Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 5  (Luettu 37526 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #30 : 29.05.18 - klo:17:29 »
Hakusanalla Valinnanvapauskokeilu löytyy:

valinnanvapauskokeilu järvenpää

valinnanvapauskokeilu lahti

valinnanvapauskokeilu keski-uusimaa

valinnanvapauskokeilu hyvinkää

valinnanvapauskokeilu helsinki

valinnanvapauskokeilu hammashoito

valinnanvapauskokeilu tuusula

keski uudenmaan sote järvenpää


Vaikuttaisi että on valittu määrätyt kunnat tämän. Miksi ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #31 : 29.05.18 - klo:18:26 »
Ok, näin mennään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #32 : 30.05.18 - klo:09:19 »
Varasin lääkärin kun on kuudes VTI sitten lokakuun. Nyt on kuitenkin akuutimpikin vaiva, joten hyvä kun on huomena vastaanotto-aika.

Iloitsin liian aikasin siitä että olen voinut hyvin helteistä huolimatta. Kastelukannujen raahaaminen on kipeyttänyt oikean polven, ja helteet tulehduttaneet suonikohjut samasta jalasta. Otin taas tukisukat käyttöön. Kipu on sietämätön, toiottavasti ei ole veritulppaa.

Kävelen taas keppiä käyttäen. Salille ei ole menemistä, sillä särkylääkettä ja Voltarenia kuluu paljon.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #33 : 30.05.18 - klo:20:33 »
^Sitä taitaa olla liikkeellä. Vaikka väitetäänkin ettei lämmin luita riko. Taidanpa ostaa huomenna lämpötyynyt. Jos ehdin ja jaksan ja niitä saa keskustasta. Taikka sitten mikrossa lämmitettävän viljatyynyn, niitä varmaan saa Ruohonjuuren myymälästä, joka nykyään on niin hajustettu ja räikeästi spoteilla valaistu, että migreeninhän siellä saa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #34 : 30.05.18 - klo:20:39 »
^Sitä taitaa olla liikkeellä. Vaikka väitetäänkin ettei lämmin luita riko. Taidanpa ostaa huomenna lämpötyynyt. Jos ehdin ja jaksan ja niitä saa keskustasta. Taikka sitten mikrossa lämmitettävän viljatyynyn, niitä varmaan saa Ruohonjuuren myymälästä, joka nykyään on niin hajustettu ja räikeästi spoteilla valaistu, että migreeninhän siellä saa.
oppis on selvästi snadi kundi stadista.

Pamlaa siihen tyyliin.

Näin Köbenhavnissa asueena, jossa ei ollut ruohonjuuriputiikkeja, mutta vastaavia, niin minusta paljon parjatus yrtistä voisi olla apua.
Hamppu ja hasis ovat kyllä kipuja lieventäviä ja tuovat pitkään muutenkin kivan filosofisen fiiliksen.

Oiva kipulääke.
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #35 : 30.05.18 - klo:20:43 »

Vaikuttaisi että on valittu määrätyt kunnat tämän. Miksi ?

Voi olla, että se on jonkinlaista kokeilua, pilotointia sotea varten. Katsotaan, miten homma käytännössä menee.

Ainakin kirkossa suurissa muutoksissa esim. aikanaan Kirjurin, Kipan ja nyt Kirdin käyttöön otoissa on valikoitu pilottiseurakunnat, jotka ensin kokeilee systeemiä, ennen kuin se tulee kaikille käyttöön. Silloin voidaan hioa pahimmat "lastentaudit" ohjelmista ja kehittää toimintoja käyttäjien vinkkien mukaan.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #36 : 31.05.18 - klo:08:06 »
Kokeilua on, mutta minä olen tyytyväinen valintaani Mehiläiseen.

Eilen soitin hoitajalle jalkakivuistani ja VTI-asiasta jolle oli aika tälle päivälle.
Juttelin Henry-hoitajalle, ja sain ajan Ilkka-lääkärille saman tien, hyvä että ehdittiinajoissa.
Lääkitystä muutettiin, reseptejä uusittiin.
Autolle oli lähellä kiekkopaikkoja. Lääkäri oli 5 min etuajassa, ja tapauksen tutkiminen kesti yli puoli tuntia. Alakertaan labraa, verikoe laskimotulpan pois sulkemiseksi. Herttainen laboratoriohoitaja, juteltiin. Sain valmiiksi purkit heinäkuisia näytteitä varten. Parin tunnin päästä Ilkka-lääkäri soitti tuloksen, onneksi hyvän.
Toivotteli hyvää lakkiaismatkaa ja muistutteli hoitosukkien käytöstä ja pitkien istumisten välttämisestä.

