Kirjoittaja Aihe: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?  (Luettu 12908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #30 : 05.12.12 - klo:19:36 »
Mitä uskonasioihin tulee, minulle on riitänyt L.L.Laestadiuksen hyvä neuvo: "tulkoot he uskollaan autuaaksi, jos voivat!", mutta en ole ollut kiinnostunut keskustelemaan heidän kanssaan hengellisistä asioista.

Ihmisiähän hekin tosin ovat ja ihmisinä heitä pitäisi kohdellakin, niinkuin muitakin lähimmäisiä. Se ei johdu jehovalaisuudesta että siedän yhä vähemmän ihmisten mölinää, -tosin se ei edesautakaan asiaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #31 : 06.12.12 - klo:05:10 »
Ymmärrän hyvin kaksittain kulkemisen. Se on turvallisempaa. Mormonitkin kulkevat kaksittain (miehissä), tosin heitä ei ole näkynyt ikiaikoihin. Mormonit ovat aina olleet erittäin kohteliaita, sisälle ei ole pyritty eikä edes toistamiseen käyty, ovat vain jättäneet lehtisensä.

Tuo Atanasian mainitsema varkausjuttu on ihan todellinen uhka yksin asuville. Ovella hiipparoi kaikenlaista väkeä,
Joku haluaa tehdä väkisin turvatarkastuksen(!), toinen kaupitella jotain, kolmas on kuuro (mutta hätkähtää koiran haukuntaa). Nykyään vedän oven kiinni, jos en tunne pimputtelijaa enkä ole tilannut ketään paikalle. Poikkeuksena piltit, jotka myyvät joulukalentereita tai Kevätpörriäisiä.

Mormonien lähetystyöntekijöiden määrä romahti 1970 luvun alussa, nimittäin lähtemällä lähetystyöhön vapautui Vietnamin sotaan lähtemisestä.

Sisään ei tulisi päästää ketään tuntematonta varsinkaan kaksin, mikä antaa toiselle mahdollisuuden tarkistaa huusholli siten, että toinen pyytää vettä tai muuta vastaavaa. Kyllä he kikat osaavat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #32 : 08.12.12 - klo:00:57 »
^Eikö olisi fiksumpaa olla omistamatta mitään niin arvokasta, ettei sitä voisi varkaille antaa? (Näin kun seuratuvan puolella ollaan...)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #33 : 08.12.12 - klo:04:12 »
^Eikö olisi fiksumpaa olla omistamatta mitään niin arvokasta, ettei sitä voisi varkaille antaa? (Näin kun seuratuvan puolella ollaan...)

Näin on, mutta tiedäthän myös sen, että liha on heikko ja naiset pitävät koruista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #34 : 08.12.12 - klo:13:00 »
Öppiäinen: kyllä, eikä täällä juuri mitään varastettavaa ole (jos joku haluaa välttämättä nyysiä toimimattoman telkkarin, ihan vapaasti saa viedä). Mutta ajatus siitä, että vieraat änkeytyvät pyytämättä sisään ei ole kiva. Varsinkaan vanhuksille.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #35 : 08.12.12 - klo:18:20 »
Tunnen naisia, jotka eivät pidä koruista... ja vastaavasti sitten miehiä, jotka pitävät kalliista leluista!

Minulla oli joskus kellarikomero, jonka ovessa ei ollut lukkoa. Olin itseäni varten laatinut luettelon komeron sisällöstä, ja keksin pistää sen komeron sisäoveen, ja varustin sen tekstillä, jossa pyysin mahdollista varasta merkitsemään listaan, mitä on vienyt, jotten etsi turhaan. Mitään ei koskaan kadonnut, piti sitten seuraavassa muutossa itse heittää pois.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #36 : 09.12.12 - klo:00:52 »
naiset pitävät koruista.

Ja monet rikolliset (miehet) esim. kalliista kultaketjuista. Niitä ei tosin ole hankittu rehellisellä työllä.  :003:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #37 : 09.12.12 - klo:01:06 »
Minulla on Mersu pihassa. Kyselin vakuutusyhtiöltä minkä hintainen rakastettu on. Yhtiö Pohjolasta die Mersun hinta on 2000e. Mutta minä tykkään hänestä.
wilhelmi niskasen jäljillä

myyrä

  • Vieras
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #38 : 09.12.12 - klo:01:16 »
Minulla on Mersu pihassa. Kyselin vakuutusyhtiöltä minkä hintainen rakastettu on. Yhtiö Pohjolasta die Mersun hinta on 2000e. Mutta minä tykkään hänestä.

Mersulla vois saada noin 20g kokaiinia Pohjolan hinnan mukaan  :003: