Kirjoittaja Aihe: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?  (Luettu 12908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #15 : 10.11.12 - klo:11:51 »
Olen niin tottunut yli kolmenkymmenen vuoden aikana aina puhelemaan Taivaan Isälle monenlaisia asioitani.  En kyllä ole koskaan ole kokenut olevani ansiokas rukoillessani, vaan aivan avuton ja tarvitseva. Ne ovat asioita joista en voi kenellekään ihmiselle puhua.
Mutta pitäisikö siis oppia olemaan ilman tätä lapsen ominaisuutta.

Ymmärrän kyllä ettei Jumala tarvitse minun asioimistani ja näinhän körttiläisyys opettaa. 
Tämä on luontaista minua. Eikö se ole omaa työtä jos pakotan itseni muottiin?

Vaikka Jumala ei tarvitse niin sinä tarvitset ja se riittää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #16 : 10.11.12 - klo:12:38 »
Kiitos seppos kun vastasit, ja kaksi kertaa ! :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #17 : 01.12.12 - klo:12:11 »
Kaksi Jehovan todistaa soitti tänään ovikelloa. He halusivat kertoa minulle Jeesuksesta. Näin Joulun alla, he sanoivat, ihmiset ajattelevat näitä asioita.
En siinä tuulessa ja tuiskussa voinut jäädä kuuntelemaan, eikä ollut mitään syytäkään.
Saan heidät parhaiten lopettamaan käännyttämisensä kun kerron olevani kristitty ja Jeesus on tuttu. Tänään lisäsin vielä se että olen herännyt kristitty. Sen verran tein omaa todistustyötä. Oliko väärin ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #18 : 01.12.12 - klo:14:17 »
Kaksi Jehovan todistaa soitti tänään ovikelloa. He halusivat kertoa minulle Jeesuksesta. Näin Joulun alla, he sanoivat, ihmiset ajattelevat näitä asioita.
En siinä tuulessa ja tuiskussa voinut jäädä kuuntelemaan, eikä ollut mitään syytäkään.
Saan heidät parhaiten lopettamaan käännyttämisensä kun kerron olevani kristitty ja Jeesus on tuttu. Tänään lisäsin vielä se että olen herännyt kristitty. Sen verran tein omaa todistustyötä. Oliko väärin ?

Ei se väärin ollut. Minulla on paha tapa kiusata heitä aloittamalla keskustelu Tuomaan evankeliumista. He eivät tiedä siitä mitään kuten eivät monet muutkaan, mutta se synnyttää täydellisesti tietoisille ihanan epävarmuuden tunteen ja sen haluan tehdä etteivät sokeasti uskoisi omia johtajiaan. Kutsun heidät sisään keskustelemaan, mutta harvoin tulevat ja jos tulevat niin yllättäen kokous alkaa pian muka. Kysyn heti miksi hätävale ja se saa ihanan punan poskille. Päästän heidät kyllä lähtemään, mutta toivon kylväneeni pienen siemenen, että tarkistavat mitä heille opetetaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #19 : 01.12.12 - klo:14:37 »
Voisi varmaan yrittää tarjota heille kahvia tai verilettuja. Eivät kai kumpaankaan koske ja jos ei nämä auta niin kysyä, että vieläkö he kannattavat moniavioisuutta. Kun he vastaavat kieltävästi niin voi sanoa, ettei siinä tapauksessa kiinnosta... :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #20 : 01.12.12 - klo:15:53 »
Voisi varmaan yrittää tarjota heille kahvia tai verilettuja. Eivät kai kumpaankaan koske ja jos ei nämä auta niin kysyä, että vieläkö he kannattavat moniavioisuutta. Kun he vastaavat kieltävästi niin voi sanoa, ettei siinä tapauksessa kiinnosta... :eusa_angel:

Voithan tietysti kysyä niin, mutta ei Jehovan todistajilla ole ollut moniavioisuutta. Se oli mormoneilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #21 : 01.12.12 - klo:15:59 »
Voithan tietysti kysyä niin, mutta ei Jehovan todistajilla ole ollut moniavioisuutta. Se oli mormoneilla.

Sori niinpä olikin, sotken aina ne kaksi keskenään.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #22 : 01.12.12 - klo:19:35 »
Ihan kiva, hieman eläimellinen, kohtaaminen Jehovien kanssa viime syksynä. Toisella todistajalla oli mukanaan koira, ja oma piskini aloitti kovaäänisen, innostuneen mökän (uusiii kaveriii, jeeeee!). Ei auttanut muu kuin antaa molemmille karvatassuille herkkupalat, jotta sain selvitettyä, että olen tavislutti ja toivon, että he eivät vieraile enää. Erosoimme sulassa sovussa, ystävällisesti hyvästellen. Heitä ei ole näkynyt sen koommin.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #23 : 01.12.12 - klo:19:51 »
Onkohan jehovantodistajilla jokin kamppanja menossa
kun minunkin ovella kävi kaksi täti-ihmistä.

ja meidän talossa on vielä ala-ovi lukossa ja
ovisummerit, en tiedä miten olivat sisään päässeet,
ei ainakaan minun summerilla

Sitkeitä ovat. Ei auta kauniisti sanoa, ettei oikein kiinnosta,
sillä ei ole mitään vaikutusta.

Naapuri keroi, että lyhyempi nainen oli ottanut hänet kohteekseen
 pidemmän tarkkaillessa hiljaa,
minulla osat olivat toisinpäin

Mikähän motiivi siinä on että kaksittain tulevat?
Ajattelin että se hiljainen on "opissa", mutta ei se niin kai olekaan.
Toisaalta, onhan se mukavampaa ja turvallisempaa kulkea kaksin,
ei koskaan tiedä minkälaisia me olemme  :icon_cool:

Naapurille (vanhempi rouva) olivat melkein väkisin tunkeneet sisään.
Voihan tuollaiset olla jehoviksinaamioituneita varkaitakin! :icon_eek:


Herra armahda.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #24 : 01.12.12 - klo:22:50 »
Jehovan todistajat ovat kulkeneet kaksittain ovella 2-3 kertaa vuodessa, en muista onko ollut samoja,
yleensä kyllä vaihtelevasti eri ihmisiä.
Kun ovat esittäneet asiansa (näyttäneet lehteä, kysyneet voiko tulla keskustelemaan), olen sanonut
omasta uskostani ja että kuljen muissa piireissä, ovat siihen tyytyneet eivätkä tuppautuneet enempää.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #25 : 01.12.12 - klo:23:07 »
Jehovan todistajat avasivat kerran minun ovellani keskustelun kysymällä, eikö olekin kauheaa, kun kouluissakaan ei enää opeteta edes kymmentä käskyä. Vastasin, että tokihan opetetaan. Itsekin opetin juuri viime viikolla. He hämmentyneinä sanoivat, että ei ainakaan eräässä lähikoulussa ja varmistivat, etten ole siellä... Vakuutin, että kaikissa Suomen kouluissa opetetaan opetussuunnitelman mukaan uskonnon tunneilla kymmenen käskyä.
Eivät sittemmin tulleet uudelleen.

Edellisellä kerralla (eri tyypit) kehuivat, kuinka voisin heidän opeillaan päästä elämään maanpäällisessä paratiisissa. Minä sanoin haluavani mieluummin taivaaseen...

Kunnioitettavaa tavallaan, jos he ovat huolissaan kanssaihmisten sieluista. Moni yksinäinen on kiitollinen juttuseurasta. Toivoisi kuitenkin, että oma kristillinen seurakunta olisi kiinnostunut jäsenistään ja kävisi kotona kyselemässä kuulumisia. Ja voihan toisaalta olla, ettei Jtodistajienkaan ovilla kiertely ole ihan pyyteetöntä vaan välttämätön suoritus.

Siitä en pidä, jos Jtodistajilla on mukanaan lapsia. Mieluummin lapset kotiin leikkimään.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #26 : 02.12.12 - klo:04:59 »
Ja voihan toisaalta olla, ettei Jtodistajienkaan ovilla kiertely ole ihan pyyteetöntä vaan välttämätön suoritus.

Siitä en pidä, jos Jtodistajilla on mukanaan lapsia. Mieluummin lapset kotiin leikkimään.

Se nimenomaan ei ole pyyteetöntä, vaan he keräävät kiintiöpisteitä saavuttaakseen maanpäällisen paratiisin kuoltuaan. Taivas on heillä täynnä ja liput jäävät maan päälle ikuisiksi ajoiksi muuttuen noin 30v vanhoiksi ja eläen täällä ilman mitään tekemistä ja edes sukupuolista mielenkiintoa toisiaan kohtaan. Kysyn aina heiltä, että eikö sellainen paikka ole helvetti. Taivaaseen pääsevien luku on kotoisin Johanneksen ilmestyksestä, jota aikoinaan Raamattua kasatessa mietittiin kovasti kelpuutetaanko se mukaan vai ei ja Luther olisi jättänyt sen pois. Nikean kokous kuitenkin se hyväksyi hyläten monia muita (apokryfikirjat mm.).
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #27 : 02.12.12 - klo:08:11 »
Minä olen jo vuosia päässyt jehovantodistajista eroon kertomalla olevani "kolleega" kunolen itsekkin lähetystyössä ollut; menevät hämilleen. Toiseksi olen pitkään kertonut tietäväni, että heillä on listat niistä ketkä suostuvat heidän kanssaan keskustelemaan ja ketkä ei ja pyytänät, että laittavat tuohon listaan maininnan, ettei meille ole tarpeen tulla. ja hyvin ovatkin viimeaikoina jättäneet meitit rauhaan. Siis hehän ovat vasta nyt myöntäneet näiden salaisten listojen olemassaolon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #28 : 02.12.12 - klo:08:18 »
Heidän joukkonsa pelastuu ansioistaan, meidän vain armosta.
He saavat plussia käydyiltä ovilta ja myydyistä lehdistä. Se toinen on todistamassa tapahtunutta, hän on avustava palvelija.
Ovilla on siis kaksi vastaan yksi, yleensä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Saako sanoa - Mitä saa sanoa?
« Vastaus #29 : 02.12.12 - klo:10:05 »
Ymmärrän hyvin kaksittain kulkemisen. Se on turvallisempaa. Mormonitkin kulkevat kaksittain (miehissä), tosin heitä ei ole näkynyt ikiaikoihin. Mormonit ovat aina olleet erittäin kohteliaita, sisälle ei ole pyritty eikä edes toistamiseen käyty, ovat vain jättäneet lehtisensä.

Tuo Atanasian mainitsema varkausjuttu on ihan todellinen uhka yksin asuville. Ovella hiipparoi kaikenlaista väkeä,
Joku haluaa tehdä väkisin turvatarkastuksen(!), toinen kaupitella jotain, kolmas on kuuro (mutta hätkähtää koiran haukuntaa). Nykyään vedän oven kiinni, jos en tunne pimputtelijaa enkä ole tilannut ketään paikalle. Poikkeuksena piltit, jotka myyvät joulukalentereita tai Kevätpörriäisiä.