 :049:

Tänään oli ESS:ssä tietoja palvelun muuttaneista.
N. 1000 valitsi  Terveystalon,  480 Mehiläisen, . 180 Vääksyn lääkäriaseman ja alle 100 J.N.aseman Lammilla.

Lahden keskustan vanhuset ja muut ovat luonnollisesti valinneet Terveystalon joka on pääkadun varrella torin laidalla.
Oma valintani perustuu Diakonissalaitoksen perinteisiin Mehiläisen toiminnassa, sekä käyttämiini lääkäreihin jotka ovat osaavampia, mielestäni. Kokemusta on molemmista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #37 : 04.06.18 - klo:12:13 »
Harvinaisen nopea oli silmäpolilla käynti tänään. Lähdimme kotoa 10.30 , aika injektioon oli ilmoitettu 11.00. Pääsin sisään kerroskuvaukseen 10.45 ja pistoon heti perään. Matti ei ehtinyt edes vastaan polin aulaan kun minä löysin hänet. Kello oli 11.10. Kotona olinne 11.30.

Kutsu seuraavaan toimenpiteeseen tulee postissa. Pistosten väi on nyt 12 - 13 viikkoa. Elo-syyskuun vaihteessa täyttyy 6. vuosi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #38 : 05.06.18 - klo:13:11 »
Onko tosiaan niin, että pojasta polvi paranee?  :icon_eek:

Omalääkärini on pienikokoinen nuorimies, voisin sanoa pojaksi. Kävin torstaina vastaanotolla ja hän väänteli jä käänteli ja hetkutteli polvea, arveli että joku pehmytkudosvika eikä itse nivelessä, lähetti labraan ja röntgeniin (joihin yllätyksekseni pääsin jo samana päivänä). Ja tuosta käsittelystä pitäen onkin ruvennut vähitellen helpottamaan, vaikka ihan tutkiakseen hän sen kaiken kai teki. Jotakin taikaa siinä kosketuksessa kai sitten oli  :017: Tutkimuksista ei ole selvinnyt mitään ilmeistä vaivan syytä. Ehkä tässä myöhemmin kesällä pääsen jo liikkeelle ilman keppejä.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #39 : 05.06.18 - klo:14:34 »
Moi !  Hauska kuulla että noin tokeni.

Minullakin on nyt vuorossa oikean polven, oikeastaan koko säären kova kipu. Sitä kyllä ' pojan' kanssa selvitettiin ja labra kertoi että ei ole veritulppa. Kova oli kipu, huusin ääneen kun siihen sattui.
Samaan aikaan helteet tulehdutti suonikohjut samassa jalassa, joten en vieläkään tiedä mistä kipu aiheutuu. Vähän se on lieventänyt mutta jos olen makuulla oikealla kyljellä särky kovenee.
Astman takia en ota tulehduskipulääkettä, eikä nyt edes Voltaren forte auta.
Seuraavaksi koetan mitä varovainen kuntosaliharjoite vaikuttaa, ja jos vaiva jatkuu kolmatta viikkoa mene taas ' pojalle' näyttämään. Nyt vaadin röntgenin.

Mattia ei huolittukaan Mehiläiseen vastoin lehden jakaman tiedon että perheenjäsenet pääsevät samalle palveluntuottajalle.
Onneksi hän sai hyviä uutisia leukosyyteistään.

Tule Tampereen Juhlilla juttusille niin jatkamme ja annamme vertaistukea. :023:

p.e. Usein poika kahdentaa perintotekijänsä. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #40 : 10.06.18 - klo:17:20 »
Mahtaako Öppiksen ja minun jalkavaiva olla samaa lajia.

Olen helpottunut kun äkkiä ilmennyt kipu ei ollut veritulppa. Vaiva jatkuu kuitenkin kummallisesti. Etenkin levossa pitkällään maaten särkee oikeaa jalkaa lähes ylhäältä alas. Mutta kun nousen, ei vaiva ainakaan niin kovin kipeänä tunnu.

Polvet on kyllä kuluneet tai nivelrikkoiset, ja suonikohjut oikeassa tulehtuivat helteillä.
Hoitosukat otin käyttöön ja ne auttavat kyllä kun heti aamulla ensimäiseksi vedän ne jalkaan.
Tänään huomasin että Voltareen lisää kipua.  :017:

Ite-lääkärinä arvelen jalassani olevan yhä nestettä vaikka turvotusta ei hoitosukkien käytön jälkeen ole ollut.
Nimittäin samanlaista kovaa kipua miulla oli jo vuosikymmeniä sitten nilkkojen kehräsenluiden tienoilla kun nilkat rasittuivat.

