Keskustelu > Yleinen keskustelu

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko?

(1/6) > >>

llwyd:
Enpä löytänyt mormoneista mitään aiempaa ketjua - pitäisiköhän muuten tämä laittaa tuonne seuratuvan puolelle, ei kuitenkaan ole varsinaista körtti-keskustelua? Kävimme vaimon kanssa katsomassa uutta komeaa Espoon temppeliä, oli aivan mukava mutta toisaalta sangen outo kokemus. Ei oikein tuntunut tutulta kun puhuttiin "palautetusta" evankeliumista ja Raamatun "rinnakkaisteoksesta"... Mutta vakavissaan tietysti ovat. Ei ole mitään omia kokemuksia mormoneista - ovat vain tuntuneet jotenkin hellyttäviltä lähettäessään nuorisoaan ympäri kylmän ja torjuvan maailman tarjoamaan tätä, hmm, lievästi eksoottista oppiaan. Kaipa touhussa on ahdistavat ja rikkovat puolensakin, jos sattuu olemaan erilainen tai eri tavoin ajatteleva, mutta eivät mormonit kaikkein pahimmalta lahkolta vaikuta. Onko kenelläkään lähempiä kokemuksia?

Johannes:
En tunne itse heitä paremmin, mutta sen tiedän, että he ovat hyvin innokkaita sukututkijoita. Itsekin harrastelen enemmän ja vähemmän aktiivisesti sukututkimusta ja on tullut hyödynnettyä heidän tietokantojaankin. Ei uskoisi, miten laajat tiedot heillä on monien suomalaistenkin esivanhemmista ja jopa elävistä ihmisistä. Olen käsittänyt, että heillä on joku systeemi, että tietty ennalta laskettu määrä ihmisiä pääsee taivaaseen, ja sukututkimuksen avulla he yrittävät selvittää, ketä nuo onnelliset ovat. Voin olla ihan hyvin väärässäkin, itse vain olen käsittänyt näin, korjatkaa jos tiedätte enemmän. Tässäpä linkki sivulle http://www.familysearch.org/
Sieltä voi yrittää etsiä esivanhempiaan. Ei sieltä mahdottomasti löydy, mutta joskus voi tärpätäkin, varsinkin vanhempien (1700-1800 -luvut) tietojen osalta. Samalla voi joku innokas katsoa muutenkin sivuja, itse en ole jaksanut sukututkimuksen lisäksi muuhun, itse uskontoon, perehtyä.

Michelle:
olen itsekseni miettiny, että miks se paikka kammottaa mua ihan hirveästi. en ymmärrä siihen oikein syytä. (se leppävaaran valtava temppeli kun on tossa ihan naapurissa) töissä päiväkodissa on ollu jonkun verran puhetta että pitäis viedä lapset sinne tutustumaan. mä en vaan ymmärrä että MIKSI? joss ryhmässä olis yksi mormooni niin mikäs siinä mutta nyt en ymmärrä vierailun fuktiota. varsinkin kun lapset  sanovat että se on nykyään meisän lähin kirkko, ja minä selitän että kyllä meidän lähin kirkko on edelleen leppävaaran kirkko.... hmmmmmmm
pelottaa kun yksiki työkaveri oli ihan innoissaa miten mukavalta niiden ihmisten puhe siellä kuullosti....

HeinoM:
Ei ole heistä minkäänlaista kokemusta, mutta Totta toinen puoli kirjassa oli seuraavaa: eräs rovasti neuvoi ystäväänsä, miten pitäisi suhtautua mormonien lähetteihin, jotka vähän päästä käyvät ovikelloa soittamassa.

-Kysy ensin, kannattavatko he vielä moniavioisuutta, neuvoi rovasti, ja kun he kieltävät, sano, ettei asia sitten lainkaan kiinnosta...

Michelle:
:lol:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta