Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje

<< < (3/12) > >>

malla:
Nuorempana kävin suhteellisen säännöllisesti Raamattupiirissä.
Ja rukouspiirissäkin.
Nykyään olen enimmiltäni kotona, pääasiassa.

Siellä Raamattupiirissä luettiin jokin kohta ja sitten siitä keskusteltiin pienpiiri-tyyliin.
Lopussa rukous.

Rukouspiiri taas oli enemmän sellainen, että annettiin aiheita kuka mitäkin ja sitten niiden puolesta rukoiltiin.
Lyhyesti useimmiten.

Riitta-mummi:
Kyllä on hyödyllistä opiskella yhdessä. Olen moneen kertaan jo lukenut 1. Kor 1 stä.
Huomasin 1. jakeessa nimen Sostenes. Tiedonjanoisena googlasin, ja tämä häsestä kerrotaan;

http://www.ortodoksi.net/index.php/Sostenes_Apostoli

malla:
Pena tuolla mainitsi yhteisöllisyyden.
Se onkin hyvä, aina voi saada rakennusvärkkiä itselleen toisten kokemuksista, ajatuksista, mietteistä ja päätelmistä.
Ja ihmiset ollaan eri elämäntilanteissakin, kokemuskin puhuu toiselle ja taas toiselle...Oivallukset jne

Mutta enempää en nyt jaksakaan olla tässä.

Taivaan Isän hyvyyttä ja siunausta kaikille.

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 19.09.16 - klo:08:32 ---Omaa ylpeyttä on vielä niin paljon, etten voi sanoa ylpeileväni Herrastani. Kiitän ja ylistän kyllä, mutta esim. toreilla ja tutuilla minusta ei ole Hänestä ylpeilemään.

--- Lainaus päättyy ---

Lainaan Riitan siteeraaman jakeen:
31 Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." (KR92)
31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". (KR38)

Millä tavalla Herrasta ylpeileminen voisi ilmetä tavallisessa elämässä?
Ehkä ainakin tavalla tai toisella Herran kehumista.

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 19.09.16 - klo:19:14 ---Olen moneen kertaan jo lukenut 1. Kor 1 stä.

--- Lainaus päättyy ---

Tuli hyvä olo ja mukava mieli näinkin pienestä lauseesta.

Itsellänikin on tarkoitus toimia noin.
Ajatus tahtoo monesti lentää ja keskittymiskyky ei ole aina hyvä, joten tarvitsen minäkin useaan kertaan tekstin läpi käymistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta