Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Kirjasta elämän leipää, C.O Rosenius
« Uusin viesti kirjoittanut Pena tänään kello 12:34 »
Taidat olla evankelisuuteen kallellasi, Koirannahkalakki, kun lainaat Roseniusta.
2
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 11:59 »
Nämä sadan vuoden ikäiset kuvat viehättävät yhä, ainakin meitä ikääntyneitä. Mutta voisimmeko elää yhä näin, pukeutua ja asua, sekä syödä näin.

Kaikki entinen tuntuu usein paremmalta kuin tämä uusi. Niin myös uskon elämässä.
Näin myös korostavat tietyt hengelliset yhteisöt. Se on myös opetussa pitäytymistä.

https://fi.pinterest.com/search/my_pins/?q=martta%20wendelin&rs=typed

Aikakauden taitelijoissakin oli salasuhteita, juoppoutta ja homoseksuaalisuutta. Ei mikään ole siten uutta  .
3
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 11:44 »
Kristus on köyhässä sydämessä, ei missään ulkonaisessa. Ei raamatunlauseiden ulkoa osaamisessa, ei kielloissa eikä kehoituksissa. Ne kaikki täytyy löytää itse, Pyhä hengen ohjauksessa.

Historialliset henkilöt ovat todellisuudessa olleet ihka tavallisia syntisiä ihmisiä. Kirjoitukset heistä ja heidän erinomaisuuksistaan ovat historiaa.

Me elämme muuttuneessa maailmassa. Muutumme ajassa mielemme uudistuksen kautta..

Rakkauden kaksoiskäsky ei kehoita tuomitsemaan vaan rakastamaan. Ihmetellä kyllä voi vaikka mitä mikä ei ole samaa kuin ennen.
Jumalan rakkaus luomiaan kohtaan on sama, Kristuksen sovitustyö on sama, armo on sama hengen ominaisuus kuin on aina ollut.

On uskovaisia, ja on uskovia. Toiset uskovat kirjoityksiin, toiset elävään Kristukseen joka vaikuttaa sisällisenä tuntona.
Tämä vm. oli Paavo Ruotsalaisenkin löyty , ja sen mukaan hän toimi, kuitenkin raadollisena ihmisenä.

Älä anna näkemyserojen erottaa seurastamme !

Terv  R-m  80 v
4
Yleinen keskustelu / Lappeenrannan alue ystäviä ?
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 11:43 »
Löytyykö tältä alueelta ihmisiä, jotka ovat antaneet elämänsä Kristukselle ja hyljänneet maailman ja sen huvit / himot ?
5
Yleinen keskustelu / Kirjasta elämän leipää, C.O Rosenius
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 11:35 »
Tämän päivän teksti, joka olisi hyvä lukea jokaisen Kristityn ja ottaa vaari Sanasta.

Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat. Matt. 25:5.

Näiden Jeesuksen sanojen näemme toteutuvan joka päivä silmiemme edessä siinä käsittämättömässä uneliaisuudessa ja penseydessä, joka ylimalkaan kristikunnassa vallitsee. Maailma on kuollut, suruton ja paatunut. Ulkokullattu pettää itsensä väärällä kristillisyydellä, väärällä toivolla vuoden toisensa perästä. Heränneet ja uskovaiset käyvät huolimattomiksi, uneliaiksi, laimeiksi, pysähtyvät puolitiehen tahi kääntyvät kokonaan takaisin hengelliseen kuolemaan. Ja syynä on yljän viipyminen. Aika käy pitkäksi ja yksitoikkoiseksi. Mitään erikoista ei tapahdu, tämä päivä on samanlainen kuin eilinen, vuosi toisensa kaltainen. Ei mitään erikoisia merkkejä Herran tulemisesta näy.

Jumalattomat menestyvät ja iloitsevat myötäkäymisessä, näyttävät onnellisilta, turvallisilta ja iloisilta. Sitä pilkataan mielettömänä, joka näkymättömiä etsii ja Herraa pelkää. Hänellä on usein onnettomuuksia ja vastoinkäymisiä. Tuhannet eksyttävät asiat astuvat hänen silmiensä ja korviensa eteen. Katoavaisuus vetää hänen sydäntään puoleensa. Kaikki puhuvat maailman puolesta, mutta harvat, tuskinpa kukaan tulee luoksemme puhuen varoituksen, herätyksen tai lohdutuksen sanoja.

Jumalan sana laiminlyödään, rukous ja tunnustus vaimenee, vainoa ei kuulu. Meidät on yllättänyt paha päivä ja pimeyden valta, jolloin kristittykin käy uneliaaksi, kylmäksi ja torkkuvaksi. Jos hän nukkuu kauan, niin sekin öljy, jonka hän kerran omisti, kuivuu. Hän muuttuu suruttomaksi, paatuneeksi, hengellisesti kuolleeksi

Uneliaisuus ja kylmyys ilmenee elävissäkin kristityissä siinä, että hengelliset, taivaalliset asiat tulevat heille vähäpätöisiksi, mitättömiksi. Maalliset sitävastoin suuriksi, painaviksi. Aika ajoin he ovat itseensä perin tyytyväisiä ja varmoja. Synti ei heitä vaivaa, ei ole taistelua hengen ja lihan välillä, ei vihollista pelätä. Pietarin lailla vakuutetaan: »Vaikka kaikki loukkaantuisivat. sinuun, niin minä en koskaan loukkaannu», jonka Pietari sanoi muutamaa tuntia ennen kuin kielsi Herransa.

Daavid ei paennut kiusausta, vaan meni katolle ja loi kevytmielisiä silmäyksiä Uurian vaimoon. Samoin hekin. Eivät he huolehdi siitä, että kasvaisivat hyvässä. Ei armo Kristuksessa enää ilahduta heidän sydämiään. Rukous ja sana eivät enää maistu. Mutta elävää kristittyä, jolla on vakaa henki, alkaa huolestuttaa oma tilansa. Hän saa Herraltaan herättävän katseen, menee ulos ja itkee katkerasti. Jos on välttämätöntä saa hän Herralta nuhdetta, kuria tai käyttää Herra rankaisevaa Naatania. Silloin ottaa hän varoituksesta ja kurituksesta vaarin, tunnustaa syntinsä ja uneliaisuutensa ja tahtoo tehdä parannuksen.

Sitä vastoin varma merkki siitä, että uneliaisuus ja suruttomuus ovat muuttuneet kuolemaksi ja paatumukseksi, ja merkki väärästä kristillisyydestä on, kun yhä ollaan tyytyväisiä ja turvallisia, eikä oteta varoituksesta vaarin, vaan joko Juudas Iskariotin kanssa yhä pysytään tietyssä synnissä, kielletään, salataan ja puolustetaan sitä, tahi kuten tyhmät neitseet, ulkonaisesti kyllä ollaan viisaiden kaltaisia, mutta sydämen salaisessa syvyydessä puuttuu armon elämä ja kokemus ja hiljaisuudessa siirretään asia tuonnemmaksi - kunnes ovi on suljettu.

Oi, kauheata sielun tilaa, kun ei ihmisellä enää olekaan kykyä havaita onnettomuuttansa, ei kykyä pysähtyä itsetutkisteluun, kun hän ei pelkää tilaansa eikä epäile itseään. Mutta semmoinen on ihmisluonto.

Tämä on hirvittävän tosi kuvaus siitä kuolemasta, joka tuli syntiinlankeemuksen seurauksena, »olet kuolemalla kuoleva». Se on oikea selitys kuvaukseen Room. 3:18 »Ei ole heillä Jumalan pelkoa silmiensä edessä.» He lukevat, kuulevat, uskovat tuhansien muiden pettyvän, pettyvän vastoin luuloansa turmiokseen, mutta eivät pelkää itselleen mahdollisesti käyvän samalla tavalla. He lukevat, he kuulevat hengellisen kuoleman tuntomerkeistä, mutta koettavat heti päästä siitä asiasta eroon, ja kääntyvät vähäpätöisiin asioihin.

Tästä näemme Lutherin sanojen totuuden, »se joka ei pelkää, hänellä olisi syytä pelätä», syytä kauhistua, sillä salatun hengellisen kuoleman merkkejä on, kun ihminen elää salaisessa rakkaassa synnissä, eikä pidä sitä vaarallisena, ei pidä syntiä minään, tai hurskaudessaan tyytyy itseensä. Nämä ovat iankaikkisen kurjuuden esikoisia. Valvovien kristittyjen päätuntomerkki onkin Herran pelon henki. He pelkäävät silloinkin kun ei mitään vaaraa ole. He epäilevät itseään, pelkäävät pettyvänsä, ovat tyytymättömiä itseensä. He huolehtivat suuresti, jos huomaavat olevansa uneliaita ja muistamattomia.

Tämä pelon henki on oikeata valvomista. Silloin lampaat kulkevat paimenensa jäljessä, kananpojat etsivät suojaa emonsa siipien alta, uskolliset etsivät ja pukeutuvat joka päivä Kristuksen vanhurskauteen ja ovat sen takia alati turvassa, vihan päivän tullessa, valmiina Ihmisen Pojan edessä.

Oi Herra Jeesus Kristus! Opeta meitä oikein ajattelemaan, että meidän armon aikamme kuluu ja että sinä, meidän sielumme ylkä, pian seisot oven edessä! Anna, Herra, meille armosi, että sinä olisit meidän ainoa ja paras tavaramme! Anna meidän uskomme lampun palaa, että me sen valossa sinut ilolla vastaan ottaisimme! Pueta meidät sinun vanhurskaudellasi, että me saisimme tulla sinun iankaikkiseen saliisi taivaisiin! Amen.
6
Yleinen keskustelu / Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki tänään kello 11:27 »
Kun olen forumin kirjoituksia, uusia ja vanhoja lueskellut niin herää kysymys, että onko tällä nyky körttiläisyydellä enää mitään tekemistä sen kanssa mitä Paavo Ruotsalainen edusti. Hän seurasi Jumalan Sanaa, ei tehnyt kompromisseja, saarnasi parannusta ja sai ihmiset lähes hyppimään ikkunoista / ovista ulos kun meni Lustigin ”illanistujaisiin”. 

