Kirjoittaja Aihe: Tänään 23  (Luettu 21814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tänään 23
« Vastaus #15 : 30.07.14 - klo:21:33 »
Eihän aseissa ja niihin tarttumisessa mitään vikaa ole, jos niitä ei haluta käyttää väärin. Koska väärinkäyttäjiäkin on, tarvitaan niitä, joilla on halu ja taito käyttää niitä oikein. Raskas aseistus liitettynä pelkoon ja vihaan on tuhoisa yhdistelmä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #16 : 30.07.14 - klo:21:50 »
Kaksi kertaa olen joutunut outoon tilanteeseen. Kerran minulle sanottiin bussipysäkillä "sotilaathan ne Jeesuksenkin tappoivat", toisen kerran valtiollisten vaalien yhteydessä, että en olisi sopivaa seuraa, koska olen sotilas. Helluntailaiset silloiset mielipiteet ovat yhä mielessä. Tätä tarkoitin aseeseen tarttumisesta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #17 : 31.07.14 - klo:12:07 »
Olen kuullut neljännesvuosisadan verran työpaikalla, etten ole sopivaa seuraa koska olen epileptikko ja basilaarimigreenin oppivat tuntemaan vasta äskettäin. Kun siinä kaatuu, niin kaatumatauti mikä kaatumatauti :003:.  Näinä päivinä minun kai pitäisi päätös tehdä.

Tuo aika on kulunut työssä, ja laillisuuden puitteissa vielä. Tiimit välillä säikähtelevät, potilaat eivät. Sanovat, että sittenhän tohtori ymmärtää.

Mutta jossakin vaiheessa tulee uupumus. Varmaan moni kokee että jankutan samaa. Tavallaan kyllä. Joka käänne on kuitenkin uusi.

Eräänlaisia aseita tarvitaan siihenkin, että rohkaistuu erottamaan toisistaan kohtuullisen ja kohtuuttoman, omat ja toisten syyt ja viat, myös, milloin ei ehkä ikääntymistään enää jaksa aloittaa alusta. Milloin jostakin vain on luvallista jättäytyä pois. Etenkin jos lopputulosta voi pitää ennakoituna.  Edellinen puhuja voi varmaan olla turvallisella mielellä. Täältä ei hätistellä pois. Jokaisella on tarpeeksi omissaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tänään 23
« Vastaus #18 : 31.07.14 - klo:12:42 »
Kaksi kertaa olen joutunut outoon tilanteeseen. Kerran minulle sanottiin bussipysäkillä "sotilaathan ne Jeesuksenkin tappoivat", toisen kerran valtiollisten vaalien yhteydessä, että en olisi sopivaa seuraa, koska olen sotilas. Helluntailaiset silloiset mielipiteet ovat yhä mielessä. Tätä tarkoitin aseeseen tarttumisesta.

Matteuksen evankeliumin 8:10 on syytä pitää mielessä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #19 : 31.07.14 - klo:13:28 »
Matteuksen evankeliumin 8:10 on syytä pitää mielessä.

Pidän tästä. Rk synnintunnustukseen johonkin vaiheeseen taitavat kuulua sanat: herra, en ole sen arvoinen, että tulet luokseni. Lähetä sana, niin minä paranen.

Toisinaan kuitenkin kohtaa jotakin, josta Samuli Korkalainen piti seurapuheen kerran. Hän sanoi miettineensä mitä sairas ajattelee veisattaessa, sun auttoi Herra taaskin terveenä nousemaan. Hän muisti Joonas Kokkosen oopperasta (viimeiset kiusaukset)Paavon sanat kuolinvuoteella lepäävälle Riitalle:" Sinun sairautesi on tehnyt sinut terveeksi. "

Jumalan käsitys sairaasta ja terveestä saattaa poiketa omastamme. Sen tähden jarruttelen nykyään innokkaimpia esirukouksen tarjoajia, he pyytävät vain yhtä, että "paranisin".

Siitä huolimatta vastuu jää itsellemme, ettemme näe tulevaan. Me saatamme erehtyä. Me saamme erehtyä. Jumala ei peruuta aikaa eikä korjaa valintojamme. Erehdys saattaa johtaa umpikujaan, tehtiin ratkaisu puoleen tai toiseen.  " Minun armossani on sinulle kylliksi".  Siinä riittää opiskelemista.

