Kirjoittaja Aihe: Luottava, ylivertaisen viisas 2  (Luettu 16907 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #45 : 25.07.16 - klo:16:20 »
Onneksi mä poimin vaan itselle ja tylleröille, ei tarvii moista verojuttua pohtia.  :eusa_angel:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #46 : 25.07.16 - klo:16:44 »
Saahan sitä verottomasti myydä, jos ei ole mitenkään jalostanut ja sopinut.  Mutta jos olet sopinut ostajan kanssa, jotta myyt keräämäsi hälle, vaikka 10 kiloa, niin se pompsahti veron puolelle. Tähän sovelletaan sitä jotta olet silloin työsuhteessa ostajaan ja  työsopimus se on suusanallinenkin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #47 : 25.07.16 - klo:18:27 »
Nyt taitavat "korvasi heilua". Marjojen ja sienien poimiminen ja sinällään myynti esim autoon ostajille on verotonta. Jos niitä jotenkin jalostat, se lienee eri juttu.

Näin olen ymmärtänyt asian ja tiedän näin menetellyn.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #48 : 25.07.16 - klo:21:50 »

Tämä yhteiskunnan valvonta ja verojen kerääminen pienituloisilta on kyllä mennyt yli ja paljon.

Marjojen kerääminen verolle, rapujen pyynti verolle onkohan torimyynti jo mennyt verolle?
Ei ollut aikoinaan, kun myin kauppatorilla tauluja vuonna jotakin kauan sitten.
Oli joku laki, että itse tehtyjä sai myydä, mutta teollisesti tuotettuja tavaroita ei.
No lapin nahat ja muut oli kyllä teollisesti tuotettuja, että tiedä sitten maksoivatko verot?

Jos työhön menee vaikka päiväksi, niin veroja ja uusia karensseja.

En tiedä mikä ihme on kaikkein pienituloisimpien kukkarolle menon tarkoitus kauhella vimmalla.
Jos nyt joku ajaa virolaisella autolla paivän tai kaksi Suomessa, niin eiköhän ole joku kateellinen naapuri käräyttämässä.
Olen kuullut, en ajanut :)

Sitten rikkaat yhtiöt ja yksityiset kansalaiset, kun pitää Panamassa tilejään ja kierrättävät rahaa monella tapaa jätetään rauhaan, suurin piirtein.

Olin kerran tälläisen ökyrikkaan kanssa neuvottelussa ja siellä oli myös kirjanpitäjäni mukana ja tämä ökyukko ei muuta tehnyt kuin kyseli verotuskäytäntöjä kuinka kiertää niitä.
Toista tuntia. Sanoinkin, että ei kai tässä ole tarkoitus alkaa kiertää veroja, kun hänkin huomasi, että ei muusta ollut jauhanutkaan.
No varsinaisesta busineksestä jutteli mun kaa sitten vain 5-10 minuuttia.

Verottaja voisi laittaa vimmansa mielummin ökyherrojen kyttäämiseen ja vähemmän kaikenmaailman kirpputoria pitävien ja muiden !!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #49 : 26.07.16 - klo:04:03 »


 En tiedä mikä ihme on kaikkein pienituloisimpien kukkarolle menon tarkoitus kauhella vimmalla.



   Koska muita ei ole.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #50 : 26.07.16 - klo:09:32 »
Tämä yhteiskunnan valvonta ja verojen kerääminen pienituloisilta on kyllä mennyt yli ja paljon.

Marjojen kerääminen verolle, rapujen pyynti verolle onkohan torimyynti jo mennyt verolle?
Ei ollut aikoinaan, kun myin kauppatorilla tauluja vuonna jotakin kauan sitten.
Oli joku laki, että itse tehtyjä sai myydä, mutta teollisesti tuotettuja tavaroita ei.
No lapin nahat ja muut oli kyllä teollisesti tuotettuja, että tiedä sitten maksoivatko verot?

Jos työhön menee vaikka päiväksi, niin veroja ja uusia karensseja.

En tiedä mikä ihme on kaikkein pienituloisimpien kukkarolle menon tarkoitus kauhella vimmalla.
Jos nyt joku ajaa virolaisella autolla paivän tai kaksi Suomessa, niin eiköhän ole joku kateellinen naapuri käräyttämässä.
Olen kuullut, en ajanut :)

Sitten rikkaat yhtiöt ja yksityiset kansalaiset, kun pitää Panamassa tilejään ja kierrättävät rahaa monella tapaa jätetään rauhaan, suurin piirtein.

Olin kerran tälläisen ökyrikkaan kanssa neuvottelussa ja siellä oli myös kirjanpitäjäni mukana ja tämä ökyukko ei muuta tehnyt kuin kyseli verotuskäytäntöjä kuinka kiertää niitä.
Toista tuntia. Sanoinkin, että ei kai tässä ole tarkoitus alkaa kiertää veroja, kun hänkin huomasi, että ei muusta ollut jauhanutkaan.
No varsinaisesta busineksestä jutteli mun kaa sitten vain 5-10 minuuttia.

Verottaja voisi laittaa vimmansa mielummin ökyherrojen kyttäämiseen ja vähemmän kaikenmaailman kirpputoria pitävien ja muiden !!

Kyllä kai muita on, Pekka V koska Viisveisaaja heistä kertoo ja tunnen itsekin.  Köyhällä ei ole kavereita oikeassa saunassa. 

" Meidän pitäisi rakastaa veroja" sanoo akatemiaprofessori Jouko Lönnqvist mikäli kysytään kai vieläkin ääneen missä hyvänsä ja tässä rakkaus ei ole tunne vaan teko.  Maksaminen lain hengen mukaan eli koska se on oikein pitäisi kuulua ihmiselle kuin nenä päähän silloinkin kun löytyy jokin pykälä kiertää.  Ei kai rakkaus välttele rakastettunsa kohtaamista. 

Sillä tienaa niin vähän että poimii talteen metsiin mätänevän lisäarvon, jo kertaalleen panttimaksetun pullon sun muun eli juuri nuo kuten köyhien yhden päivän työpanoksen ansioiden  kyylääminen on semmoista haaskalla koikkumista etteihän sen järjettömyyttä edes kielletä. 


Ei siinä kuin kuluu aika hukkaan mietittäessä keneltä vielä voisi ottaa ja ketä vielä kiristää. Kun meillä on näitä jotka puolustelevat että pitää osinkoja olla maksaa ja työllistääkin tässä, kun kukaan ei työllisty kuitenkaan. Nähty on.


Marjoja marja-autoon mitä siitä sai? No en edes muista.  Kitketty kasvimaa 20 penniä sarka, kaksi markkaa.  Miinus verot.  Pesty naapurin mummon matot, voi hyvää päivää. Sekö tarjosi kahvit kiitokseksi ja jätti alvit suorittamatta.  Ei näistä puroista synny muuta kuin kansalaislevottomuutta. 
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:09:35 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #51 : 26.07.16 - klo:10:52 »

" Meidän pitäisi rakastaa veroja" sanoo akatemiaprofessori Jouko Lönnqvist mikäli kysytään kai vieläkin ääneen missä hyvänsä ja tässä rakkaus ei ole tunne vaan teko.  Maksaminen lain hengen mukaan eli koska se on oikein pitäisi kuulua ihmiselle kuin nenä päähän silloinkin kun löytyy jokin pykälä kiertää.  Ei kai rakkaus välttele rakastettunsa kohtaamista. 


Helpoin tapa rakastaa veroja on vaatia aina kuitti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #52 : 26.07.16 - klo:12:22 »
Viisveisaaja kirjoitti todella hyvin.
Kaippa köyhiltä on helpoin ottaa, kun köyhiä riittää ja kokoajan tulee tällämenolla lisää. Lisäksi köyhän ääni ei kuulu, eikä vaikuta, se kaukainen mumina päättäjille. Nykyään vaikuttaa vain suurteollisuuden ja ylikansallisten ääni, sekä rikkaiden kabineteistaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #53 : 26.07.16 - klo:18:42 »
Jokin aika sitten uutisoitiin, että Suomessa vähävaraisimmat äänestävät vähiten. Syyksi ilmoitettiin, että eivät löydä ehdokkaista ketään, jonka kokisivat edustavan heitä. Olisi toivottavaa, että puolueista muutkin kuin populistit ottaisivat tämän ihmisryhmän huomioon.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #54 : 26.07.16 - klo:19:29 »

   Se on se koulutus.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #55 : 27.07.16 - klo:07:13 »
   Se on se koulutus.

