Kirjoittaja Aihe: Käsky  (Luettu 7227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: Käsky
« Vastaus #15 : 30.05.13 - klo:14:05 »
Kaipa me voimme niitä laintauluja yhdessäkin katsoa ja vaikka sormella hankalia kohtia osoittaen. Pääasia lienee, ettemme osoita sormella toisiamme.
Eipä taida ihan onnistua, senhän on näyttänyt historia ja tämä päiväkin.
Sellaista se ihmisen kilvoittelu on.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käsky
« Vastaus #16 : 30.05.13 - klo:15:23 »
En ole kirjoittanut Suomesta halaistua sanaa. Ymmärrän, että haluat vain haastaa riitaa joka asiassa ja vääristellä kirjoittamiani. Sama se minulle. Vääristele vain niin paljon kuin sielu sietää. Häivyn lopullisesti!

Pysy sinä myyrä vain foorumilla. Olen tehnyt kanssasi saman havainnon.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Benkku

  • Vieras
Vs: Käsky
« Vastaus #17 : 30.05.13 - klo:16:03 »
Nykykieltä tai ei nykykieltä.
Mutta minä  käsitän viestisi sisällöstä  että viittaat iäkkäämpää sukupolvea olevia ihmisiä eli onko se nykykielellä ilmaistuna vanhuksiin ja poterosta minä taas saan ajatuksen niihin ihmisiin joiden ansiosta saan tänäänkin elää Suomi nimisessä valtiossa.
Kun sitten tarkastelen kymmenen käskyn kautta viestejäsi, niin mitä mieltä olet ihmisenä, viestiesi sisällöstä?
Omista viesteissäni kyllä ilmenee välillä että en noudata esimerkiksi käskyä kahdeksaa, mutta kukapa ei olisi noudattanut.  
http://evl.fi/EVLfi.nsf/0/0C5F6264F1CCF806C22576730050B19A?OpenDocument&lang=FI
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html

En ole kirjoittanut Suomesta halaistua sanaa. Ymmärrän, että haluat vain haastaa riitaa joka asiassa ja vääristellä kirjoittamiani. Sama se minulle. Vääristele vain niin paljon kuin sielu sietää. Häivyn lopullisesti!

Eihän tässä nyt ole mistään riidan haastamisesta  kysymys vaan kyseenalaistan sen, onko meistä kukaan, siis kukaan, niin sinä kuin minäkään osoittelemaan sormella kymmenen käskyn tauluja toisillemme?
ps. vääristellä ja käännellä asioita, sellaista se vuorovaikutus on meillä,nykyihmisillä,nykykielessä.

Pysy sinä myyrä vain foorumilla. Olen tehnyt kanssasi saman havainnon.

Tilaa löytyy varmaan kaikille niin Pirskalle, Myyrälle kuin Benkulle jne.
Mutta ehkä meidän olisi kumminkin sittenkin hieman enemmän havanoilistaa viesteissämme mitä me tarkoitamme. Kieltämättä olen kyllä hyvin vaikea selkoinen persoona, mutta ehkä sittenkin väärinymmärretty.

ps. Itsekeskeisenä ihmisenä ja itsetuntoisena meidän olisi varmasti hyvä lukea uudestaan yllä olevat viesti oikeiden havantojen saamiseksi tai sitten ei.
« Viimeksi muokattu: 30.05.13 - klo:16:08 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käsky
« Vastaus #18 : 30.05.13 - klo:18:58 »
Eipä taida ihan onnistua, senhän on näyttänyt historia ja tämä päiväkin.
Sellaista se ihmisen kilvoittelu on.

Missä meidän tulisi onnistua? Minulle riittää, kun huomaansilloin tällöin, että noinkin voi ajatella. Jos tällainen keskustelu tuottaa jotain uutta ja viisasta, se on harvinainen lahja eikä mikään asetetun tavoitteen saavuttaminen. Kirjoitellaan ja lueskellaan ja yritetään ymmärtää edelleenkin!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Käsky
« Vastaus #19 : 30.05.13 - klo:19:27 »
Yhdyn Penan ajatuksiin...ei kun eteenpäin vaan iloisella ja reippaalla mielellä.
En likimainkaan ymmärrä kaikkia syvällisiä pohdintoja mitä täälläkin on, mutta iloitsen niistä
hunajanpisaroista mitä löydän ja saan....olen välillä itse aivan hukassa itseni kanssa...
on luopumisen tuskaa...sairauksia...luottamus horjuu...mutta Isä tietää kyllä ja pitää voimat yllä.
Kiitos ystävät ymmärryksestä ja rinnallaolosta.

Benkku

  • Vieras
Vs: Käsky
« Vastaus #20 : 30.05.13 - klo:19:50 »
Pääasia lienee, ettemme osoita sormella toisiamme.

Eipä taida ihan onnistua, senhän on näyttänyt historia ja tämä päiväkin.
Sellaista se ihmisen kilvoittelu on.

Missä meidän tulisi onnistua?
Siinä että emme osoittelisi toisiamme sormella käskyjen suhteen, ei teoin tai edes ajatuksissamme. Minun mielipiteeni käskyjen suhteen on, että olisi hyvä jättää kyselemiset ja vertailut. Siksi on hyvä ehkä pohtia käskyjen suhteen: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi"

Mutta yritän ymmärtää myös sinua ja kaikkia muitakin, vaikka se välillä hieman vaikeata on.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käsky
« Vastaus #21 : 30.05.13 - klo:19:56 »
Siinä että emme osoittelisi toisiamme sormella käskyjen suhteen, ei teoin tai edes ajatuksissamme. Minun mielipiteeni käskyjen suhteen on, että olisi hyvä jättää kyselemiset ja vertailut. Siksi on hyvä ehkä pohtia käskyjen suhteen: "Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi"

Mutta yritän ymmärtää myös sinua ja kaikkia muitakin, vaikka se välillä hieman vaikeata on.

Ei kai se ole sormella osoittamista käskyjen suhteen, jos kysyy, miten toiset ymmärtävät neljännen käskyn. Lue sinäkin ajatuksen kanssa uudestaan, mitä myyrä on aloituksessaan kirjoittanut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Benkku

  • Vieras
Vs: Käsky
« Vastaus #22 : 30.05.13 - klo:20:02 »
Ei kai se ole sormella osoittamista käskyjen suhteen, jos kysyy, miten toiset ymmärtävät neljännen käskyn. Lue sinäkin ajatuksen kanssa uudestaan, mitä myyrä on aloituksessaan kirjoittanut.
Nyt on tainnut jäädä sitten meiltä molemmilta jotain lukematta.

Neljännen käskyn suhteenkin...
"Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi"
.