Kirjoittaja Aihe: Tänään 60  (Luettu 24134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #60 : 20.08.17 - klo:21:36 »
No nyt rohkaistuin kysymään yhdeltä "riittävän tutulta" paikalliselta vihjettä vadelmikosta...
jippii...kertoi...nyt sitten vaan karttaa tutkimaan...  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 60
« Vastaus #61 : 21.08.17 - klo:11:16 »
Pankkiasioinnin yhteydessä liikuimme myös torilla ja sen lähistöllä. Ostimme vadelmia, mansikoita ja kantarellejä. Vasta kun olimme pois lähdössä huomasin että keskellä toriaukiota oli pysäköitynyt Poliisin pakettiauto. Ei tullut pelkoa missään vaiheessa.

Onhan täälä Lahdessakin vastaanottokeskus hennalassa, mutta kyllä sen asukkaita nyt tarkkaillaan entistä tarkemmin.
Muutamat tytöt ovat kertoneet saaneen vislauksia ja huutelua kuullakseen, mutta kahakat, os niitä on ollut, ovat heidän keskinäisiään.

Myyjissä on paljon aasialaisia, myös Intiasta. Elantonsa ansaitsevat itse , joten ovat minun puolestani tervetulleita.
Kerjäläisiä on vähänlaisesti tänä vuonna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #62 : 21.08.17 - klo:13:12 »
Joo, mulla ei vieläkään anna sisu, kunnianhimo, ylpeys...mikä lienee...periksi että lähtisin
vadelmat torilta hakemaan.
Vaimo kyllä sitä mieltä ettei niitä tarvitse, mustikoita ihan kohtuullisesti kerättynä.
Mutta kohta meinaan lähteä ennestään tutulle paikalle katsomaan uusiksi...raakilevaiheessa
siellä näytti huonolta...
Tosin, mustikatkin taisi paisua isommiksi kypsymisvaiheen loppupuolella.. :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 60
« Vastaus #63 : 21.08.17 - klo:14:14 »
Katsotaan n. kahdeksan vuoden päästä joko sinulla on marjat ostossa !

Ei mekään nuorna miesnä.   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 60
« Vastaus #64 : 21.08.17 - klo:14:15 »
Minulta meni tarinani yhäpperään, en sitä löydä. Se olisi kertonut tikapuiden teon ja niiden seinän vierelle viennin sekä samassa yhteydessä toteutetun vanhojen kalujen tuonnin rantteelle. Zetorini jaksaa kaiken sen, missä itseltä voimani uupuvat. Tarinassa olisi ollut lyhyt osio ns hevosten purilaista, joita etulinjan miehet sodassa monesti joutuivat käyttämään. Nuorena miehenä Korpuksessa meillä oli yksi harjoitus, missä muutamille hevosille teimme mainitut purilaat.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #65 : 21.08.17 - klo:14:18 »
Katsotaan n. kahdeksan vuoden päästä joko sinulla on marjat ostossa !

Ei mekään nuorna miesnä.   :003:

 :icon_cool:

Olen teitä kaikkia nuorempi mutta en tunne syyllisyyttä toriostoksistani.
Ja äitini ostaa ja niistä jaetaan.
Ja joskus joku saattaa yllättää ja tuoda marjasangollisen, puolukkaa, joskus mustikkaakin.
Kiitollisin mielin otan vastaan.

Jos itse joskus jotain voin vastaan tehdä heille.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #66 : 21.08.17 - klo:16:30 »
Elämä on sellaista että tultiin taas ryminällä alas, maan alimpaan paikkaan, monttuun.
Vaikka korkealla avaralla mäellä olinkin, hiljaisuutta, mahtavat näköalat järvelle,
neljä kurkea suoritti ylilennon....nämä mahtavia juttuja, kokemuksia...

Mutta, mutta...ylpeys käy lankeemuksen edellä...en saa käsin poimittua juuri mitään...
Ei siis puhuta mistään kahdeksasta vuodesta...ei sinne päinkään
 :'(

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 60
« Vastaus #67 : 22.08.17 - klo:06:16 »
Mä käväsen tallinnassa tänään, pikkasen kesän matkailujen jälkeen vielä on meno päällä. Eckeröline mainostaa 10€n piväristeilyjä ja sen aion tehdä, passin kaivoin jo esiin ja pian 7 jälkeen hyppään sporaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 60
« Vastaus #68 : 22.08.17 - klo:06:18 »
Foorumi nukkuu pate valvoo  :icon_biggrin:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 60
« Vastaus #69 : 22.08.17 - klo:06:25 »
Minä heräsin 5.50 nukuttuani lähes yhdeksän tuntia.

