Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64680 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #60 : 21.08.16 - klo:18:47 »
Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja
Voiskohan siis marjoistakin, siis niinku puolukasta tehdä jotain sotkua.

Minun nuoruudessani tilattiin ravintolassa puolukkavotkaa. Varmaan sekoitus puolukkamehua ja vodkaa. Raikasta!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #61 : 22.08.16 - klo:21:27 »
Puolukasta voi tehdä viinihapolla mehua, joka on oivallisen raikas lantrinki monelle, esim. siihen voi sekoittaa mesimarjalikööriä tahi mesimarjalikööriesanssia, jolloin saa alkoholittoman juoman.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #62 : 24.08.16 - klo:20:26 »
 :)
Että mä rakastan tätä foorumia joskus, varsinkin kun avaan tän baarin.

No musa osio on toinen.

Täällä taas alan miehet ja tai naiset eivät pistäneet lekkeriksi, vaanasian tuntevasti sen asiantuntemuksen minkä omaavat vastasivat ja tärkeintä ilman sensuurempaa pilkkaa tai lekkeriksi pistämistä.

ps, alan naiset / miehet oli minulta vaan heitto ei henkilöön kohdistuva arvostelu tai toteamus :)
Päin vastoin täällähän on kuin limu discossa :)

Oli joku asiakin, mutta tää ystävällinen vastaan otto baarissa vei ajatukset teidän mukavuuden mukana jonnekin.

Niin siis niinku puolukka ja ne pihlajamarja viinit.
Jos nyt on sorbus viinejä, niin mikähän siellä on se vaikuttava maun osalta vaikuttava aine.
Sai mut aina pikku poikana tanssilavojen ulkopuolella oksentamaan.
Sitä osaisin sitten varoa, mutta onneksi elämäni on enempi ei suomalaista ja ei Suomessa olevaa nykyään, mut titäis varoa ja mietityttää :9
Kun aperatiivit olivat Suomessa oliko 60 luvulla kansallisjuomaa melkein.



Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #63 : 29.08.16 - klo:15:48 »
Tekis mieli pyyhkästä puolukkaan, mut ne pelottelee, ku hyttynen pistää, niin voi saada jänisruton.

Miten tää tänne mitenkään kuuluu?
No emmä van tiedä, mut puolukasta tulee mielleyhtymä ns.nuoruuden alan miesten juomiin.
Vinetto, aperatiivit,sorbus ja mitä olisilloin joskus.
Mietin vaan, että oliko se pihlajanmarja siinä se vaikuttava osa?

Voiskohan siis marjoistakin, siis niinku puolukasta tehdä jotain sotkua.
Näin siis hypoteettisesti mietin, en nyt oo ainakaan just nyt kokeilemassa reseptejä.
Vuonna 1 tai 2 viehätyttyäni Sorbuksen pihjalamarjaviinistä yritin tehdä samaa... pseudopohjalaisena siitä tuli vahingossa ihan priimaa. Puolukatkin käy!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #64 : 01.09.16 - klo:19:41 »
Vuonna 1 tai 2 viehätyttyäni Sorbuksen pihjalamarjaviinistä yritin tehdä samaa... pseudopohjalaisena siitä tuli vahingossa ihan priimaa. Puolukatkin käy!!

Joku johonkin viisasten kirjaan on todennut, et papeilta tulee viimeinen viisaus?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #65 : 01.09.16 - klo:21:20 »
Joku johonkin viisasten kirjaan on todennut, et papeilta tulee viimeinen viisaus?

Eikö se tulekaan lasten ja imeväisten suusta?

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #66 : 01.09.16 - klo:21:29 »
Elokuvassa Pohjanmaa (muistaakseni se oli se elokuva)  sairas vanhaemäntä vuoteella sanoo, että Pohjanmaalla viisaus on vanhoissa naisissa, miehissä on vaan hulluus. (Eo luetaan pohojalaasella)

Lasten suusta kuullaan totuus. Tosin "in vino veritas"

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #67 : 02.09.16 - klo:06:35 »
'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi.' Näinhän se menikin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #68 : 02.09.16 - klo:15:27 »
^Ja kiitos ei likikään aina ole sama asia kuin totuus...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #69 : 02.09.16 - klo:16:45 »
...joka kiitos voi olla jo lapsella mielistelynomainen tapa hankkia hyödykkeitä.

Ainakin viisivuotiaan Martan lause ; " Mummi on maailman paras laittamaan ruokaa" voidaan lukea ; Mummilla on jäätelöitä pakastimessa ja Martan tekee kovasti mieli saada sellainen.

