Kirjoittaja Aihe: Elämän realiteetit  (Luettu 34299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #90 : 13.05.13 - klo:16:29 »
Lainaus
Joillakin näyttää olevan hyvin negatiivinen elämänkäsitys.

Sitä on liikkeellä itse kuullakin, mutta itselläni tällä hetkellä, tällä kellon lyömänä on elämässäni sellainen keski-ikäisen uudistus rakenteilla. Missä haetaan positiivista näkökulmaa omaan elämään, tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. En kiellä sitä että minun omakohtainen suvaitsevaisuuden rajojen, totuuden etsiminen ihmisten persoonasta on hieman erilainen, mutta ei mitenkään niin ainutlaatuinen tapa saada ihmisistä käsitystä. Valitettavasti epäilevänä Tuomaana, tulee kyllä tehty hyvinkin usein myös virhe arvioita, mutta se kasvattaa minua ja on antoisaa. Kun huomaa että en ole todellakaan täydellinen ihminen, missään asiassa, ei missään.

Tietysti on sekin tunnustettava että kun tapa jolla minä ihmisiä välillä tutkin ja annan palautetta. Aiheuttaa välillä myös syviä ”haavoja” ihmisille joita on turha edes pyrkiä enää korjaaman millään anteeksi pyynnöllä.  Välillä kärsin siitä aika paljonkin omassa sielun elämässäni. Siihenkin kyllä löytyy ”lääke”… polviumpiot lattiaan, kädet ristiin ja olla hiljaa.
 
Pidän Hannu Matti Ilmari Lauerman toteamusta: ”Usko, Toivo ja Huijaus”. Yhtenä suurena pohtimisen arvoisena ajatuksena, kun elämän realiteetteja katsotaan ihmisen psyykkiseltä kannalta. Eli kuinka ihminen ja ihmiset voivat ja voidaan kasvattaa, ohjata, tukea sekä johtaa harhaan itseään ja muita ihmisiä.

SV.28

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #91 : 01.06.13 - klo:17:32 »
Kun ihmiset saavat hieman maistaa Sanan helinää ja tuntea Vapahtajan rakkautta, niin ei mene kauan kun ihminen alkaa tulla hieman ylimieliseksi ja jopa katsoo kanssa kulkijoita "yläviistosti".

Sellaisia me ihmiset olemme.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #92 : 02.06.13 - klo:23:58 »
Kun ihmiset saavat hieman maistaa Sanan helinää ja tuntea Vapahtajan rakkautta, niin ei mene kauan kun ihminen alkaa tulla hieman ylimieliseksi ja jopa katsoo kanssa kulkijoita "yläviistosti".

Sellaisia me ihmiset olemme.


minäkin olen realisti..
wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #93 : 03.06.13 - klo:10:36 »
Olen pohtinut itseni, ihmisten ja jopa tälläkin keskustelualueella olevia mielenhäiriöitä.

Elämä on tosi asioitten hyväksymistä, toiset vaan eivät hyväksy niitä ja hakevat apua itsepäisesti jopa vääristä paikoista. Näin hoitavat sitten itseänsä väärin.

Jumala loi ... mutta antaa myös avun.

Tämä on elämän realiteetteja ja ne on sitten hyväksyttävä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #94 : 08.06.13 - klo:14:23 »
Onko ihmisellä yleensä mahdollisuutta löytää vastauksia, saada vastauksia?
Vai ollaanko aina kyselijän, etsijän, hapuilijan paikalla.
Koen että itselläni on itkemättömiä itkuja, kysymättömiä kysymyksiä, matkaa on vielä vastausten saamiseen.

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #95 : 08.06.13 - klo:15:17 »
Oman energiansa kohdistaminen itsensä hoidossa väärään paikkaan. Aiheuttaa väärin ymmärretyksi tulemisen ja väärän hoidon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #96 : 08.06.13 - klo:15:29 »
Benkku, sinun allekirjoituksesi sisältää sen mikä on paras neuvo lohdutuksen tarpeessa olevalle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #97 : 08.06.13 - klo:15:52 »
Benkku, sinun allekirjoituksesi sisältää sen mikä on paras neuvo lohdutuksen tarpeessa olevalle.
En nyt allekirjoittaisi sinun toteamustasi, ei edes lohdutuksen tarpeessa olevalle.

Jumala loi myös nimittäin  lohdutukseksi mielenterveyshoidon sitä tarvitseville ja se on elämän realiteettia.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #98 : 08.06.13 - klo:16:12 »
Niin, sydämessämmie asuvat myös synnit.
Ajattelin inhimillisen lohdutuksen varaan jääviä. Toki surevia lohdutetaan ja sairaiden puolesta rukoillaan.
Mielenterveyshoito on OK sen tarpeessa oleville. Jumala kaikille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #99 : 08.06.13 - klo:17:45 »
Olenkohan minä mielenterveyshoidon tarpeessa oleva?

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #100 : 08.06.13 - klo:18:17 »
Mikäli ihminen tuntee itse että hänellä on mielenterveysongelmia, ehkä on hyvä pohtia ohjausta elämäänsä terveydenhoidon ammattilaisilta.
Sielunhoidon tehtävänä ei varmastikaan ole ratkoa mielenterveysongelmia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #101 : 08.06.13 - klo:18:30 »
Näinhän se tietysti on. Olen kokenut erittäin hoitavana sen että vierellä on kuulevia ja rukoilevia
ystäviä. Uskon tiellä yksinäinen puu ei pala.

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #102 : 08.06.13 - klo:19:17 »
Mikä on lukijan / kuulijan (ehkä mielenterveysongelmaisen) vastuulla ja mikä lohduttajan?
Ehkä olisi hyvä molempien osapuolien aina ensin katsoa omaan reppuunsa, millä eväillä ollaan liikkeellä.

SV.99

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #103 : 08.06.13 - klo:19:32 »
Meille on annettu ohjeeksi rakastaa Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäistämme niinkuin itseämme.
Olemme kukin vastuussa itsestämme yksilönä Jumalan ja ihmisten edessä. Olemme yksilöinä omalta
osaltamme rikastuttamassa sitä yhteisöä missä saamme olla mukana toisiamme tukien ja rohkaisten.

Benkku

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #104 : 09.06.13 - klo:11:13 »
Meille on annettu ohjeeksi rakastaa Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäistämme niinkuin itseämme.
Olemme kukin vastuussa itsestämme yksilönä Jumalan ja ihmisten edessä. Olemme yksilöinä omalta
osaltamme rikastuttamassa sitä yhteisöä missä saamme olla mukana toisiamme tukien ja rohkaisten.

Minun osaltani tuon toteuttaminen on usein hieman haasteellista.