Nykyään on kaikki puolueet sitä samaa suruttomuutta jossa synnistä ei saa puhua, parannuksesta ei saa puhua vaan puhua pitää niin että kaikilla on kivaa ja ettei kellekään tule paha mieli. On körttejä, helluntalaisia, luterilaisia ja Luoja tietää mitä muuta, mutta missä on totiset Kristityt, joita ohjaa Jumalan Sana, ei ihmisten perinnäissäännöt.

Jumalan Sanaa saa vääntää kieroon (saako?), että se sopii itselle paremmin ja tuntuu kivalle. Ihmiset nukkuvat ruususen unta, rakastavat maailmaa ja syövät pääsiäis lampaasta vain parhaat osat, heittäen loput roska-astiaan.

Ensin hyväksyttiin naispappeus, nyt homot ja lesbot, mitä seuraavaksi ja ihmiset hokevat että ei saa tuomita sillä Jumala on rakkaus..

Jeesuksen Kristuksen nimessä teille huudan ihmiset, HERÄTKÄÄ UNESTANNE !
7
Seuratupa / Vs: Hengellistä
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi tänään kello 08:46 »
Kirjoitettu on

Ensimmäinen Johanneksen Kirje 2
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.


Uskoon, raamattuun ja muuhunkin hengelliseen keskusteluun on oma osasto jossa on useita sivuja eri aiheista.

Tähän aloitukseeni Koirankarvalakki vastaan näin:

Lopunaikojen odotus ei saa olla peloittelua. Mutta on jännittävää seurata mitä merkkejä näemme tästä.

Maailman rakastamisella luulen tarkoitettavan sellaista ettei tunneta eikä välitetä Jumalan valtakunnan, saati Kristuksen olemuksesta  lainkaan. Kielletään Kristus.

Kiusauksista kieltäytyminen on kovaa, ja jos ei onnistu, Kristus on apu synnintuntoon. Hän puhdistaa likaisimmatkin 'kaivot'.   

On monta tapaa ' olla uskossa'. Myös se on hyvä ymmärtää. :039:

8
Seuratupa / Vs: Aamuhartaus 25
« Uusin viesti kirjoittanut Pena tänään kello 07:38 »
Eipä ikinä tarvitsisi katua sitä, että on nuoruudessa muistanut Luojaa. Ei olisi silloin omantunnon päällä raskaita kuormia, joita vihollinen kokoaa salaisiksi verkoiksensa, ja pitää ne ensin piilossa, etteivät ne pääsisi omantunnon silmäin eteen ennenkuin tautivuoteelle joutuu. Silloin se vasta vetää ne esiin ja näyttää kokonaan mahdottomaksi pelastuksen. Silloin se väittelee: "Nyt on asia kokonaan pilalla, nyt on mahdotonta ajatella, että sinä Jumalan armoa saat." Ja sentähden olisi sanan viljeleminen ja seuraaminen aivan erinomaisen tärkeätä, ettei tätä tarvitsisi kuormata omantunnon päälle, vaan ottasimme vaarin apostolin kehoituksesta: "Pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on.*"

Juho Malkamäki

*Hepr. 12:1
9
Yleinen keskustelu / Vs: Politiikkaa 23
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 21:05 »
Hah hah haa ! Joko kerkesit ilahtua ? Ei näin köyhä kansa voi uusia eduskuntavaaleja vuoden välein järjestää. Vaikka olisihan se keino työllistää ihmisiä.  :003:

Takinkääntöä, törkeää äänestäjien pettämistä !

10
Raamattupiirit / Vs: Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje 4. luku
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 21:02 »
Uskon tekojen luonne on hyvin moninainen. Eräille herätysliikkeille on ominaista niiden nimeäminen ja niistä mainitseminen.

Körttiläiset eivät niinkään saarnaa toisten synneistä, vaan koettavat elää omiensa kanssa luottaen armahtavaan ja laupiaaseen Kristukseen.

Totta kai koetamme elää rauhallista ja lähimmäistä rakastavaa elämää, mutta emme saarnaa.

Ehkä voin omalla kohdallani kertoa, että elän alati Kristuksen kanssa, mutta en hurskastele sillä enkä teoillani.
Kristus on muuttanut minua, paljonkin. Olen saanut rohkeutta kirjoittaa ajatuksia. Ennen kaikkea olen monasti huomannut että se en ole minä joka ajatuksiaan kertoo, vaan Hän sisälläni kehoittaa siihen.

Vähimmäisten lähimmäisten puolesta  R-m
Sivuja: [1] 2 3 ... 10