Tämä on tutkitutettava uudelleen jos yhä jatkuu, kuvattava tai jotakin.
Ovatko Herättäjäjuhlani vaarassa.

Huomena aion salille joka tapauksessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #41 : 11.06.18 - klo:13:21 »

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #42 : 11.06.18 - klo:22:14 »
Mahtaako Öppiksen ja minun jalkavaiva olla samaa lajia.

Ehkei...

vaiva muuttaa paikkaa, nyt repii vasenta kinttua takaapäin, niin pohjetta kuin reittä. Ja sitä entistä paikkaa polven sisä-etusyrjällä myös. Lieneekö selkäperäistä? Joku spinaalistenoosi tms., koska sielläkin taas tuntunut ikävää hapanta kipua viime aikoina? Verisuonten ahtaumiin en tapauksessani uskoisi; kolesterolit sun muut olleet ihan hyvissä lukemissa.

Arvelin tänään että kauppareissu sujuisi ilman kyynärsauvoja mutta erehdyin, taksilla oli takaisin tuleminen taas. Jatkossa aion käyttää paikallista Pali-palvelua, eli tilataksilla/mimibussilla/tms. ajettavia raihnaisten palvelulinjoja, jotka tilauksesta ja paikallisliikenteen bussin hinnalla vievät raihnaiset päiväsaikaan ovelta ovelle. Paluumatkalla ainakin.

Pahus kun pitäisi jotain  töitäkin tässä vielä hakea. Tämmöisten eläkeikäisten vaivojen kera. Jos olisin töissä, saisin saikkua ja olisi työterveyshuollon mainiot palvelut. Hommiani kyllä hoitelisi vaikka makuulta, jos olisi firma joka tekisi makuni mukaiset ergonomiset laitteet. Osaisin ne suunnitella, mutta kuka rakentaisi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #43 : 11.06.18 - klo:22:45 »
Ehkei...

vaiva muuttaa paikkaa, nyt repii vasenta kinttua takaapäin, niin pohjetta kuin reittä. Ja sitä entistä paikkaa polven sisä-etusyrjällä myös. Lieneekö selkäperäistä? Joku spinaalistenoosi tms., koska sielläkin taas tuntunut ikävää hapanta kipua viime aikoina? Verisuonten ahtaumiin en tapauksessani uskoisi; kolesterolit sun muut olleet ihan hyvissä lukemissa.

Arvelin tänään että kauppareissu sujuisi ilman kyynärsauvoja mutta erehdyin, taksilla oli takaisin tuleminen taas. Jatkossa aion käyttää paikallista Pali-palvelua, eli tilataksilla/mimibussilla/tms. ajettavia raihnaisten palvelulinjoja, jotka tilauksesta ja paikallisliikenteen bussin hinnalla vievät raihnaiset päiväsaikaan ovelta ovelle. Paluumatkalla ainakin.

Pahus kun pitäisi jotain  töitäkin tässä vielä hakea. Tämmöisten eläkeikäisten vaivojen kera. Jos olisin töissä, saisin saikkua ja olisi työterveyshuollon mainiot palvelut. Hommiani kyllä hoitelisi vaikka makuulta, jos olisi firma joka tekisi makuni mukaiset ergonomiset laitteet. Osaisin ne suunnitella, mutta kuka rakentaisi?

Alunperin kintun ja käsien repiminen oli lääkkeen aiheuttama (vastatin), mutta jatkuu edelleen ja sitä saa hoidettua kolmella kikalla. Juo runsaasti. Syö kalkki ja magnesium tabletteja. Liikuta jalkoja istuessasi. Nämä auttavat minulla, mutta eivät ne kokonaan poista. Lääkäreillä ei ole ollut apuja, muuta kuin vaihtaa lääkettä. Onnea matkaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #44 : 11.06.18 - klo:23:08 »
^Noista magnesium kuuluukin ruokavaliooni. Ja olen huomannut että esim. matkustaessa kandee ruveta hyvissä ajoin ennen poisjääntipysäkkiä heiluttelemaan raajoja, jotta ne sitten toimivat kun on tarvis. Veren elektrolyyttejä taannoin omaan piikkiin labrassa mittautin, kalsium oli ihan hyvällä tasolla (kuten myös se ekstrana nauttimani magnesium).

Nyt vain on tullut niin äkkiyllättäen tätä vaivaa, että pistää ihmettelemaan  :017:

Statiineja en käytä, mutta sen olen huomannut, että närästykseen toisinaan nappaamillani happosalpaajilla on pidemmän päälle jaloista voimat vievä vaikutus. Yritänkin tulla toimeen ilman.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.