oppisin Siionin virsien säveleet niin hyvin, että pystyisin ne veisaamaan nuotille. Nuotin vierestä käy nyt jo.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #61 : 16.07.14 - klo:20:19 »
Niinpä mullakin...olen "nuotin vierellä" kuorossa  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #62 : 16.07.14 - klo:21:05 »
Tahtoisin perustaa laajahkon metsäpainotteisen tarhan mökille jonka vanhemmat antoivat minulle ja sisarelle. Äiti ja sisar löytävät loputtomiin syitä miksi ei ja äiti vielä ymmärtää selitykseni hyvin ihmeellisellä tavalla, mutta isälleni joka niinikään rakentaa kaiken aikaa voi sentään selittää puhelimessa mitä sitten ja mitä sitten.

Sieltä kaatuvat liialliset puut pois, heistä rakennetaan kartiomainen tupanen eli määrätty kota. Puroon järjestyy pysyvää solinaa, kun kehittyy vähäisellä energialla toimiva veden ylös takaisin virtauttava laitelma (osaaja on syd. tervetullut laatimaan).  Kyseeseen ei tule puutarha vaan hämmästyksen aihe.  Siellä on silloin tällöin vastassa kohde, jonka ikään kuin ei pitäisi olla siellä mutta on vain.  Lapsi n:o 2 joka opiskelee kuvaamataitoa suunnittelee venepoukamasta kettujen lahden ja muut hämmästyttävyydet noin lähemmin.  Puutarhatonttuja ei tule, ei liioin mitään renessanssipatsaiden halpisversioita (myivät Roomassa).

Toiseksihan suurena unelmana olisi muuttaa vuodeksi Umbriaan. Siten tämä asuntokin vapautuisi seuraavalle Lapselle.   Umbriassa oleskelisin, veisailisin Thomasin käännöksiä ja ehken oppisin kääntämään jonkin italiaksi.  Opiskelisin Dosenttia ja Johannes Paavali Toista yhteisen teologian osalta. Roomakin kelpaa.



« Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:21:08 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #63 : 16.07.14 - klo:21:09 »
Onnea Leena "metsätarha"-hankkeelle, ne ovat hienoja keitaita, olen muutamiin törmännyt, yhteen
jopa ihan sattumalta marjastusreisullani.
Ja hieno homma että et pilaa sitä "tonttupatsailla"  :023:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #64 : 16.07.14 - klo:23:04 »
Mie haluaisin päästä hyppäämään laskuvarjolla. Sellainen tandemhyppy varmaan rahalla järjestyisikin. Annoin jo vähän perheelle/suvulle vinkkiä, että josko sitten tulevaisuudessa 60-v. lahjaksi saisin hypyn.  :eusa_angel:
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #65 : 17.07.14 - klo:00:43 »
Jos voitan joskus jostain kilpailusta palkinnoksi laskuvarjohypyn, lahjoitan sen Pyryharakalle. Kyllähän tuosta nimimerkistäkin jo kuulee, että se haluaa ilmaan räpistelemään!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #66 : 17.07.14 - klo:07:12 »
Jos voisin, haluaisin palata 1950-luvun elämään.
              Olisi maisemat karjan kaluamia, polkujen varret täynnä kanttarellejä, ahot punertaisivat metsämansikoista.
Lehmät laiduntaisivat niityt nurmiksi, lampaat kaluaisivat kivien kolotkin. Kissa odottaisi lypsylämmintä maitoa. Koira vahtisi taloa. Se olisi suomenpystykorva. Paitaressut pyllyilisivät hiekkakasassa. Kahvi juotaisiin pärekorista pellonpyörtänöllä.
Metsot, teeret ja pyyt pyrähtelisivät karkuun marjastajia. Äiti veisaisi radion ääressä valkoisten verhojen liehuessa läpivedossa kun olisi kuiva kuumuus keittiössä.  Halstaroitu haili tuoksuisi huumaavasti. Samoin mäntysuopa kun oltaisiin mattopyykillä. Hiekkatie pölyäisivät ja autot haisisivat bensalle. Jätskikioskilla tavattaisiin, siitä sitten lähdettäisiin lavatansseihin. Isä pitäisi puhuttelun kotiintuloajoista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #67 : 17.07.14 - klo:07:27 »
Juu, minä voisin mennä 1900-luvun alkuun, kun kaikki oli vielä luomua ja manuaalista. En tosin haluaisi ehkä jäädä kokemaan kahta maailmansotaa ja ajan nopeaa muuttumista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #68 : 17.07.14 - klo:08:56 »
Kypsä arvio. En toki halua päsmäroidä.  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #69 : 17.07.14 - klo:09:01 »
Minua, kulkutautia sairastavalla, olisi vielä toivelistalla yli sata maata, joissa en ole käynyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #70 : 18.07.14 - klo:22:46 »
Eteenpäin elävän mieli.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #71 : 18.07.14 - klo:23:25 »
Minua, kulkutautia sairastavalla, olisi vielä toivelistalla yli sata maata, joissa en ole käynyt.

Kulkutaudista on todettu periytyvä muoto. Sitä liikkuu toisinaan selkeänä ilmiönä suvussa. Meillä Lapsi n:o 1 lähetti viimeksi kortin Oslosta "kun ei ole tullut käytyä".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #72 : 19.07.14 - klo:12:30 »
Sen verran kulkutautia ehkä sairastan, että tekisi mieli käydä maistelemassa joitakin ruokia niiden syntyseuduilla. Ja Westvleterenin luostarissa oluella! En ole suuremmin ruokavammainen, joten voisin maistella mitä pöytään tuodaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #73 : 20.07.14 - klo:12:12 »
Kulkutaudista on todettu periytyvä muoto. Sitä liikkuu toisinaan selkeänä ilmiönä suvussa. Meillä Lapsi n:o 1 lähetti viimeksi kortin Oslosta "kun ei ole tullut käytyä".

Edellinen saapui köpiksestä sitäedellinen Fiscosta. Jenkkejä odotamme vastavierailulle. Tämä kaikki alkoi kun hän opiskelijavaihdossa pääasiallisesti vaihtoi maata toisten vaihtareiden seurassa. Jäi päälle kuten ilmeisesti kuuluu taudinkulkuun sillä toisille ei jää. Jenkit eivät viipyne,  sillä heillä on Australia kokonaan näkemättä tai muuta merkillistä. Ei silti. Minun pitäisi päästä Sydneyyn nyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #74 : 20.07.14 - klo:13:40 »
Haluaisin kiivetä Israelissa vuorelle. Jos Hermon jätetään pois, niin korkein on Har Meron pohjois-Galileassa ja toinen Mount Ramon länsi-Negevissä. Saan tietysti epäillä kykyjäni, enhän Kebnekaisellekaan selvinnyt, vaikka olin jo Nikkaluoktassa.