Tänään olisi autolla käyttöä meillä molemmilla, kun kumpainenkin menemme liikuntaharrastuksiimme. Kuskaan Matin 8.30 alkaan curling-peliin, 'ukko-sellaiseen'.
Oma kuntosaliohjaus alkaa 10.00.
Tein jauhelihapihvit ( rasvatonta nautaa) jo eilen ja Matti keittää perunat sitten kun on kotoutunut kaverinsa kyydillä.

Nyt täytyykin laatia lukujärjestys näiden säännllisten menojen tiimoilta.

Kahvit on jo juotu ja Aamuvirsi valittu.   :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 60
« Vastaus #70 : 22.08.17 - klo:10:06 »
Minulta meni tarinani yhäpperään, en sitä löydä. Se olisi kertonut tikapuiden teon ja niiden seinän vierelle viennin ...

Ootko miettinyt alumiinitikkaiden hommaamista? Ovat köykäset eivätkä lahoo.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 60
« Vastaus #71 : 22.08.17 - klo:11:26 »
^
Semmoisista palotarkastajakin kehui. Mutta ne maksavat ja meillä on rämeellä sopivia puita elämänajaksemme. Juuri tuollaisista pikkuhommista olen erityisen kiinnostunut. Jos määrättäisiin ojaa kaivamaan tai tekemään levyn päällä valumassaa, niin silloin tilaisin alv-palvelua kulloiseenkin tarpeeseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 60
« Vastaus #72 : 22.08.17 - klo:12:26 »
Tutustuminen uuteen kuntosaliin, sen ohjaajaan ja laitteisiin on nyt takana. Paikka on uusi, siisti, raikas ja laitteita on runsaasti.

Tässä tulikin nyt todella ' lukujärjestyksen ' laatiminen tarpeen jos, kuten suositus on, käyn kolme kertaa viikossa aamupäivänä salilla. Silloinhan minä yleensä kokkaan !
Tiistaisin ja torstaisin olen koko päivän kotona , sekä viikonlopun. Täytyy kauppareissut järjestää näiden mukaan, ja siirtää ruoan valmistus  iltapäivään. Siis edellispäivänä ruoka seuraavaksi päiväksi.

Minä aloin isomummona vasta kuntoa kohottamaan. Ohjaaja oli sitä mieltä, että pohjakunnon vielä vähän kohottua, aloitan voimaharjoittelun. On kuulema hyvä näin estää esim. kaatumisia, joita tapahtuu kun ns. nopeat lihakset ovat heikentyneet, ja näinhän minullekin pääsi käymään. Sairauteni eivät ole esteenä.

Matti on vähän ' ymmyrkäisenä' näiden juttujeni kanssa. En kyllä bodariksi rupee, sellaisen näin salilla. Ei kiitos !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #73 : 22.08.17 - klo:12:48 »
Kuulostaa hyvältä tuo kunto-ohjelmasi.
Varmasti on hyvä asia.
---

Kävin apteekissa, tk;n vastaanotosta hain eilen sinne diabeteshoitajan tuomat ja tilaamani jutut.
Ja osuuspankissa veljen asioilla.
Ja kaupassa.
Eli jo jaksan "vähän" mutta en vielä "paljoa" mutta kuitenkin kahvi maistui kun tulin, ostin kaupasta voisilmäpullaa, kun ne houkutteli siinä kaukalossaan, irtomyynnissä.

Yön sain melko hyvin nukuttua, välillä tulee vielä yskänpuuskia, mutta luulen, että selvisin tästä flunssasta hiukan helpommin kuin esim. kahdesta edellisestä, ne oli tosi lujalle ottavia.
Ihan oikeasti tuli jossain vaiheessa niiden aikana mieleen, että tokenenko enää ikinä, voimat oli silloin täysin finito.
---

Hyvää tätä päivää !  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 60
« Vastaus #74 : 22.08.17 - klo:13:35 »
Se saattoi olla sitä samaa virusta joka minut tainnutti tykkänään alkuvuotena. Sen takia nyt tämä kuntoilu on aloitettu, että saan voimaannuttua niin että nämä kotihommat jaksan.
Myös vanhempi tyttäreni kertoi ettei ikinä ole ollut niin voimaton kuin helmi-maaliskuun vaiheessa samaa sairautta potiessaan.
Tietääköhän terveysviranomaiset onko virus ollut tavaomaisista poikkeava. Meillehän se tuli vaikka oli rokotukset.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)