Kirjoittaja Aihe: Unet  (Luettu 113271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #135 : 31.01.06 - klo:09:03 »
Lainaus
Myös sellaiset "säännöt" kuten toimimattomat valot eivät kuulosta ihan normaalilta unitoiminnalta.

Mää näin ainaki viime yönä unta että meiän vessan valo ei toiminu.

Oon määki pari kertaa nähny tommosta selkounta, yks oli jotain että mua jahtas karhu meiän talossa ja mää menin sitä mun huoneen oven taa piiloon ja sielä aattelin että "Täähän on unta että mää voin hyvin kattoa mitä tapahtuu jos toi karhu saa mut kiinni."
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Unet
« Vastaus #136 : 17.03.06 - klo:22:11 »
näin unta että heräsin aamulla ja kun katsoin peiliin niin mulla oli musta kihara tukka ja silmälasit o.o ja mietin että mitäs hittoa, ei anna mun tukkaa tällaiseksi leikannut.
-tottelematon ja paha-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #137 : 18.03.06 - klo:13:43 »
Mää oon nähny koko viikon semmosia unia että ne olis voinu olla totta, niissä ei ollu mitään kummallista.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Unet
« Vastaus #138 : 19.03.06 - klo:15:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Saara"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Saara"
Näin unta, että olin raskaana, vaikka en kyllä ollut ihan varma olinko. :?
Onko vauvakuumetta :?:


Haha. Enpä tiedä. :P Tai mulla kyllä voi olla aina vauvakuume, tykkään niin vauvoista. Ah.

Näin samanlaista unta kuin alkuviestissa :D :?:

Uneni on nykyään (unen vähyyden/päiväunien kokonaisen puuttumisen takia?) lähinnä ahdistavia suoritus painajaisia.

Eräässä unsessa olin ihmispääsky. Sellainen että olin ihminen joka aina liian ahistavasta tilanteesta muuttui pääskyseksi ja lensi vain taivaan sineen.

Olkoon tämä sitten vaikka taasen ylistyslaulu laiskuudelleni ja vastuunpakoilulleni.
 :-?
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Unet
« Vastaus #139 : 01.04.06 - klo:19:42 »
harry potterilla oli vihreät hiukset ja se oli muuttunut chibi hahmoksi. K A M A L A A.
-tottelematon ja paha-

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Unet
« Vastaus #140 : 02.04.06 - klo:14:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Onkos täällä muuten kellään kokemuksia selväunista (lucid dream: www.hoyhensaaret.tk )? Muinoin muuan sivaritoveri kertoi ilmiöstä ja väitti itsekin kokeneensa sellaisen. Kuulostaa jotenkin pelottavalta, vaikka asiantuntijat väittävät, että kyse on tyystin luonnollisesta ilmiöstä.


Ensimmäistä kertaa kuulen, että noilla unilla on ihan oma terminsäkin ja kaikki eivät niitä näe. Olen varmaan onnekas (omasta mielestäni ainakin) kun olen nähnyt verrattaen usein tällaisia unia. Aika hauskaa oikeastaan, kun tiedostaa tapahtumien olevan unta ja voi ruveta käyttäytymään täysin absurdisti. Toisaalta omien kokemusten mukaan mikäli haluan unen jatkuvan täytyy tekojen olla edes jossain määrin järkeviä, toisin sanoen eivät johda kuolemaan, joka taas johtaa lähes aina heräämiseen.

Toissayönä ajoin Spedeä vastaan kiihdytyskisoissa. :) Ihan tavallisessa unessa siis.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Unet
« Vastaus #141 : 02.04.06 - klo:19:37 »
Joo minunkin kaveri kun kertoi tommoisesta, niin olin heti että "Hei, toihan puhuu musta." Koko ikäni olen selväunia, tai "hallintaunia", kuten ennen sanoin nähnyt, ja oli kiva tietää, että joku muukin on. Pikkuvelikin niitä näki, ja leikittiin usein pienenä niiden avulla "unileikkiä".

Pikkulapsena pidin selväunia itsestäänselvyytenä ja vanhemmat pelkäsi, että todellisuuden raja hälvenee.  :D
Vanhempana kiinnostuin niistä todenteolla ja käytin niitä terapiatarkoitukseen . Jossain vaiheessa tuli vaihe, jolloin ne alkoi ahdistaa, ja halusin nähdä enemmän tavallisia hallitsemattomia unia. Nehän ovat tärkeitä ihan psykologisesti tapahtumien ym käsittelyn kannalta. Pelkäsin, että jos kaikki unet alkavat olla selväunia, en ole enää missään yhteydessä alitajuntaan ja menetän jollain tavalla tasapainon elämästäni. Siksi en niitä enää tietoisesti aiheuttanut

Vielä nykyäänkin, kun tulee syksy ja uniaikani kasvaa kuukausien ajaksi valveillaoloaikaa pidemmäksi, saatan leikkiä unissani selväunilla. Isä sanoi, että syksyllä minulla on enemmän elämää silmäluomien sisäpuolella :)

Selväunista minulle kertonut ystäväni sanoi, että niitä näkemätönkin voi harjoitella näkemään niitä. Kaipa se on mielenkiintoista.
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa millaiko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Unet
« Vastaus #142 : 04.04.06 - klo:17:20 »
mä näin viimeyönä unta yhestä rastapäisestä ja sit kans matilaisen teemusta. ja merestä. en muista mitä siinä tapahtu.
"jossei oo lempeä sydämessä
maailma on vaan iso pimeä metsä"

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Unet
« Vastaus #143 : 05.04.06 - klo:11:14 »
Mä näin viikonloppuna unta, että oisin saanu äikän kirjotuksista 91 pistettä. Eipä tullu ihan niin hyvää.
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #144 : 05.04.06 - klo:14:53 »
Mää näin unta että sain fyssankokeesta 10- vaikka siinä oli ihan hirveesti virheitä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Unet
« Vastaus #145 : 06.04.06 - klo:14:07 »
Näin tossa paripäivää sitte kummallista unta :D olin siinä jossain mestassa ja siinä oli ihan valtavasti jotain porukkaa ja kaikilla oli jussipaidat päällä. Siinä sitte ihmettelin että miksi ihmeessä kaikilla on sellanen paita päällä. mullaki oli mutta se ei ollut kummallista koska mulla oli tietynlaiset housut :)
en tiiä mitkä housut ne oli mutta ne jotenki neutraloi sen paidan vaikutuksen pois :D
peace and lööv

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Unet
« Vastaus #146 : 08.04.06 - klo:20:56 »
Minen halua tietää alitajunnastani enää yhtään enempää...Näin unta Matti Nykäsen kadonneista uimahousuista...hui kamalaa :shock:
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Unet
« Vastaus #147 : 10.04.06 - klo:09:44 »
*Nostaa kätensä selväuneksijoita kysyttäessä*

Kuten Aurakin sanoi, nukkuminen on ollut lapsesta asti miltein parasta mitä on. Tai ainakin lapsena oli.

Uni: Olin Katalaunisten kenttäin taistelun jälkeisessä ruumismeressä eksyksissä. En tiedä mitä etsin, mutta etsin ja hätä oli kova.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Unet
« Vastaus #148 : 11.04.06 - klo:19:41 »
Haha. Meidän äidinkielenopettaja näki luettuaan minun selkouni-esseeni unta jossa se tulkitsi selkounta..

Hassua miten pitkin päivää tupsahtaa mieleen jotain unia/unenpätkiä, jotka tuntuvat tutuilta ja vanhoilta, eikä siltikään ole mitään muistikuvaa milloin on niitä nähnyt...
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Unet
« Vastaus #149 : 16.04.06 - klo:12:04 »
viimeinen uni oli ennen 8.4 joloin oltiin menossa yhteen konserttiin:

minä, henccu ja TJ olimme bloodin konsertissa.. laulaja osoittaa meitä ensin sormella sanoen: "TE siinä! TÄNNE NYT!!" ja ihmiset vajosivat lattian sisään ja yks mun kaveri joka oli siellä vilkutti meille hyvästit. ja jotenkin sitten ne oli raahannut snne lavalle sellasen jättiläismäisen konekiväärin ja osoitti sillä meitä ja ja kitaristi sanoi: "anteeksi, meidän pitää kidnapatat eidät mukaamme!" (japaniin ^^;  )ja sitten tyypit pakkasivat meidän johonkin koteloihin jotka pelottavasti muistuttivat kitarakoteloita (O__O) ja sitten lensimme japaniin ja jäimme sinne johonkin suljettuun taloon joka oli täynnä ruusuja ja se oli ihan musta vaaleenpunanen!!!! ja sitten heräsin.. karu totuus mutta helpotus samalla huomata että ei ollut ruusujen keskellä jossian kamalssa huoneessa!!
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop