Kirjoittaja Aihe: Yleistyksiä suomalaisista  (Luettu 4127 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Yleistyksiä suomalaisista
« : 02.07.09 - klo:20:32 »
Suomalaiset ovat :kateellisia, tuulipukukansaa, tulleet vastikään alas puusta, miehet eivät puhu eikä pussaa, rehellisiä, ahkeria, humalahakuisia.

Jos vain suomalaiset olisivat kateellisia, niin kateudestahan pääsisi eroon muuttamalla ulkomaille. Luulen, että näin ei olisi kuitenkaan käytännössä.

"Venäläiset naiset pukeutuvat fiksusti suomalaisiin verrattuna." Voi pitää paikkansa minun kohdalla, mutta näen kyllä paljon fiksusti puettuja kanssasisaria. Käytännöllisyys ja lämpimänä pysyminen vaikuttavat aika paljon pukeutumiseemme.

Voimmehan me olla vähän metsäläisiä verrattuna keskieurooppalaisiin, tiedä häntä.

En usko, että ulkomaalainen mies on suomalaista parempi suomalaiselle naiselle.

Aika rehellisiä taidamme olla, mutta löytyy meistä vilppiäkin.

Ahkeruuteen meitä on kannustettu ja varmaan olemmekin sitä yleisesti ottaen.

Humalahakuisuutta voi löytyä tavallista enemmän, mutta en usko, että kaikki muut kansat osaisivat käyttää alkoholia sivistyneesti.

Mitä mieltä olette?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #1 : 03.07.09 - klo:13:48 »
Suomalaiset ovat :kateellisia, tuulipukukansaa, tulleet vastikään alas puusta, miehet eivät puhu eikä pussaa, rehellisiä, ahkeria, humalahakuisia.

Jos vain suomalaiset olisivat kateellisia, niin kateudestahan pääsisi eroon muuttamalla ulkomaille. Luulen, että näin ei olisi kuitenkaan käytännössä.

"Venäläiset naiset pukeutuvat fiksusti suomalaisiin verrattuna." Voi pitää paikkansa minun kohdalla, mutta näen kyllä paljon fiksusti puettuja kanssasisaria. Käytännöllisyys ja lämpimänä pysyminen vaikuttavat aika paljon pukeutumiseemme.

Voimmehan me olla vähän metsäläisiä verrattuna keskieurooppalaisiin, tiedä häntä.

En usko, että ulkomaalainen mies on suomalaista parempi suomalaiselle naiselle.

Aika rehellisiä taidamme olla, mutta löytyy meistä vilppiäkin.

Ahkeruuteen meitä on kannustettu ja varmaan olemmekin sitä yleisesti ottaen.

Humalahakuisuutta voi löytyä tavallista enemmän, mutta en usko, että kaikki muut kansat osaisivat käyttää alkoholia sivistyneesti.

Mitä mieltä olette?

turhia yleistyksiä. Meitä on moneen junaan ja osa jää asemallekin. Jokaisesta kansallisuudesta löytyy monenlaista, esim käsien pesu wc-käynnin jälkeen tuntuu olevan vaikeaa tiettyjen maiden miehille jne. onko metsäläisyys hyvä vai huono asia? Suomessa oli sauna ja sen suoma puhtaus jo silloin kun Ranskassa kehitettiin hajuvedet, jottei lika niin pahasti tuoksuisi.





Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #2 : 03.07.09 - klo:16:47 »
Itse asiassa mietin aluksi, kirjoittaisinko aiheesta yleistyksiä körttiläisistä, lestadiolaisista ym., mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen, että mieluummin suomalaisista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #3 : 13.07.09 - klo:21:06 »
Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä yleistyksiä Pirska olisit kirjoittanut körttilisistä?
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #4 : 13.07.09 - klo:21:25 »
Nyt heräsi mielenkiinto. Mitä yleistyksiä Pirska olisit kirjoittanut körttilisistä?

Varsin tavallisennäköistä porukkaa, josta ei päällepäin arvaisi, että kuuluvat mihinkään herätysliikkeeseen.

Kannattavat lähetystyötä ja käyvät kirkossa enemmän kuin keskiverto suomalaiset.

Eivät pidä kauheasti melua omasta uskomisestaan.

Eivät väitä olevansa ainoita oikeita uskovaisia, oikeastaan vierastavat pohjimmiltaan koko sanaa uskovainen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #5 : 14.07.09 - klo:14:13 »
Varsin tavallisennäköistä porukkaa, josta ei päällepäin arvaisi, että kuuluvat mihinkään herätysliikkeeseen.

Kannattavat lähetystyötä ja käyvät kirkossa enemmän kuin keskiverto suomalaiset.

