Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus 10  (Luettu 38322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #120 : 14.10.16 - klo:10:07 »
Älä ylpeile sillä, ettet ole
koskaan kaatunut vaan sillä,
että olet aina noussut ylös.

Positiivarit

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #121 : 15.10.16 - klo:17:53 »
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
Ef. 1:3 KR33/38

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #122 : 16.10.16 - klo:11:32 »

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Jes. 41:10

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #123 : 17.10.16 - klo:18:26 »
Kulkiessasi pää painuksissa
näet vain pienen kaistaleen maata.
Pään nostaminen pystyyn
on yksinkertainen liike,
mutta se mullistaa näköalan.

Positiivarit

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #124 : 17.10.16 - klo:23:06 »

Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

Jes. 55:6

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #125 : 18.10.16 - klo:15:17 »
On parempi katsoa eteenpäin
ja valmistautua kuin katsoa
taaksepäin ja katua.

-Jackie Joyner-Kersee

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #126 : 18.10.16 - klo:20:43 »
Mutta olethan sinä, Herra, meidän isämme; me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa.

Jes. 64:8

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #127 : 30.10.16 - klo:18:28 »
Kun ajattelen psalmeja, tässä psalmissa 116 on omakohtaista kaikki muu paitsi, että olen jakeessa 16 mainitun Herran palvelijan tytär.

Psalmi 116;          http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.116.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #128 : 03.11.16 - klo:05:43 »

   Hei, älkää tönikö! Hei! Lopettakaa! Vai onko tämä kontaktinhakua? Haluat keskustella? Tahdot lähestyä?

Selitettävä parhain päin. Ajateltava positiivisesti. Suhtauduttava niin, että Hei, sinulla on asiaa. Kerro. Kyllä minullakin on. Jutellaan. Vaihdetaan ajatuksia. Ei sitten tarvitse töniä, tuupata ehkä joskus.

Minä odotan sinua. Sinä odotat minua. Me odotamme. Odottaessamme toimimme. Teemme arkista työtä. Puurramme. Toivomme.

Lepäämme, jotta jaksamme.

Rukoilemme voimaa ylhäältä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #129 : 03.11.16 - klo:13:02 »
Kiitos, hienosti sanottu!    :eusa_angel:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #130 : 03.11.16 - klo:13:15 »
Tiärän, nottei mikää matkalaasta enempää lämmitä ku piäni liäkki kotoikkunalla.

Arto Juurakon runosta Majakka
Syränkäpykyläs, Sananjuuri 2015

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #131 : 03.11.16 - klo:21:36 »
Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

Room. 8:1

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #132 : 04.11.16 - klo:08:14 »
Pidä silmät ristissä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #133 : 05.11.16 - klo:22:39 »
05.11.2016

Pyhäinpäivä

Se on
Taivasten valtakunta tulee lähelle, se tulee, se on.

 Se kehkeytyy esiin köyhyydessä, jota oppirakennelmat eivät vaateta; köyhyydessä jossa suuret sanat ja mahtavat lauseet ovat menettäneet merkityksensä; köyhyydessä, jossa rikkaudeksi riittää toisen ihmisen katse ja käden ojennus. Taivasten valtakunnan puistonpenkillä istuvat levähtämässä elämän uuvuttamat ihmiset ja sen linnunlaulu annetaan kuultavaksi masentuneille ja surun murtamille ihmisille.

 Ne joita näännyttää viihteellisen elämän ja yksilöllisten nautintojen puuduttava ravinto ja jotka ikävöivät lähelle Jumalaa ja toisia ihmisiä, annetaan pääsylippu yhteiselle aterialle ja heidän rukouksiinsa vastataan. Ihmiset jotka torjuvat katkeruuden ja antavat anteeksi niille, jotka ovat loukanneet heitä ja hyökänneet heitä vastaan, saavat hyvyyden vaikutuksesta toisilta anteeksi omat virheensä ja pääsevät rauhaan itsesyytöksiltä. Lapsenomaisen ihmettelevät ja läpinäkyviksi hinkautuneet saavat nähdä ja kokea hyvyyden ja kauneuden hedelmiä ja Jumalan ihmeitä.

 Mutta rauhantekijät ja kädenojentajat, ne jotka tekevät kaikkensa, ettei viha ja sota näännyttäisi ja repisi rikki maailman ihmisten sydämiä ja mieliä, saavat huokaista helpotuksesta, kun Jumalan rakkaus ja hyvyys voittaa tilaa pahuudelta. Ne taas, joita heidän uskonsa tähden pilkataan ja halveksitaan ja joille nauretaan, ovat jo onnellisesti perillä puiston korkeimmassa paikassa ja näkevät huipulta kauas.

 Onko jossain tällaista? Voisiko olla?

 Jumalalle kuolema ei ole raja. Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen kaikki rajat pyyhittiin pois. Taivasten valtakunta tuli todeksi. Se on tässä ja nyt ja se jatkuu ja täydellistyy koko ajan.

 Kaija Pispa
 Kirjoittaja on kirjailija Ylöjärveltä

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Päivän ajatus 10
« Vastaus #134 : 06.11.16 - klo:08:39 »
Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Matt. 7:7-8 KR33/38