Kirjoittaja Aihe: Yllätykselliset Brasilian kisat  (Luettu 11345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yllätykselliset Brasilian kisat
« : 17.06.14 - klo:09:43 »
MM-kisoissa jalkapalloiltiin yllättävästi. 5-1 Hollanti voitti Espanjan, 2-1 Norsunluurannikko voitti Japanin etc. Mutta AMG -98 V8 -koneella voitti Ronaldon 4-0. Se ei ollut yllätyksellistä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #1 : 17.06.14 - klo:19:51 »
Mielestäni kaikkein yllätyksellisintä näissä MM-kisoissa on ollut se, että minä olen katsonut pätkiä muutamista otteluista.  :023:

Eniten, ehkä jopa 20 minuttia viimeisestä puoliajasta, seurasin Uruguain ja Costa Rican ottelua. Tämä johtuu siitä, että paikkakunnaltamme kotoisin oleva tuttu naisihminen on naimisissa Costa Ricassa erään Diegon kanssa. Kun perhe vierailee Suomessa, käy Diego pelaamassa meidän paikallisessa jalkapallojoukkueessa ulkomaalaisena vahvistuksena. En tiedä mitä, siis kuinka alhaista sarjaa paikkakuntamme pojat pelaa. Kuitenkin heidän vanhoja pelipaitojaan on nyt Namibiassa (Penan kuljetuspalvelun vieminä), windhoekilasiten poikien käytössä.
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #2 : 17.06.14 - klo:20:59 »
^^Minusta olisi ollut yllättävää, jos Japani olisi voittanut Norsunluurannikon. Ja se oli yllättävää, että Yhdysvallat voitti Ghanan. Vaikkei Ghana ihan huipputerässä olekaan niin tasapeliä odottelin. Valitettavasti Algeria ei sitten ihan venynyt voittamaan eikä edes tasuriin Belgiaa vastaan. Mitäs lähtivät loppupuolella hyökkäämään useamman pelaajan voimin eivätkä sitten ehtineet vetäytyä puolustukseen, kun Belgia iski.

Osioon etc. taisi sitten kuulua se, kun Costa Rica voitti Uruguayn. Se on minulle ollut kisojen suurin yllätys.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #3 : 17.06.14 - klo:21:06 »
Niin kai sitten, sillä Hollannin voitto Espanjasta ei ollut yhtä suurta luokkaa.
Katselin loppuun Belgia-Algerian pelin. Aika tylsää, vaikka pienikokoinen ( 1,69 cm) Martens saikin koneen käyntiin, ja teki toisen maalin. Vaihtomiehet ovatkin kunnostautuneet koko turnauksessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #4 : 17.06.14 - klo:23:56 »
Maali-iloittelu tyssäsi Brasilia-Meksiko peliin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #5 : 18.06.14 - klo:00:55 »
^^1,69 on hyvä pituus jalkapalloilijalle. Sen mittaisia suuruuksia mm. Lionel Messi ja Garrincha (ja minä myös). Diego Maradonan pituudesta on vaihtelevia tietoja, mutta enintään tuon verran. Wesley Sneijder, Frank Ribery ja Andres Iniesta ovat sentin pidempiä, mutta eivät ehkä vielä ihan yhtä suuria pelaajia.

Yksi hauska juttu jalkapallossa onkin, että niin monenpituiset voivat pärjätä.

« Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo:01:02 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #6 : 18.06.14 - klo:07:53 »
Maradona, 165 cm, wiki kertoo.  On myös tuhtia ukkoa ja laiheliinia, kaljupäätä ja partasuuta. Minua kiinnostaa suuresti ihminen. Kun "merkkaan" jonkun pelaajan, tulee peli mielenkiintoisemmaksi.

Olen ollut 171 cm, nyt varmaan vähemmän. Mutta leveys on lisääntynyt, mutta kun ei terveyttä haittaa niin pysyköön näissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #7 : 20.06.14 - klo:22:34 »
Costa Rica voitti 1-0 Italian. Subjektiivisesti Italia on toinen sukeltaessaan... Argentiina on ykkönen. Heillä on jalkapallon pelisäännöt hukassa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #8 : 21.06.14 - klo:07:22 »
Tuomari ei nähnyt tilanteita. Balotelli kuumeni, Chellini kaatuili. Pirlo oli tarkka, kuten aina. Costa Rica oli selvästi parempi. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #9 : 21.06.14 - klo:09:07 »

 Costa Rica oli selvästi parempi. :039:

Niin oli!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #10 : 21.06.14 - klo:13:51 »
Tuomari ei nähnyt tilanteita.

Tai sitten halusi suosia suurjoukkuetta. Sen nyt vielä jotenkin ymmärtäisi, ettei olisi nähnyt miten Campbell kaadettiin rankkarin arvoisesti, mutta sitä ei, että antoi Italialle kakkosjaksolla varsinaisen peliajan päätyttyä peräti neljä minuuttia armonaikaa tehdä tasoitusmaali. Onneksi se ei riittänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #11 : 22.06.14 - klo:09:19 »
Upein peli oli tähän mennessä Ghana-Saksa (2-2). Kaksi hyökkäävintä maata pelasivat... tasapelin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #12 : 22.06.14 - klo:14:31 »
^Oli kyllä hieno peli, mutta kuuluuko tähän yllätysketjuun. En yllättynyt tuloksesta.

No joo, se ehkä yllätti, että Saksan puolustus oli noinkin heppoinen, Ghanan taas niinkin vankka ja kurinalainen. Ja että Ghanan heikkous ei ollut puolustus, vaan hyökkäysten viimeistely. Minäminä-sooloiluksi meni pari kertaa, kun olisi vielä kannattanut syöttää joukkuetoverille.

Eilisen peliesityksen perusteella Ghana kuuluisi jatkoon, mutta se on nyt muiden(kin) peleistä kiinni, pääseekö sinne. Aika epätasainen tämä lohkojako tällä kertaa.

Minusta näyttää, että tuomarit suosivat perinteisempiä futismaita. Ehkä Nigeriakin on perinteisempi kuin Bosnia-Hertsegovina, kun Dzekon maalia ei hyväksytty. Saksa - Ghana -peli oli myös tuomaritoiminnan kannalta hieno.  :023:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #13 : 24.06.14 - klo:00:45 »
Näinkö Meksiko voittaa A-lohkon ennen Brasiliaa :icon_eek:. Pelejä vielä kymmenkunta minuuttia jäljellä.

Ja heti perään Kroatia vähän kaventaa. Nyt on Meksikon ja Brasilian maalierot samat.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #14 : 25.06.14 - klo:01:48 »
Ei sitten(kään) yllätystä A-lohkossa, mutta heikohkossa C-lohkossa Kreikka yllätti ainakin minut ponnistamalla jatkoon. Periaatteessa kannatin Norsunluurannikkoa, mutta pelasivat niin kehnosti että joutivat mennä. Futiksessa kuuluu syöttää kavereille eikä vain kokeilla pallolla kaikkea kivaa itse.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.