Pyytäisivät ennemmin että tuohon osaisi turvautua ja ymmärtää, mikä riittää   >:(
« Viimeksi muokattu: 31.07.14 - klo:13:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #20 : 31.07.14 - klo:15:57 »
Onpahan veto pois ja jokseenkin lösähtänyt olo. Mutta tällaista kai välillä...  :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #21 : 31.07.14 - klo:16:02 »
Meillä taas toisinpäin, kun on nuorta voimaa mukana. Ruohot saa kyytiä, tietsikat nopeutuvat ja isäntäväkikin oppii uutta. Kyllä maalla on mukavaa. Loka-marraskuussa täällä on h i l j a i s t a.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #22 : 31.07.14 - klo:16:14 »
Mulla käy vähän niin että kun pari päivää menee kuin sähköjänis...sitten patteri loppuu...
ihmettelen...höh...mitäs nyt?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #23 : 31.07.14 - klo:19:34 »
Sama täällä meillä asukeilla, hitaasti on yritettävä edetä, ettei ala huimata. Mutta nuori ihminen, hän on enkeliin verrattavissa. Meiltä on sitten sähköt olleet poissa yli kaksi tuntia, pakasteessa on mansikoita 28 ämpärillistä. Rengassyöttö ei jää päälle, joten puita on linjoilla tai jotain rajua kuitenkin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 23
« Vastaus #24 : 31.07.14 - klo:20:05 »
Sähköt olivat poissa 2,5h ja myöhemmiin uudelleen lyhyemmän aikaa. En tiedä kuinka kauan näyn vain sähkökellosta, että oli oli ollut päällä 9 minuuttiakun saavuomme kaupasta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tänään 23
« Vastaus #25 : 31.07.14 - klo:21:21 »
Vadelmapuskissa käynti ja uinti jäi nyt sitten väliin.
Kummallisen väsynyt ja saamaton olo tänään on ollut...mutta näinpä...

Virsilauluillassa sentään kävin. Tosin tunnin veisuu takkusi pahasti...olisi pitänyt olla vesipullo matkassa
ja kesken veisuun lähteä välillä kävelemään...ne olisi auttanut...niskoja koitin venytellä...
Kuorokaveri sattui olemaan myös siellä...hänen kanssaan välillä herja lensi ja sekin veisuuta häiritsi...
hoksasi huomauttaa että olin parturissa käynyt...
Ilmankos huomasi kun kymmeniin vuosiin eilen kävin kotiparturin ulkopuolella..ja puli tuli...mutta kasvanee
vielä... :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 23
« Vastaus #26 : 01.08.14 - klo:07:25 »
Retki Rokuan kansallispuistoon eväiden kanssa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 23
« Vastaus #27 : 01.08.14 - klo:10:25 »
Aivan tolkuttoman kaunis päivä. Jahkailen ja pähkäilen omia asioitani. Toisinaan on niiden aika.  Toisaalta, johan tuota on tehty.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 23
« Vastaus #28 : 01.08.14 - klo:10:31 »
Retki Rokuan kansallispuistoon eväiden kanssa.

Katselin Googlesta Rokuan kansallispuistoa ja hienolta paikalta näyttää ja ainakin osassa varmaan helppo liikkuakin. Rokua kuuluu Suomen vanhoihin kasallispuistoihin - perustettu 1956.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 23
« Vastaus #29 : 01.08.14 - klo:16:52 »
Käytiin äidin kanssa yhdessä torilla ja lakkoja ostettiin sangollinen.
Nyt ovat jo pakkasessa ja vähän jätettiin herkkuina syötäviksi jääkaappiin, on leipäjuustoakin.
Nam.

Aika lämmin päivä nytkin muttei helteinen.
Aurinkoinenkin.

Ja mukavaa kun vanhempi kissa on taas pysynyt kotona.
Piti ilmeisesti viikon rantaloman että NikoDeemus sai itsenäistyä- uskon että oli rannalla ja siellä kalanperkuita ja kun porukka lähti mökiltä paineli meidän äiti-kissa NöpöStiina takaisin (ei egyptin lihapatojen) vaan meidän kissanruokintapisteeseen.
Tämä ei ole varma tieto mutta vahva luulo kuitenkin.  :icon_cool: