Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol.4.  (Luettu 41760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« : 08.04.08 - klo:21:32 »
Hyvät  Körttifoorumin sivujen moderaattorit.Onko  keskustelu foorumin lokerossa. Viimeinen viesti, kello talvi ajassa. Nyt kello on 21.52

ps.Me emme ole kukaan täydellinen. Voimia kun valvotte meidän kirjallisia tuotoksi tai siis mielipiteitämme, no kumminkin millä nimellä luovaa ajattelu kyky voisi sitten ilmaista.

Tietysti päälinmäisenä asiana on kristillinen ajattelu ja pohdiskelu yhdessä.                                                                                      

Nämä maaliset asiat tulevat valitettavast välillä kyllä menemään kaikein olenaisen asian edelle. Minulla ainakin,sillä olenhan niin itsekeskeinen ja omahyväinen. Ja kellokin on väärässä ajassa,niin kuin se tunti minun elämässäni nyt merkitsisi suurtakin asiaa.  [-(

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #1 : 08.04.08 - klo:21:55 »
Kellonpa aikaa voi kukin itse Omat asetukset -namiskuukkelista säätää. Sen kuuluisi siis kesäajassa olla +3 h

Benkku

  • Vieras
Onko foorumin lokerossa. Viimeinen viesti, kello talviajassa
« Vastaus #2 : 08.04.08 - klo:22:55 »
No miksi et heti kertonut, hym...

Kiitos paljon sinulle,Laura.
Putket ei olleet tasapainossa,kun iltapala oli syömättä. Veren sokeri oli alhaalla ilmeisesti ja veren paine nousut ymmärryksen yli. :smt105

Hyvää yötä, kaikille. O:)

Kiitämme sinua,taivaalinen Isä,Jeesuksen Kristuksen,rakkaan Poikasi kautta,kun olet tämänkin päivän iltaan saakka niin armollisesti suojellut meitä. Ja rukoilen sinua ,anna meille kaikki syntimme anteeksi,kaikki mitä olemme tehneet väärin ja anna meidän jäädä täksi yöksi samaan armolliseen suojaasi. Sillä me annamme itsemme,ruumiime ja sielumme ja kaiken sinun käsiisi. Pyhä enkeli olkoon kanssamme,ettei paha vihollinen saisi mitään valtaa meistä.

Martti Lutherin iltarukous.

 :smt015

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #3 : 09.04.08 - klo:00:03 »
Kappas, sitä on tosiaan siirrytty kesäaikaan. Nyt siirtyi sitten foorumikin. Tosiaan kukin säätää itse asetuksistaan sen ajan, mikä näkyy sisäänkirjautumisen jälkeen. Sen sijaan sisäänkirjautumattomille näkyy aika, jonka on ylläpito säätänyt, nyt siis GMT+3h.

Urputukseni on sama kuin viimeksi. Aikapula, väsymys. Viime yönä ehdin nukkua tunnin, saa nähdä ehtiikö tänä yönä enemmän. Aamusta sitten töissä koko päivä. Mutta kyllä tämä tästä vielä korjaantuu, toivottavasti pian.

jUHOMA4

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #4 : 09.04.08 - klo:10:47 »
Liisa:  Kun menet sänkyyn, niin otappa yksi IMOVANE tapletti, niin nukut 6 tuntia yhteen menoon ja näet kauniita unia   :lol:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #5 : 09.04.08 - klo:12:10 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Liisa:  Kun menet sänkyyn, niin otappa yksi IMOVANE tapletti, niin nukut 6 tuntia yhteen menoon ja näet kauniita unia   :lol:


Siitä puhe, mistä puute. :wink:
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Tapletti?
« Vastaus #6 : 09.04.08 - klo:13:19 »
Minusta auttaisi kiitos vastoinkäymisistäkin.
Kun oppii kiittämään pikkuvastoinkäymisistä niin ressi kaikkoaa.

Jos ei aina hermoile, kun joku  kiilaa tai joku asia ei onnistu, niin sanon mielessäni kiitos, joku tarkoitus tälläkin on.
Yleensä on ollutkin.
Be happy, kuten laulussakin lauletaan.
Vaikka laskuihin ei tule maksua ajallaan ja koetuksia tulee, niin be happy.

