Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 27  (Luettu 24741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #135 : 05.10.15 - klo:16:41 »
^Pihalleni ilmestynyt orvokkeja, siis ihan maasta puskee niitä, ja kyllä siellä (ainakin) yksi vielä kukassa on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #136 : 05.10.15 - klo:23:09 »
Aurinkoinen päivä. Ruska taitaa olla parhaimmillaan, hyvä että tiellä pysyin kun motarilla
oli ihan pakko maisemia ihailla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #137 : 06.10.15 - klo:07:55 »
Lähdimme Ouluun anivarhain. Kankaalan mittarissa oli -5 pakkasella. Kävelin tuuliviirin alle ja se oli pääpohjassa, juuri poskipäissäni viimana tuntuen. Muuta en vauhdista osaa sanoa, sillä muoviset tuuliviirini vein ennen myrskyä aittaan, että eivät menisi rikki. Niitähän saa aina uusia rakennetuksi muovipulloista. Olen kokemuksesta oppinut, että 3 sekuntimetriä tunnissa tuulta, niin toinen alkaa pyöriä.
Muhoksella oli -2 astetta yhdessä ulkomittarissa ja nyt sama lukema apartamentoksemme mittarissa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #138 : 07.10.15 - klo:07:46 »
Yön alin lukema -6 astetta, joen pinta on rasvatyyni. Siitä jännällä tavalla ikäänkuin pusertuu höyryä. Nuorissa lehtipuissa on vielä runsaasti paleltuneita lehtiä kiinni. Aurinko myöhemmin sulattaa veden, niin lehdet alkavat tippua "yhtenä köytenä", ehkä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #139 : 07.10.15 - klo:07:59 »
Jotakuinkin samaa täällä Etelä-Suomessa. Aamu valkeni kumman usvaisena vaikka oli pakkasta n. 5 astetta.
Lehtien soisi putoavan nopeasti. Hirvenmetsästys on alkanut. Näkyvyys paranee.
Auto oli tallissa yön , mitä ei ole tapahtunut sitten toukokuun.
Nyt ensimmäiset auringonsäteet osuvat keltaisiin haapoihin vastapäisellä harjulla.
Olemme varjon puolella vielä pari tuntia ja meillä on kylmää ja valkoista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #140 : 09.10.15 - klo:00:08 »
Iloinnut näistä päivistä, raikkaasta ilmasta ja valosta ja väristä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #141 : 09.10.15 - klo:11:07 »
Pakkaspäivä. Vähän tuulee. Pysyttelen sisällä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #142 : 09.10.15 - klo:20:12 »
Nyt on talvi: Firman sormenjälkitunnistuksella toimivat lukot eivät meinaa aueta. Ne kelpuuttavat vain lämpimän sormen, ja hyvän aikaa jouduin töihin tullessani hieromaan etusormea kämmenenpohjaan, ennen kuin neljännellä yrityksellä lopulta onnistui. Onhan se hyvä ettei kylmä kelpaa, muutenhan joku voisi katkaista duunarilta sormen päästäkseen luvattomasti sisälle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #143 : 10.10.15 - klo:07:48 »
^ Onpahan nykyaikaa. Daciassani ei moista voisi olla isolla rahallakaan.
Pakkasluku aleni -6:een, tuuli pääpohjassa, mutta vähäistä. Ulkona on taloyhtiön puumainen pensas pudottanut kaikki lehtensä maahan. Nyt olisi helppo ne kerätä, koska ne ovat niin pienellä alalla. En jaksa enempää miettiä, sillä olen vain vss-hoitaja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #144 : 10.10.15 - klo:13:50 »
^Joo, tuohon rakennukseen on värkätty kaikkea hienoa itsesäätösysteemiä, mm. huoneissa ei ole valokatkaisijoita, vaan valaistus toimii liiketunnistuksella. Siinä kun itsekseen istuu illalla työhuoneessa niin on pakko havahtua välillä aina taukojumppaamaan, jotta valoa riittää. Ilmastointi lakkaa toimimasta kello 17.30, eli silloin kai pitäisi lähteä kotiin. Jos sen jälkeen pitää työhuoneen ovea kiinni, sinne meinaa tukehtua. Kesähelteillä ilmaistointi puhaltaa niin lujaa että on välillä käytävä pihalla lämmittelemässä.

Eikös lehdet voi jättää niille sijoilleen? Minulle on opetettu, että ne ovat matojen talvieväs. Niitä kun käyvät pinnalta hakemassa, möyhentävät samalla maan ilmavaksi, ja lannoittavat sen ulostuksillaan niin ettei keinolantaa tarvita.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #145 : 11.10.15 - klo:09:06 »
Kivannäköinen aamu ulkona. Pakkasta ollut max 5 astetta, vähäistä tuulenvirettä näkyvissä. Joenvarren bitumilla on kävelijöitä jo näkynyt pitkän aikaa, sulattelevat talejaan kerta niin kiiruusti kulkevat.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 27
« Vastaus #146 : 11.10.15 - klo:09:28 »
Säätietotus numero 28 odottaa aukaisijaansa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi