Kirjoittaja Aihe: Kaupallinen tiedote: Kuin unta ja varjoa -levy  (Luettu 6479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hm

  • Vieras
Kaupallinen tiedote: Kuin unta ja varjoa -levy
« Vastaus #15 : 31.08.08 - klo:18:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mörtti-57"
Tv-2 klo 14.55 alakaa elokuva Kuin uni ja varjo v.1935, joka sijoottuu pohojanmaan körttimaisemiihin. Pitääpä kattoa aikaa, kun kaikki oli palion paremmin - körttilääsekkin.


Tuli katsottua toisella silmällä muiden touhujen ohessa. Olin tuon kyllä aikaisemminkin nähnyt.

Oma viehätyksensä tuolla vanhalla pohjalaisella elämänmuodolla kyllä on. Jykevän karua elämää. Rampa tyttö säälitti kovasti. Hänen elämänsä oli sairaudesta huolimatta jotenkin kaunista.

Körtti-isännästä tuli heti mieleen oma isä. Jotakin samaa hiljaista jämeryyttä olin näkevinäni. Vaikka nuoruudessa tuli paljon kapinoitua häntä vastaan, viimeinen tapaaminen jäi pysyvästi mieleen. Olin käymässä eteläsuomesta häntä katsomassa keuhkosairaalassa. Jotakin siinä juteltiin. Pois lähtiessäni hän heilautti sängystä kättään hyvästiksi.

Pian sen jälkeen velimies soitti töihin ja sanoi, että isä on kuollut. Mieli täyttyi rauhasta. Olimme sopineet kaiken.