Kaikesta huolimatta kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat.
 Luottamuskin taivaan Isään kasvaa, kun huomaa, että asioita tapahtuu parhainpäin, vaikka ei siltä juuri nyt näytä.

Työssäkin mua ihmetellään, kun toiset kiroilee milloin millekkin pikkuasialle, mutta minä vaan coolin rauhallisesti.
Mun kaverit kun on yksityisyrittäjiä, kuten minäkin on vähänväliä burnout lomilla.
 Tekisi mieli pitää puhe niille, miten elää paineiden keskellä stressaamatta, mutta ei ne kuntelis, ne vaan sanoo. Sulla käy aina säkä ja tiput jaloillesi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Rheespu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #7 : 09.04.08 - klo:13:36 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Liisa:  Kun menet sänkyyn, niin otappa yksi IMOVANE tapletti, niin nukut 6 tuntia yhteen menoon ja näet kauniita unia   :lol:


Imovane on kyllä tietääkseni nukahtamistamislääke, joten sen ei pitäisi pidentää unta muuten kuin alkupäästä pyörimiseltä. Niin ainakin lääkärini väitti. Tosin minä kyllä nukun välillä sen avulla helposti 12 tuntia, jos vain saisin... Mutta kauniita unia se ei kyllä (valitettavasti) takaa.
Hän nosti selkäänsä paperisiivet
-ja lensi pois

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #8 : 09.04.08 - klo:14:06 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Liisa:  Kun menet sänkyyn, niin otappa yksi IMOVANE tapletti, niin nukut 6 tuntia yhteen menoon ja näet kauniita unia   :lol:


Itse asiassa nukahtamisvaikeuksista ei suinkaan ollut kyse, vaan kiireestä gradun valmiiksi saattamisessa. Se se estää ehtimästä nukkumaan. Toivottavasti ei enää pitkään.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #9 : 09.04.08 - klo:18:37 »
Ja Imovanesta yms. nukahtamilääkkeistä se, ettei niitä ole tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön. Tolerenssi tulee hyvin äkkiä ja ei saakaan sitten enää unta ilman sitä. En jaksa käydä Pharmaca Fennicasta tarkastamassa aikaa, mutta ne on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön, esim. elämäntilanteen muutoksen yhteydessä tai pitkään jatkuneiden univaikeuksien lopettamiseen tms.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Benkku

  • Vieras
Väsymys ja kesäaika foorumissa.
« Vastaus #10 : 09.04.08 - klo:19:13 »
Joo, näin se lähtee. Kaikella kunnioituksella juHOMAA4, neuvonne oli varmasti hyvällä tarkoitetu.
"Liisa: Kun menet sänkyyn, niin otappa yksi IMOVANE tapletti, niin nukut  
 6 tuntia yhteen menoon ja näet kauniita unia "
Mutta toivoisin että hyvät ihmiset ette aina tartuisi ensinmäiseksi mihinkään pilleriin tai edes ehdottaisi kenellekään ihmisille. Tutkimukset ja hoidon määritteet tekevät ammattilaiset. Kun nyt Johannes mainitsi vielä kyseisen Lääketietokeskuksen julkaiseman oopuksen, niin tiedot löytyvät ainakin 2006 / 1 tiivistetyltä tuoteseloste sivulta 265.  Lääke on muuten reseptilääke ,PKV -lääke, liikeenteessä haitallinen :smt018 . Jokainen saa tehdä sitten omat päätökset tämän lääkeen suhteen.
Henkilökohtaisesti toivoisin että nämä "lääke" asiat eivät aiheuttaisi niin suurta keskustelua, sillä ne voivat johtaa vähän väärille raiteille.
Mutta terveyden hoitoon kuuluu kyllä myös lääkeet , sitä en voi kieltää terveyden-ja sosiaalityöntekijänä. Lääkeet on lääkeitä ja vesi on vesi. :P

Benkku

  • Vieras
Isän kämmenellä on hyvä nukkua meidän.
« Vastaus #11 : 10.04.08 - klo:01:29 »
Haluan vielä tuoda näkemykseni tukemiseksi teille ystävät, Vantaan Laurissa julkaistussa kirjoituksesta. Painottaisin kumminkin että tämä on yksi näkökanta, mehän olemme kaikki ainut laatuisia ihmisiä,niin fyysisesti kuin psyykisesti. Mutta silti Jumalan luomia ja Hän rakastaa meitä kaikkia.

Vantaan Lauri 13/2008 (3.4.2008)
Liian vähän unta
Univaje hoituu vain nukkumalla
Moni nukkuu liian vähän paitsi omasta valinnastaan myös työ- tai perhetilanteeseen liittyvän stressin takia.
Unenpuutetta ei voi korvata muuten kuin nukkumalla. Mitä pitempään valvoo, sen pitemmän korvausunen tarvitsee. Parasta olisi nukkua riittävästi joka päivä. Kaikki eivät saa viikonlopun kahtena päivänä korvattua arkiviikolta kertynyttä univajettaan.
Stenbergin mukaan suurin osa uneen liittyvistä ongelmista ei, eikä usein myöskään unettomuus, ole lääketieteellisiä, vaan pikemminkin elintapa- ja valintakysymyksiä: oikeilla elämäntaparatkaisuilla voi parantaa unensa laatua ja määrää.
 Unettomuuden ja univajeen ennaltaehkäisy on niiden tehokkainta hoitoa. Ensisijainen hoito on kartoittaa elämäntilanne ja korjata sitä mahdollisuuksien mukaan. Jokaisen on syytä tietää perusasiat unesta ja omasta unentarpeestaan.
Lisäksi Stenbergin mielestä esimerkiksi työ- ja koulupäivän alkua voitaisiin siirtää tunnilla kahdella myöhäisemmäksi sen takia, että osa ihmisistä on geneettisesti iltaihmisiä. Hän kannattaa myös sitä, että lepoajoista säädetään laeissa, jopa lääkärien päivystystyön osalta, mutta lohduttaa samalla kaikkia valvomaan joutuvia:
Satunnainen, pitkäkään valvominen ei ole riski nuorelle, terveelle ihmiselle.

Tarja Stenberg on koulutukseltaan lääkäri ja kemisti. Hän on tutkinut unen kemiaa lähes 40 vuotta ja toiminut muun muassa professorina Harvardin yliopistossa. Kansainvälisissä julkaisuissaan hän käyttää aikaisempaa nimeään Porkka-Heiskanen.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Uni tulee
« Vastaus #12 : 10.04.08 - klo:08:51 »
Minun ratkaisuni hyvän unen saamiseksi on herätä aamulla klo 6 ja käydä puolentoista tunnin lenkillä. 9 aikaan illalla on jo sen verran uupunut, että uutisten jälkeen uni tulee väkisinkin. Lääke on siis riittävä liikunta.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #13 : 10.04.08 - klo:15:11 »
Minä en usko, että koulun yms alkamisajan siirtämisellä saavutettaisiin mitään kestävää. Aamu-uniset sirtäisivät kohtapuoliin aamu-unensa vastaavasti myöhempään. Minä yritän pitää lomillanikin samasta aikataulusta kiinni kuin työpäivinä: kun herää vaikka vähän väkisinkin aikaisin, nukuttaa illalla ihan mukavasti. Liikunta on kohtuullisena tietysti aina terveellistä. Perhe naureskelee minulle, urautuneelle kalkkikselle, jonka sisäinen ruokakellokin soi myös kesällä peruskoulun lukujärjestyksen mukaan. Naureskelkoot! Hienoa, kun voi tuda iloa lähimmäistensä elämään!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.4.
« Vastaus #14 : 10.04.08 - klo:16:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Minä en usko, että koulun yms alkamisajan siirtämisellä saavutettaisiin mitään kestävää. Aamu-uniset sirtäisivät kohtapuoliin aamu-unensa vastaavasti myöhempään. Minä yritän pitää lomillanikin samasta aikataulusta kiinni kuin työpäivinä: kun herää vaikka vähän väkisinkin aikaisin, nukuttaa illalla ihan mukavasti. Liikunta on kohtuullisena tietysti aina terveellistä. Perhe naureskelee minulle, urautuneelle kalkkikselle, jonka sisäinen ruokakellokin soi myös kesällä peruskoulun lukujärjestyksen mukaan. Naureskelkoot! Hienoa, kun voi tuda iloa lähimmäistensä elämään!


Ihmisellä on sisäinen kello. Mulla tulee uni palloon viimeistään 21.30 ja herään unesta klo 6. Ei voi mitään, kun sisäinen kello toimii.
Acta, non verba.