Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31496 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #105 : 16.04.20 - klo:15:06 »
^Tämä kansalainen haluaa aina samaa. Paitsi näppäimistön haluaisin sellaisen mallin, jota ei vielä ole olemassakaan.

Tuo Ikean läpyskä vaikuttaa kyllä siltä, että voisi sopia tarpeeseeni. Kokokin riittäisi. Kiitos vinkistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #106 : 19.04.20 - klo:07:05 »
Ostin sitten uuden näytön, mutta en saa tässä resoluutiota säädettyä kuten pitäisi. Ihan kehuttu "rakkine" tämä on. Äh. Vanhassa on kuva paaaljon parempi aina silloin kun sen saa näkymään. Tässä pelittää sähkö, mutta kuva on kuin katsoisi läppärin näyttöä liian läheltä. Näytön omien speksien mukaan 1 920 × 1 080 olisi mahdollinen, mutta näkyy vain 1600 x 900l eli suttua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #107 : 19.04.20 - klo:07:33 »
Ja kun saan aikani temppuiltua resoluution oikein, en jostakin käsittämättömästä syystä saa Windowsin asetuksia aukeamaan tälle ulkoiselle näytölle, enkä myöskään kellonaikaa muokattua  :017:

Ja vaikka nyt resoluutio onkin ok, niin ei tämä Dell muuten ole kuvanlaadultaan yhtä hyvä kuin sähkövikainen HP.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #108 : 19.04.20 - klo:09:52 »
Hehhee, olen tyytyväinen ikiaikaiseen Dell latitude E 6410 rakkineeseeni, ei pysy näppäimet hyvin kiinni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #109 : 19.04.20 - klo:11:33 »
Ja kun saan aikani temppuiltua resoluution oikein, en jostakin käsittämättömästä syystä saa Windowsin asetuksia aukeamaan tälle ulkoiselle näytölle, enkä myöskään kellonaikaa muokattua  :017:

Ja vaikka nyt resoluutio onkin ok, niin ei tämä Dell muuten ole kuvanlaadultaan yhtä hyvä kuin sähkövikainen HP.

Jos sinulla ei laitteen factsheetiä niin se löytyy googlaamalla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #110 : 19.04.20 - klo:14:54 »
Hehhee, olen tyytyväinen ikiaikaiseen Dell latitude E 6410 rakkineeseeni, ei pysy näppäimet hyvin kiinni.

Kyllä, ikiaikainen on usein parempi.

^Sellaista "faktaa" kyllä löytyy, että mikä tämän maksimiresoluutio on ym. mutta ei sellaista, jossa selitettäisiin, miksi läppärini kanssa on valittava joko heikompi resoluutio tai sitten se, että ei saa Windowsin asetuksia näkyviinsä. Jos olisin tuon tiennyt, olisin ehkä päätynyt toiseen tuotteeseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #111 : 19.04.20 - klo:15:52 »
Kiitokset kiitokset!

^
^
En kehtaa aloittaa alusta nuolien siirtämiseksi. Te olette nuorempia ja älykkäämpiä, että honaatte asian.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #112 : 19.04.20 - klo:19:10 »
Taisin saada ongelmaani ratkottua, Windowsin asetukset näkyy nyt. Tuossa läppärissä on kuitekin rinnalla Linux, ja siihen pitänee hommata asianmukainen palikka ennen kuin mitään näkyy. Ei ole heti ajankohtaista, mutta aikanaan sitten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #113 : 19.04.20 - klo:19:31 »
Hyvä juttu. Etänä vaikea neuvoa kun kompetenssi loppuu kesken.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #114 : 15.05.20 - klo:17:17 »
Optisesta hiirestä kyssäri. Pitäisikö sen pohjan valon palaa tasaisesti? Tässä minun yksilössäni väpättää jotain ehkä seitsemän hertsin taajuudella. Paristot myös kuluvat todella nopeasti. Mietin onko tässä jokin kytkentävika?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #115 : 15.05.20 - klo:21:36 »
Optisesta hiirestä kyssäri. Pitäisikö sen pohjan valon palaa tasaisesti? Tässä minun yksilössäni väpättää jotain ehkä seitsemän hertsin taajuudella. Paristot myös kuluvat todella nopeasti. Mietin onko tässä jokin kytkentävika?

Näin näkemättä epäilen asia ainkin yhtäpaljon kuin sinä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #116 : 20.05.20 - klo:15:13 »
Palohälytin varoittelee patterin loppumista. Meni pari tuntia ennekuin löysin metelöivän, se nimittäin oli kolmas kaksi muuta oli katossa. Otti koville. Nyt on hoidettu asia. Yksitaajuisella äänellä on vaikea ottaa suuntaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #117 : 20.05.20 - klo:16:27 »
 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #118 : 01.06.20 - klo:20:54 »
Onko Hangoutsin käyttäjiä? Pitäisi keskiviikoksi opetella... Onkohan niillä kokeilunumero, johon saa soittaa?

Pimahtaneen tietsikan näytön sain tänään roudattua elektroniikkaromukeräykseen, kun keräysauto palasi koronatauolta kierrokselleen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #119 : 06.06.20 - klo:14:15 »
Riivatun rakkineisiin on ehdottomasti sisällytettävä myös kahvinkeittimet. Joku kertoi tuossa taannoin, jotta se on EU säännös, kun kahvinkeittimen tulee katkaista automaattisesti sähkövirta kahvin valuttua. Mikäpäs siinä, mutta sitten se jäähtyy nopeasti se kahvi, olisi juotava heti eikä voi käydä silloin tällöin ottamassa "pienet".

No, onhan niitä termoskannuun suodattavia malleja myös.

Tutkin tuotearvostelut netistä parilla kolmella kielellä, jotta pääsisin tietoiseksi, mikä olisi hyvä kahvinkeitin, kun ne termoskannulliset ovat melko hinnakkaita. Melitta Selection merkkiseen oltiin yleisesti ottaen tyytyväisiä, mutta pari soraääntä löytyi saksalaisista arvosteluista: ei kuulemma ollut osunut mihinkään, mutta termoskannun sisuslasit olivat räiskähtäneet ihan yllättäen kahvia kaataessa ulos. Ei korvannut takuu - olivat kysyneet sitä. Ajattelin, jotta ehkä se viallinen termoskannu ei minulle osu ja ostin siinä  50 eurolla laitteen. Kuukauden oli käytössä ja tapahtui juuri niin kuin saksalaisenkin huushollissa. Kuului kimeä "plim" ja termoskannun sisuskalut ponnahtivat ylös ja ulos kuin aukeavan kukan terälehdet.

Jurppihan tuo ja ostin sitten uuden: tällä kertaa Philips Cafe Gaia - hieman kalliimpi 70 euroa. Valmistusmaahan se nykyään on Kiina, tuotteessa kuin tuotteessa. Sitä olen nyt pari päivää kokeillut. Pitäisi olla jotain peltiä sisältä ja päältä sen termoskannun.