Eivät pidä kauheasti melua omasta uskomisestaan.

Eivät väitä olevansa ainoita oikeita uskovaisia, oikeastaan vierastavat pohjimmiltaan koko sanaa uskovainen.

Minä oon sitte vissiin aika yleinen körtti kun kaikki yleistykset passaa :icon_wink:  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #6 : 14.07.09 - klo:17:15 »
Vanha pikkupoikien kesätukkamalli on nyt muidenkin alle neljäkymppisten miesten tukkamuoti. Siis, tukka pois. Ja jos katsoo esim. Jouko Mäki-Lohiluomaa, Juha Tapiota ja Marko Maunukselaa ovat kuin Tupu, Hupu ja Lupu. Vai lienevätkö oikeasti sukulaisia
keskenään.
Polkkatukkaa taas Paavon malliin käyttävät useammin naiset. Ponkkari kuuluu taiteilija-miehille.A`la Jaakko L, Osmo K ja foorumin Pena.

Farkut ja baseball-lippis kuuluvat kaikille. Nuorekkaat kääntävät lipan niskaan. Baskeria tai patalakkia näkyy intellektuelleilla tyypeillä.
Naisilla ei ole enää hattua ja hansikkaita kesäpuvun kanssa. 1950-luvulla köyhätkin näyttivät hienoilta leveähelmaisissa leningeissään.
T-paita-, farkku-, tuulipuku- ja Adidas-kansaa ollaan. Lieneekö tämä kuinka oleellinen juttu. Ei kaiketi körteille kuitenkaan.

väärinkäsittämisien välttämiseksi: tämä on kirjoitettu hymy huulessa. :119:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #7 : 14.07.09 - klo:22:42 »
Minä oon sitte vissiin aika yleinen körtti kun kaikki yleistykset passaa :icon_wink:  :icon_biggrin:

Minä olen pinkokörde...mielessä taivaskoti ja omakoti sekä uskonto ja isänmaa...yleinen ja yhtäläinen vajavaisuus matkan teossa. Vilkaistuani muutaman päivän tauon jälkeen foorumia, näyttäisi ilmassa olevan "tunkkaista tunnelmaa" - ainakin joidenkin aiheiden osalta. Siispä... :039:   
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #8 : 14.07.09 - klo:23:04 »
Minä olen pinkokörde...mielessä taivaskoti ja omakoti sekä uskonto ja isänmaa...yleinen ja yhtäläinen vajavaisuus matkan teossa. Vilkaistuani muutaman päivän tauon jälkeen foorumia, näyttäisi ilmassa olevan "tunkkaista tunnelmaa" - ainakin joidenkin aiheiden osalta. Siispä... :039:   

En kai se ole minä?
(Tuleekohan vastaus, että itsepä sen sanoit?)
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #9 : 15.07.09 - klo:07:01 »
Lainaus
En kai se ole minä?
(Tuleekohan vastaus, että itsepä sen sanoit?)

En ole hirviästi tunkkaista tunnelmaa aistinut.
Yleensähän omia erheitään ja tunkkaisuuttaan aistitaan kovin huonosti, joten enköhän se ole minä se tunkkaisuuden aiheuttaja.

Yleisivistyksessäni on puutteita .Haluaisin paikata sitä: mitä on "pinkörde"?
Onko se jonkinlainen pinkokörtti, jolla on tietyt periaatteet, joiden mukaan hän haluaa elää?
Vai onko se körtti, joka on/ei ole keskivertokörtti, vai onko se körtti ollenkaan?
Sana kyllä tuntuu viittaavan körttiin.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #10 : 15.07.09 - klo:08:51 »
En kai se ole minä?
(Tuleekohan vastaus, että itsepä sen sanoit?)

No ei! Ongelma on minun.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

myyrä

  • Vieras
Vs: Yleistyksiä suomalaisista
« Vastaus #11 : 15.07.09 - klo:12:29 »
Suomalaiset naiset on kauniita. Mutta joskus vantterajalkaisia, leveänaamaisia ja isorintaisia. Kuvitelma suomalaisista naisista pitkinä, hoikkina ja vaaleina on usein pelkkä myytti. Suomalaiset miehet on luotettavia, mutta usein vasta vastikään puusta laskeutuneita. Luonto on suomalaisille rakasta.

Suomalaisen nuorison ja varttuneempienkin miesten uutta kansanmusiikkia on metalli - mistä se sitten kertoneekin. Norjalaiset, saksalaiset ja japanilaiset on myös kovia metallimusiikin kuuntelijoita.

Suomalaiset juovat paljon kirkasta viinaa, mutta ei niin paljon kuin venäläiset vodkaa.

*

On kaunis ja lämmin kesäpäivä eikä nyt keksi muuta.