Peruskoulu kouluttaa kakaroista kansalaisia. Useimmiten siinä onnistutaan. Ymmärtääkö yhteiskunta ja talouselämä tämän, vai syrjäyttääkö se osan kansalaisistaan rupusakiksi?

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #56 : 27.07.16 - klo:08:36 »
Oikeastaan tämä ei ole pelkästään koulutuskysymys, vaan enemmänkin se heijastelee sitä että kukaan politiikassa ei puhu eikä varsinkaan toimi köyhien, kouluttamattomien ja vähäväkisten puolesta joten eivät he sitten äänestä ketään.

Miksi kukaan äänestäisi vain jotakuta pelkän äänestämisen vuoksi jos tämä ei edusta omaa arvomaailmaa tai puhu sen puolesta.

Ongelma ei siis ole äänestämättömissä ihmisissä vaan poliittisessa järjestelmästämme joka on rikki.

Politiikasta on tullut elitistien leikkikenttä!
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #57 : 27.07.16 - klo:09:48 »
Oikeastaan tämä ei ole pelkästään koulutuskysymys, vaan enemmänkin se heijastelee sitä että kukaan politiikassa ei puhu eikä varsinkaan toimi köyhien, kouluttamattomien ja vähäväkisten puolesta joten eivät he sitten äänestä ketään.

Miksi kukaan äänestäisi vain jotakuta pelkän äänestämisen vuoksi jos tämä ei edusta omaa arvomaailmaa tai puhu sen puolesta.

Ongelma ei siis ole äänestämättömissä ihmisissä vaan poliittisessa järjestelmästämme joka on rikki.

Politiikasta on tullut elitistien leikkikenttä!

Politiikka on aina ollut ja tulee olemaan jonkun eliitin leikkikenttä. Ahneus aina rikkoo poliittisen järjestelmän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #58 : 27.07.16 - klo:10:00 »
On niinkin, että jos et äänestä, annat vallat äänestäneille. Turha on aina syyttää äänestäneitä ja heidän vallankäyttöään. "Köyhissäkin" on vikaa, valitettavasti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas 2
« Vastaus #59 : 27.07.16 - klo:12:09 »
On niinkin, että jos et äänestä, annat vallat äänestäneille. Turha on aina syyttää äänestäneitä ja heidän vallankäyttöään. "Köyhissäkin" on vikaa, valitettavasti.

Tai ovat hyvin väsyneitä. Kehno ravinto ja aliravitsemus näkyy nykyään lihavuutena sillä epäterveellinen ruoka on hyvin halpaa. Poprillipaketti josta särvin perunalle moneksi päivää ja sekaleipä eurolla molemmat, rasvaisempi juusto ( kun joku selittäisi miksi vähärasvainen on kalliimpaa!) viikon satsi alle kolmen euron, mausteviili 40 senttiä, edullisempaa kuin tavallinen, ei maitoa koska ilmankin pärjää ( muttei voi valmistaa itse viiliänsä) lounaaksi työhön euro viisikymmentä senttiä maksava nakit ja muussi joka ei maistu kuin natriumglutamaatita mutta täyttää vatsan.  Ei täältä niin vain hökäistä poimimaan maan anteja sillä bussilippu on kallis, lisäksi pitäisi tietää ettei sienestä ja marjasta ihan kenenkään takapihalla sillä jossakinhan kulkee tuo jokamiesoikeuden raja.  Ja minne edes menet?

Aliravitsemukseen liittyvä väsymys täytyy itse kokea. Silloin ponnistelee päivän kerrallaan eikä lopulta pysty ajattelemaan muuta kuin ruokaa. Olin yli viidenkymmenen, kun tajusin nuo opiskeluajan oireet.  Yksipuolista ravintoa liian niukoin annoksin.  Köyhän elämä on sitä tämän päivän Suomessa. En ole lukenut tätä kenenkään blogeista vaan seurannut potilaideni elämää.  Heidän joukossaan oli varsinkin mielialatiimivuosina ihan tavallista väkeä, siis psykiatrisesti ns perusterveitä ( ei psykiatrista sairautta). 

Nyt tiedän koska itse elin niin  ja se on oikein, oikein hyvä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.