Kirjoittaja Aihe: Suvaitsevaisuus  (Luettu 10412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #30 : 13.06.09 - klo:13:11 »
Ehkä olisi parempi jos vain tyytyisit ilmoittamaan niistä moderaattoreille. Heidän velvollisuutensa on siivota kirjoituksia. He tekevät usein kollektiivisia päätöksiä joissa on voimaa. He toimivat myös omatoimisesti, kuten olet varmaan huomannut.

Ilmoitus ei mennyt aikoinaan läpi. En ollut samanarvoinen ko. kirjoittajan kanssa. Se jäi minua ja ehkä jotakin toistakin harmittamaan. Tyydyn tästä lähtien ilmoittamaan - minusta asiattomista kirjoituksista - moderattoreille.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #31 : 13.06.09 - klo:13:27 »
Mielestäni johtajien tulee tehdä niin kuin parhaaksi katsovat ja myös vastoin yleistä mielipidettä. Yleinen mielipide harhailee milloin missäkin. Johtajien on vietävä asioita eteenpäin myös yleisen mielipiteen vastaisesti. Se on todellista vastuunottoa.
Tarkoitin tapauksia, jotka sotivat jyrkästi yleisesti hyväksyttyjä käytänteitä tai mielipiteitä vastaan.

Lainaus
Perinteitä on kahdenlaisia. Toiset on tarkoitettu rikottaviksi, toiset taas säilytettäviksi.
Näinhän se on.

Lainaus
Älä ala kuitenkaan herännäisperäntään ylipapiksi.
Siihen ei veikkosten minusta enää ole.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #32 : 13.06.09 - klo:19:59 »
ylipapeiksi meistä ei ole...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #33 : 13.06.09 - klo:20:46 »

Perinteitä on kahdenlaisia. Toiset on tarkoitettu rikottaviksi,. :icon_wink:


Onnistujkohan londaus?
. Mut komppaan šalista. Komppaan sana taas tuli  Kaisalta, tai fanitan..äg. Anteeksi Eva Kaisalta.
Pooh.
 Men jag sager till er. DE DER MED at komme i hog..Det er nogot som man inte skall tenka mens noor man har sex..'
Se oli tanskaksi.. Sensuurin pakottamana.
Eli estot ja suvaitsevaisuus ei kuulu makkuu kammariin..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #34 : 14.06.09 - klo:08:32 »
Lainaus
60- ja 70-luvulla elettiin kekkoslovakiassa.


Muistan minäkin noita Kekkosen aikoja.
Hyviä presidenttejä meillä on ollut Kekkosenkin jälkeen, mutta tuskin Kekkosen veroista.
Kekkonen on suosikkipresidenttini.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #35 : 14.06.09 - klo:08:59 »
Lainaus
komppaan


Tuon sanan olen oppinut tällä foorumilla.
Minua kyseinen sana ahdistaa ja sinä on hyvin voimakkaan negatiivinen tunnesävy.
Siksi en mielelläni käytä koko sanaa, vaan jätän sen käytön niille, jotka kokevat kyseisen sanan yhteydessä positiivisia tuntemuksia.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #36 : 14.06.09 - klo:09:19 »


Tuon sanan olen oppinut tällä foorumilla.
Minua kyseinen sana ahdistaa ja sinä on hyvin voimakkaan negatiivinen tunnesävy.
Siksi en mielelläni käytä koko sanaa, vaan jätän sen käytön niille, jotka kokevat kyseisen sanan yhteydessä positiivisia tuntemuksia.

Kompata tulee sanasta komppi, joka tarkoittaa säestämistä ja soolon tukemista. Komppi on erittäin tärkeä osa rock- ja jazzmusiikkia. Sanassa ei ole siis mitään pahaa. Usein komppi kannattelee koko musiikkikappaletta.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Suvaitsevaisuus
« Vastaus #37 : 14.06.09 - klo:10:12 »
Lainaus
Sanassa ei ole siis mitään pahaa.

Sanassa itsessään en näe mitään pahaa.
Sanat luovat kuitenkin eri syistä erilaisia psyykenmaailman tuntemuksia eri ihmisille.
Sama sana tuo toiselle mielihyvää ja toiselle se voi jopa pilata päivän.

Mikään sana tuskin omaa päivääni pilaa, mutta silti toiset sanat koen positiivisen tunnesävyn omaaviksi ja toiset negatiivisen tunnesävyn omaavaksi. Suurin osa sanoista koen neutraaleiksi. Esim. sana "ja" on minulle varsin neutraali sana.