Kirjoittaja Aihe: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?  (Luettu 7326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #15 : 31.05.09 - klo:16:02 »
pienenä poikana olin Ylihärmässä mumman ja paapan luona ja sitten menimme siantapposeuroihin... :eusa_pray:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #16 : 01.06.09 - klo:09:21 »
Siantapposeurat on varmaankin hyvät seurat! Synnintapposeuroissa jää aina jotakin vanhaa elämään.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #17 : 01.06.09 - klo:19:52 »
Synnintapposeuroissa jää aina jotakin vanhaa elämään.

Niin! Oma minä ei niissä kuole. Siihen tarvitaan Kristuksen katse, jonka sai Pietari kokea. Senkin jälkeen Pietarille jäi vielä "vanha aatu" selän taakse kuiskimaan, sillä se kuuluu ihmisyyteen. Vanha aatu kuoletetaan vasta "loppukahinoissa"
« Viimeksi muokattu: 01.06.09 - klo:19:55 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #18 : 11.06.09 - klo:14:47 »
pienenä poikana olin Ylihärmässä mumman ja paapan luona ja sitten menimme siantapposeuroihin... :eusa_pray:

Kotonani Nivalassa lahtipäivänä Äitini keitti aina ns. lahtivellin ja paistoi uunissa siansuoliin tehtyjä verimakkaroita. Ne olivatkin ainakin kymmenenkertaa parempia, kuin Tampereen mustatmakkarat.   Sitten illaksi hän kutsui aina lähimpänä asuvia ystäviä kylään ja tarjoili näitä herkkuja.    Jossain vaiheessa aina veisattiin.
Kerran virren välissä Augusti Vilkuna , vakaa körtti/hevosmies ehdotti:
Veisattaisko nyt se hevosmiesten virsi -Armollas ruunaa kaunista-   :icon_biggrin:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #19 : 11.06.09 - klo:17:30 »
oliko Augusti Joosen isä?
wilhelmi niskasen jäljillä

Juhoma

  • Vieras
Vs: Pitäisitkö hääseurat tai ihan vaan kotiseurat?
« Vastaus #20 : 11.06.09 - klo:18:48 »
oliko Augusti Joosen isä?

Aukusti ja Joose olivat isojaserkkuja. Augustin isä oli Herastuomari Heikki Vilkuna .  Heikki Vilkuna sanoi 75 vuotis synttäri seuroissaan :  Kun ihmisen elinaika on ... jne. Minä taidan elää nyt eteenpäin omalla luvalla. !