Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 4  (Luettu 31867 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #120 : 17.12.09 - klo:18:34 »
Luin tänään Kotimaasta kyyneleet silmissä Jaakko Eleniuksesta kirjoitettua artikkelia: Kansankirkon häjy.

Kuinka hyvin, itsekin vaikeasti sairaana samaistuin häneen painajaisineen, omine varjoineen, armon oivaltamisineen ja ajatuksiin herännäisyyden nykytilasta. Rehellistä ja puhuttelevaa tilitystä. Tätä juuri tarvitsin körttivaikuttajalta.

Lainaus
En ole tiennyt, että se on pimeä paikka. Kaikkeinpyhimmässä ei ole ikkunoita, mutta siellä on Joku, Elenieus sanoo verkkaisesti.

...juuri niin se on...

Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #121 : 18.12.09 - klo:19:42 »
Piti oikein käydä tuolta testialueelta kattomasta mitä sinne kirjoitin valkoisestavalheesta.
Onneksi aika hyväksyvällä kannalla olin. :icon_cool:

Tänään piti pistää Valkoinen valhe, kun yks tuttu pyysi pikkujoulujuhliin ryyppäämään.
Valehtelin et en pääse tuleen, mulla on perhekriisi menossa. :icon_rolleyes:
 Oikeesti ei mulla ees oo perhettä, mut kai sekin on kriisi kun ei ole? :icon_confused:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #122 : 18.12.09 - klo:19:52 »
Valehtelin et en pääse tuleen, mulla on perhekriisi menossa. :icon_rolleyes:
 Oikeesti ei mulla ees oo perhettä, mut kai sekin on kriisi kun ei ole? :icon_confused:
;D :043:

Tuohon loppuosaan, että tottakai se voi olla kriisi, monelle on  :017:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #123 : 18.12.09 - klo:21:10 »
Joululoma alkoi tänään!

 
Herra armahda.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #124 : 18.12.09 - klo:23:19 »
Jouluostokset lähes tehty. Pientä paikkausta vailla. Lattiat, luututtu ja puhtaat raikkaat matot lattioissa. No, toki keittiö ja eteinen täytyy siivota huomisen leipomiesen jälkeen, mutta se ei ole enää iso urakka.
Joulu saa pian tulla.  :icon_biggrin:

Pyryharakka

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #125 : 18.12.09 - klo:23:55 »
Tänään oli ihana ajaa uusilla talvirenkailla.
Tänään tunsin myös surua ja syyllisyyttä.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #126 : 19.12.09 - klo:12:02 »
Tänään muut lähti mökille hakkeen joulukuusta. Mää jäin tekkeen parin kurssin oppimispäiväkirjoja sun muuta, mitä ei huvittais pyhinä miettiä  :115:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #127 : 20.12.09 - klo:00:01 »
Käytiin tyttären kanssa Jumbossa. Ostettiin vähän joululahjoja ja ruokiakin,
ja punaiset omenat olivat tarjouksessa.  :icon_lol:  Eipä olisi voinut paremmin sattua.
Tytär tarjosi vielä teet ja sämpylät kahvilassa. Oli hauska katsella ohi kulkevia ihmisiä,
kun ei ollut kiirettä mihinkään.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #128 : 20.12.09 - klo:15:45 »
Ulkona on nyt kaunista! Kevyt hämärä, tuuli ja tuisku... Nautin hetkestä  :eusa_angel:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #129 : 20.12.09 - klo:17:30 »
Sikainfluenssarokotuksen jälkeen olen kuin lievästi flunssassa. Siksi lepopäivä ja istuminen TV-urheilun pariin tuntui hyvältä.

Suomalaiset pettyivät tänään, paitsi kuusamolaiset Anssiin.
 Hollolalaiset mokasivat. Aino-Kaisa torppasi Petran, Jannella oli sääntöjen vastainen puku.
 Mieshiintäjät keskeyttivät muut paitsi Matti, joka talvisodan hengessä hiihti henkensä kaupalla.

Ei enää tunnukaan kovin hyvältä, vaikka ei meillä näitä kuolemanvakavasti otetakaan.

Lanttulaatikot onnistuivat, siitä hyvä mieli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #130 : 20.12.09 - klo:17:42 »
Tänään hipsuttelin jo kahdeksan aikaan entisen kotipitäjän hautausmaalla virittelemässä kynttilöitä, oli hiljaista ja rauhallista, hiljainen lumisade leijaili maahan... Mieli vaelteli rakkaissa ihmisissä jotka ovat jo menneet...

Sitten oli ihana istahtaa entisen kotikirkon penkkiin ja siitä sitten pienimmän kummipojan synttäreille, tavata läheisiä ja käydä vielä tätiäkin moikkaamassa. Nyt saavuin kotiin ja tuntuu hiljaiselta - miksiköhän?  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #131 : 20.12.09 - klo:23:05 »
Tänään olen ollut jumalanpalveluksessa ja kirkossa.

Jumalanpalvelus pidettiin srk-keskuksessa, taajamassa, puurokirkkona. Se on suunnattu koko perheelle, siis pienimmätkin on huomioitu. Saarna on korvattu raamatunkertomuksella. Se oli tähden näkökulmasta ja alkoi päivän tekstistä edeten jouluun. Minusta tuntui, että vanhempi väki piti myös tästä tarinasta.
Osa virsistä oli korvattu joululauluilla. Jumiksen jälkeen tarjosi seurakunta puurot ja kahvit. Siinä sivussa pidettiin lähetysmyyjäisiä, joissa minä huseerasin mukana.

Illalla oli kirkossa (7 km:n päässä taajamasta) Tapani Kansan joulukonsertti. Yhtä nimenomaista laulua lähdin kuuntelemaan: A. Adamin Oi jouluyö. Tapani lauoi: ...kaikki kansat kiittäkää te Herraa...
Iltaan kuului muitakin joululauluja, joita tottui Sulo Saaritsin laulamana täällä kuulemaan: Taas kaikki kauniit muistot, Varpunen jouluaamuna, Ja neitsyt pikkupoijuttansa, Jo joutuu ilta...

Siis oikein mukava tämä päivä  :kahvi: <- glögiä
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #132 : 20.12.09 - klo:23:16 »
Tänään on ollut sunnuntai täynnä säpinää...aamulla kyhäsin äidin apuna puurokirkon jälkeisiä lähetysmyyjäisiä ja myin arpoja ja auttelin minkä taisin. Kotona väkersin kukkapitsikehikon avulla rautalangasta tähtiä/kukkia ovikranssin koristeiksi. Välillä käytiin kuuntelemassa Tapani Kansaa ja kotona värkkäsin iltapalaksi lohitaskuja ja tein kranssin valmiiksi. Mukava päivä! Oon saanu tehhä kaikkee kivaa ja fiilistellä joulua.

Riitta-mummi:mie sain sikapiikistä sikamaisen kovan kuumeen ja tietysti pistokäsi oli tosi kipeä.Kuume kesti kyllä vaan pari päivää ja muuten oli vointi hyvä, mutta aika verkkaisesti otin muutaman päivän.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #133 : 21.12.09 - klo:00:31 »
Tänään kävin Rajattoman joulukonsertissa. Nautin aivan tavattomasti yhtyeen puhtaasta a cappella-laulusta.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään vol 4
« Vastaus #134 : 21.12.09 - klo:08:05 »
Tiitiäinen, vieläkin on vasen olkavarsi piikistä arka, mutta muuten on jo parempi olo. Tänään lähden "hamstraamaan" mätiä joulupöytiin. Ida oli synnytyksensä keskenkin
huolehtinut että saako hän  v a r m a s t i  Jouluna mätiä. Ettei vaan lopu. Nyt sitten meidän kauppiaalla on tarjous, joten vähän omaan pöytään ja enemmän Idalle sitä täytyy ostaa. Tuoreen äidin suuret herkut silli, graavilohi ja mäti ym. oli kiellettyjen listalla odotusajan.
Keskiviikkona sitten näemme vauvan, "pikku-kinkun" kun viemme rotinoita.

Karjalaiset vievät rotinoita uudelle vauvalle. Ennen se oli lähinnä kahvileipä tms.
Pirska on käyttänyt sanaa saunaruokaa, minkä olen joistakin vanhoja aikoja kertovista romaaneista lukenut.

 :113:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)