Mielistely on inhottavaa, juuri hyötynäkökulman ollessa pontimena. Tarkoitan tällä aikuisempia ihmisiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #70 : 02.09.16 - klo:20:52 »
Kissa kiitoksella elää.

Mietiskelen tässä, tilaisinko verkkokaupasta laatikollisen hyväksi todettua shampanjaa. Tulossa on muutamia merkkipäiviä, joten lahjaksikin voisi osan antaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #71 : 02.09.16 - klo:21:32 »
Kissa kiitoksella elää.

Mietiskelen tässä, tilaisinko verkkokaupasta laatikollisen hyväksi todettua shampanjaa. Tulossa on muutamia merkkipäiviä, joten lahjaksikin voisi osan antaa.
Shamppanja ei ole alkoholia vaan juhlaa, joten on hyvä tilata kohtuullinen varasto ja antaa myös lahjaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #72 : 03.09.16 - klo:16:32 »

Shamppanja ei kuulemma mene päähän vaan jalkoihin ?

Siis alkaa jaloissa taspaino heittämään, mutta ei huomaisi, että on kännissä, tiedä sitten, kutta kuullut oon, et porukka on juhlinut ja juonut shamppakaljaa ja sitten kun ovat lähteneet liikkeelle, niin on alkanut kulku heittään.

Mut ei siitä, kun täällä maalla asuessani, siis kaikenlaisia käytännön kysymyksiä tulee vastaan.
Stadissa asuessa kysymykset olivat aina enempi hengeenmaailmoita käsitteleviä ja muutenkin enempi ei käytännöllisiä.

Mut siis niinku tää pahuksen omenasiiderin teko.
Kumpa sais Mörtin kiinni, mut kun ei ole herrran puhelinnumeroaan.
Siis niinku netissä jengi meinaa, et ensin pitää tehdä omana mehua.
Eiks voi vaan murskailla omput ja laittaa astiaan ja hiivat ja sokeri sekaan ja antaa käydä?

Netissä on kaikenlaisia puristimia myynnissä, oon miettinyt autontunkista duunata ite jonkunlaisen puristimen, jos sitä nyt tarvii puristella mehuksi.
Oishan kylmäpuristettu omanamehukin varmaan hyvää ja terveellistä.

Maanantaina halpahalliin katteleen astioita ja miettimään millasen kotimehuaseman sitä perustaa.
Omena murskain. Mkähän sekin on?
Jos pistäis oksasilppurista läpi, ni siitä silppurista ois hyötyä muuhunkin.

No vinkkejä ottaa maalle muuttanut tumpelosormi mämmikoura vastaan kiitoksella.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #73 : 03.09.16 - klo:17:46 »
^Onko sielläpäin esim. paikallisilla Martoilla tuoremehuasemaa? Siis sellaista, johon voi viedä omenansa mehustettavaksi. Täällä ainakin on.

Taikka sitten olisiko tässä sitä vinkkiä: http://puutarha.net/keskustelut/2685246/teeseitse_tuoremehuasema
« Viimeksi muokattu: 03.09.16 - klo:17:51 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #74 : 06.09.16 - klo:20:09 »
Kiitos kaunis ja palataanmpa asiaan.

Öö siis meni jo, mut kerran jos toistekkin olin juomari oppi isäni Torben Larssenin kanssa kanta kapakassa Den Gule Krossa Frederiksverkissä.
Samassa kaupungissa oli den röde kro ja oliko alle röd kro,
Mut oli kaikenlaisia pikku kulma baareja joissa harrastimme klunssia ja jotain muita uhka pelejä.

En ollut hyvä niissä, mutta kuten nykyäänkin, niin puheissa pärjäsin :)

Opettelin siellä Pernod juoman saloihin.
Itse siis olin enempi piippu ja sen polttamiseen erikoistunut ja tiesin eron afgan ja pata marokkalaisen välillä ja muutenkin aika hyvä olin niiden aineiden tuntemisessa.
No joka tapauksessa Pernod on erikoinen juoma juomien parissa, varmaankin ranskalaista alkuperää.
Siihen kun laittoin vettä, niin muuttui likööriksi tai ainakin väri valkoiseksi.
Olipahan juoma ja kokemukset sen kanssa :)

Olisin kiinnostunut kuuleman, josko jollain tutustumista jaloon juomaan tai vastaavaan.
Aika kallis puteli alkossa.


Tik toc.