Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol. 5  (Luettu 36194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #30 : 03.02.09 - klo:00:57 »
Riitta-mummille: saitkin jo hyviä vinkkejä. Jos et itse halua leipoa, kahvikekkereille löytyy taviskaupankin pakastehyllystä mm. mantelipohjaista, gluteenitonta ja ihanan imelää suklaakakkua. (Itse varaan  aina tuolliasen, koska se maistuu muillekin. Osa gluteenittomista on monen mielestä pahoja.)
Tuttavaperheen keliaakikko on mallia "ehdoton" (siis pienikin häivähdys gluteenia on pahasta), eli periaatteessa hänelle pitää valmistaa leipomukset eri astioissa, joita ei ole käytetty kuunaan tavallisiin leipomuksiin. Hänellä on myös oma voi (levite)rasia, jota muut eivät sorki omilla, mahdollisesti jauhoisilla veitsillään.  Liemikuutiot ovat luonnollisesti pannassa, samoin esim. osa soijakastikkeista.  

--

Koska tämä on urputustopic, urputan omianikin: radiosta kuulin äskeittäin gospelkipaleen, jonka sanat hieman hätkähdyttivät. "Ethän sä tänne jää, kun luona Jeesuksen on paljon siistimpää" menetteli vielä nippa nappa (no, onhan siellä taatusti siistimpää kuin läävässäni), mutta tämä oli liikaa: "Toinen meistä (=viisun minäkertoja) ja toinen helvettiin (=viisun minäkertojan rakastettu, jonka kohtaloa minäkertoja murehtii)". Että silleen, kiva kun edes jotkut ovat vitivarmoja taivaspaikastaan ja tietävät myös läheistensä kohtalon.

Ikä kai painaa, kun viisutoleranssi alkaa käydä muutenkin yhä kehnommaksi. Inhoan useimpia jenkkirenkutuksia, joissa Suurta Uskonnollista Tunnetta korostetaan (minun korviini) teennäisellä herkistelyllä tai yhtä teennäisellä reipastelulla ja kaikenmoisella sydämeenkäyvällä uh-hah-hahtelulla. (Ja sanat ovat ihan jostakin puppugenerattorista.) Saattaa johtua epämusikaalisuudestani. Pidän siitä, että a) saan laulujen (hyvistä) sanoista selvän ja b) ne esitetään jotakuinkin neutraalisti.

Ugh, olen urputtanut.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #31 : 03.02.09 - klo:11:17 »
Hankala oppilas hoki pilkalliseen sävyyn: -Jeesus on kingi, siitä en tingi! Ihmettelin, mistä uskovaisten porukasta tuokin on korvaan tartunut. Sitten näin uuden painoksen Nuoren seurakunnan veisuista. Siellähän se oli! Pitääkö antaa pilkkaajille aseet käteen?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #32 : 03.02.09 - klo:11:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Hankala oppilas hoki pilkalliseen sävyyn: -Jeesus on kingi, siitä en tingi! Ihmettelin, mistä uskovaisten porukasta tuokin on korvaan tartunut. Sitten näin uuden painoksen Nuoren seurakunnan veisuista.


Eikös tuo ollut Helsingin Kirkkopäivillä lasten kirkkopäivien teema. Laulu on osaksi körttimiehen Sami Ojalan käsialaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #33 : 03.02.09 - klo:13:33 »
Sotkeutuu se körttikin joskus näppäryyteensä!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #34 : 03.02.09 - klo:16:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Laulu on osaksi körttimiehen Sami Ojalan käsialaa.


Hämärästi muistan kesän 2001 ja vierailun H-Y:n nuorisotoimistoon, missä S. Ojala tätä lausetta renkkasi (Falsetilla "Ziisus" ja matalalta "on kingi" ja vastaavasti "Siitä" falsetilla ja "en tingi" matalalta). : ) Itse en tiedä tätä lopullista versiota, mitenkähän koko laulun sanat menevät?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #35 : 03.02.09 - klo:18:01 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Laulu on osaksi körttimiehen Sami Ojalan käsialaa.


Hämärästi muistan kesän 2001 ja vierailun H-Y:n nuorisotoimistoon, missä S. Ojala tätä lausetta renkkasi (Falsetilla "Ziisus" ja matalalta "on kingi" ja vastaavasti "Siitä" falsetilla ja "en tingi" matalalta). : ) Itse en tiedä tätä lopullista versiota, mitenkähän koko laulun sanat menevät?


Näkyi löytyvän pdf-tiedostossa tuolta: http://www.ecredo.fi/isokirja/data/liitteet/kuninkaan_tien_ritari______opettajanopas1.pdf -viimeinen sivu.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #36 : 03.02.09 - klo:20:40 »
Mua huvittaa suuresti tuo Jeesus on kingi -laulu veisukirjan hakemistossa, siellä nimittäin lukee: "JEESUS ON KINGI - Elvis, kuninkaista suurin"
Ristiriitaista? :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #37 : 06.02.09 - klo:22:34 »
Vuosikurssiristeily takana. Hauskaa oli, mutta nyt on haikea olo, kun moni ihminen on sellainen, jota en varmaan enää koskaan näe. Osa meistä jatkaa vielä syksyllä proviisoriksi, mutta suurin osa kaikkoaa nyt farmaseutteina työelämään...ympäri Suomea.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Maailmanlopun meininkiä
« Vastaus #38 : 07.02.09 - klo:17:27 »
Tää on taas niiinku niin hirveetä ja kauheeta.
Taas on tilinpäätöksen aika.
Siis ihan kamalaa. Pitää jokainen kuitti ettii ja pankkikertomukset vuoden ajalta ja kilometrit ja vaikka mitä.javascript:emoticon('#-o')
Hermot menee.
Onneksi on vielä tää paikka missä voi urputtaa.
Oon jo kaikille läheisille ja kauempana olleillekkin valittanut kuinka kauheaa on tehdä veroilmoitus.

Tällästä tää on. Ensin valitan ja valitan ja sitten kun olen päässyt sen vaiheen yli ja urputuksesta saan yliotteen aloitan varsinaisen homman.
Joku ois ihmetellä kun valitan, et kuin pitkällä mä oon tossa tilijutussa ja sanoisin, et eiku en oo ees aloittanut vielä.
 Kait mun rukouselämäkin on samanlaista. Kauhee valitus ensin ja sitten rukoilua ja lopussa jo kiittelyä?
 Kuitenkin rukouksessa apu todella tulee ylhäältä. Muuten valittaminen voinee vaan isontaa ongelmaa?

 Zemppiä kaikille muillekkin joilla tilipäätös on nyt vuoden alussa. :wink:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Maailmanlopun meininkiä
« Vastaus #39 : 07.02.09 - klo:22:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Tää on taas niiinku niin hirveetä ja kauheeta.
Taas on tilinpäätöksen aika.
Siis ihan kamalaa. Pitää jokainen kuitti ettii ja pankkikertomukset vuoden ajalta ja kilometrit ja vaikka mitä.javascript:emoticon('#-o')
Hermot menee.

 Zemppiä kaikille muillekkin joilla tilipäätös on nyt vuoden alussa. :wink:

kaikilla meillä on tilinpäätös joskus:

3. Sinä tunnet minut, Herra,
elämäni kokonaan.
Tili täytyy siitä tehdä.
Se saa pääni painumaan.
Totuus puolustelut särkee,
syntini se paljastaa:
Usko, toivo, rakkauskin
on vain hylkytavaraa.
SV 280:3 (http://www.h-y.fi/sv/sv_271-280.html)


olen joskus jossain yhdistysasioissa tehnyt tilijuttuja ja onhan siinäkin monenlaista ja joskus pientä virhettä sai metsästää tuntikausia, ennenkuin kaikki oli niinkuin pitikin.

Tsemppiä vaan debet&kredit iltaan!

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #40 : 07.02.09 - klo:23:08 »
Jaksamista Viisveisaaja. Kun tekee kerran kuukaudessa tilit ranskalaiselle työnantajalle, kuittien kanssa on jo vaikeuksissa. Kauhulla ajattelen niitä jotka joutuvat säilömään lippujaan ja tositteitaan vuoden ajan. Tälläinen kaiken hukkaaja olisi helisemässä. Rakennusaikaiset tositteet tuntuvat ihmeellisesti katoavan. Kunnioitan suuresti pedantteja ihmisiä. Oma kirjoituspöytäni on aina liian täynnä tavaraa. Joskus luin jostakin, että luovien ihmisten pöytä on aina sekaisin. Se on tuonut toistakin näkökulmaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #41 : 08.02.09 - klo:08:28 »
Olenkohan minä skitsofreeninen kun minussa on selvästi kaksi puolta. On pedantti ent. pankkitoimihenkilö jolle rakennusaikainen tiliselvitys verottajalle on iisi cake. Sitten on ent. näyttelijänplanttu joka kurkkii kulttuuria sieltä sun täältä . Kolmatta puolta ei ole nimittäin teknikkoa, mutta mieheni on se.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #42 : 10.02.09 - klo:11:06 »
en tiedä onko urputus oikea lokero tälle, mutta huuto.net:n madonna-lippujen pyynnöt ja tarjoukset kertovat, ettei suomessa täysi lama kyllä ole:
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&cat=%25&tits=madonna&x=0&y=0

selvennyksiä:
- musiikkimakuja on erilaisia, en kommentoi sitä
- ei, en ole menossa sinne
- ei, en myy hamstrattuja lippuja (ts en siis mainosta mitään)
- tunnen konserttiin meneviä (jotka sai lipun normaalilla tavalla ja kannattaisi lippujen ostamista nimellä)

nyt ihmettelen tässä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #43 : 10.02.09 - klo:11:09 »
Yhteisvastuukerääjänä tiedän että urputit oikeasta asiasta . Ja vastaavaa on paljon muutakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Yleinen urputustopic vol. 5
« Vastaus #44 : 12.03.09 - klo:21:55 »
Pakkasta -19 astetta  :smt090