Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje

<< < (2/12) > >>

malla:
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Minuakin puhuttelee tuo toivotus, ajatella Jumalalta, meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta itseltään noin valtava toivotus.

Ja sana rististä on hullutusta, jonka kautta Jumala näki hyväksi pelastaa ihmiset synnin siteistä Jumalan lapsiksi.
Opetuslapsiksi.

Ja tässä on paljon sanottu:

25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Hänessä, vapahtajassa on kaikki.

malla:
Armo ja Jumalan rauha, valtavia asioita.
Olosuhteistakin riippumatta - ja varsinkin erilaisissa olosuhteissa.
Paavalihan sanoo jossain, että hän on oppinut oloihinsa tyytymään.
Elämään monenlaisissa olosuhteissa.
Kirjoitti osan kirjeistäänkin vankilasta käsin.
Jopa ns ilon kirjeensä sieltä juuri.
Hyppään jakeen verran eri kirjeeseen, eli:

Fil. 2:18

samoin iloitkaa tekin, ja iloitkaa minun kanssani!

Jumalan antamat lahjat ovat erikoinen asiakokonaisuus.

vn:
Joo, todellakin!
Armo, anteeksiantamus, sovitustyö ristillä, Jumalan rauha
on jotain aivan muuta kuin pienen ja heikon ihmisen olosuhteet ja tunteiden vaihtelu.
 :eusa_pray:

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: malla - 19.09.16 - klo:12:19 ---
27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

--- Lainaus päättyy ---

Opettaja opettaja, anteeksi että olen taas myöhässä.
Kai tänne mukaan vielä mahtuu.

Minuakin tämä puhuttelee eniten.
I feel it.
Joskus aina mulla on paha tapa alkaa miettimään sellaista huumoria Raamatussa.
Jeesuksen vastaukset vastustajilleen kirjanoppineille oli aika hauskoja ja sellaista stand up tai tilanne komiikkaakin.

En usko Paavalin tai Jumalan tarkoittaneen, että kukaan nyt häpeään joutuisi, vaan alkaisi miettimään omia tikapuitaan ja ponnistelujaan.
Kuten jossain kirjoitin, niin samat asiat toinen voi nähdä aivan toisin kuin toinen.
Sinänsä se on ookoo, mutta kun joku sitten omia näkemyksiään alkaa väkisin muille tuputtamaan ja opettamaan, niin joskus se voi käydä hermoille, mutta sitten on tälläisiä joita ei heilauta mikään puhe.
Tälläisiä puheen kuin puheen kestäviä.


malla:
Mukavaa, kun Viisveisaaja tulit mukaan.
Ajatusten vaihtaminen on mielestäni hyvä asia.
Minä vaan nyt äärettömän hidas, kun vasen käsi kipsissä.
Ehkä hyväkin, kun monesti olen niin monisanainen.

Mä alan usein ajatella kun luen täällä toisten kirjoituksia.
Pähkäilen tykönäni sitten.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta