Kirjoittaja Aihe: Miten päästä sisään?  (Luettu 26447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #75 : 16.01.10 - klo:08:01 »
Ruokarukous on varmaan yksi siunatuimmista 'hurskastelun' lajeista. Tehdään siitä tapa; se on varmaan hyvä tapa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #76 : 16.01.10 - klo:09:05 »
En ole oikein sisällä tässä hurskastelukeskustelussa täällä, toivottavasti tämä ei mene
täysin ohi nuottien. Mutta näin tosikkomaisesti: meillä on siunattu ruoka aina kun
on pöytään käyty. Otin sen tavaksi, kun lähdin opiskelemaan. Lapsuudenkodissani
ei siunattu ruokaa yhdessä.
Omat lapseni tekevät miten tahtovat, en ole kontrolloinut  :icon_biggrin: mutta kun yhdessä
syömme tai kahvittelemme, siunaamme ruoan aina. Ei siitä haittaakaan ole, jos lähestyy
Jumalaa ravinnon antajana muutaman kerran päivässä. Antaa se myös yhteisiin hetkiin
toisenlaista sisältöä kuin pelkkä ruokailu.
Jotkut vieraat ovat vähän nikotelleet, mutta kaikki ovat tottuneet siihen, että
"meillä ei siunaamatonta ruokaa syödä", niin kuin lapseni sanoi kerran yksille kävijöille.  :icon_lol:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #77 : 16.01.10 - klo:09:22 »
Ei kai ruokarukouksella ja muulla tapakristillisyydellä ole paljoakaan tekemistä sisään pääsemisen kanssa, puhutaan sitten Foorumista tai Taivasten valtakunnasta. Muuten seuraamme samoja nuotteja, amanda.
Joskus yksinkertainen ruokarukous on väkevä saarna. Kerran olin ravintolavaunussa muutaman tutun kanssa. Satuimme samaan junaan matkalla lähetysjuhlille. Minulla oli jo haarukka suussani, kun harmaapäinen lähetystyöntekijä sanoi: - Eiköhän kuitenkin... Sitten vain kaikki yhdessä kädet ristiin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #78 : 16.01.10 - klo:09:44 »
Ei kai ruokarukouksella ja muulla tapakristillisyydellä ole paljoakaan tekemistä sisään pääsemisen kanssa, puhutaan sitten Foorumista tai Taivasten valtakunnasta. Muuten seuraamme samoja nuotteja, amanda.
Joskus yksinkertainen ruokarukous on väkevä saarna. Kerran olin ravintolavaunussa muutaman tutun kanssa. Satuimme samaan junaan matkalla lähetysjuhlille. Minulla oli jo haarukka suussani, kun harmaapäinen lähetystyöntekijä sanoi: - Eiköhän kuitenkin... Sitten vain kaikki yhdessä kädet ristiin.

Kun olin alle kouluikäinen, meillä luettiin ruokarukous, mutta äitini opetti ankarasti myös sen, että ruoka on Jumalan viljaa, jota ei saa heittää pois. Näin saatiin poika syömään ruokansa. Tärkein opetus oli se, että ruoka on arvokas asia. Jos et itse käytä kaikkea, anna naapurille. Onneksi monessa ravintolassa saa mukaansa ruokapussiin, jos ei jaksa kaikkea syödä.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #79 : 16.01.10 - klo:09:57 »
Tärkein opetus oli se, että ruoka on arvokas asia. Jos et itse käytä kaikkea, anna naapurille.

Hitsinvitsi kun en hokannu tuota joulun jälkeen, olisin voinu viedä laatikoiden jämät naapurille  :044:
Ois tullu molemmille osapuolille hyvä mieli. Tai sit ei...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #80 : 16.01.10 - klo:10:00 »
P.s. En heittänyt roskiin vaan söin urhoollisesti kaikki  :eusa_sick:
En 'osaa' heittää ruokaa pois, paitsi tietenkin jos pilaantuu, mut harvemmin nyt niin pääsee käymään.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #81 : 16.01.10 - klo:11:33 »
P.s. En heittänyt roskiin vaan söin urhoollisesti kaikki  :eusa_sick:
En 'osaa' heittää ruokaa pois, paitsi tietenkin jos pilaantuu, mut harvemmin nyt niin pääsee käymään.

Minä taas annoin kaikki jouluruoat pojilleni ja ex-vaimolle.  :023:
Acta, non verba.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #82 : 17.01.10 - klo:12:02 »
Hitsinvitsi kun en hokannu tuota joulun jälkeen, olisin voinu viedä laatikoiden jämät naapurille  :044:
Ois tullu molemmille osapuolille hyvä mieli. Tai sit ei...

Minun naapurini olisi saattanut ylittää rajan ja lyödä naista.
Hän on ammatiltaan kokki.   :003:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #83 : 05.02.21 - klo:04:13 »
Ei tämä oikein selaamalla ja lukemalla aukene. Mitä mun pitäisi tehdä, jotta edes joku asia aukenisi, että tajuaisin jonkun jutun tai tuntisin oloni kotosaks?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #84 : 05.02.21 - klo:10:48 »
Ajankohtaista pohdintaa oli näköjään myös 10 vuotta sitten.
Tuolloin minun elämässäni alkoi koettelemusten kevät, josta olen saanut selvitä.
Silloin en pohtinut näitä foorumin asioita, Luoja varjelkoon siitä nytkin.