Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?  (Luettu 19214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #15 : 25.09.13 - klo:14:31 »
Vähitellen alkaa päähän iskostua ajatus että olen 1.9. alkaen eläkeläinen :eusa_angel: :icon_sad: :icon_eek: :kahvi:
Eläkeläiskorttia ja halvempia uimahallilippuja odotellessa :023:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #16 : 25.09.13 - klo:14:53 »
Vähitellen alkaa päähän iskostua ajatus että olen 1.9. alkaen eläkeläinen :eusa_angel: :icon_sad: :icon_eek: :kahvi:
Eläkeläiskorttia ja halvempia uimahallilippuja odotellessa :023:

Tervetuloa joukkoon
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #17 : 25.09.13 - klo:15:33 »
Mökki on talviteloilla. Nyt sitä ei tarvitse ajatella ennen kuin kevään korvalla.

                                                                                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #18 : 26.09.13 - klo:06:47 »
Toipilaisuus, ja tämä seikka, pääsin joululahjasukkien neulomisen hyvään alkuun.  Kuulemma taas aamut alkaneet kaaostua kun ei löydy villasukkapareja. Pikapuoliin kaivataan tumppuja.
 
Kysyin missä ne 14 paria ovat, jotka toissajouluksi tein, ei kuulemma erityisen selvää. Se ompeluseura alkaisi nyt tulla ajankohtaiseksi. Olisi kiva kokeilla kimppakutomista, tai mitä kukin tahtoo. Piti aloittaa jo mutta tuli tämä tauti.

Ajattelen että perjantai, ellei  myöhään kestävä siivous estä, sopisi. Paikkakunnalla majailevat saisivat tulla, kahvia tarjotaan, ja vaikka kilopullaa, uuni vetelee viimeisiään. Voitaisiin välillä veisata, ja lukea ääneen jotakin rakentavaa, esimerkiksi minun tenttikirjojani.  :003:.
  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #19 : 26.09.13 - klo:11:18 »
Tervetuloa joukkoon

Olen ollut eläkeläinen jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Jos joku kyselee sitä, mitä eläkkeellä oleminen ja olemus on niin minä voin ilmaiseksi vastata.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #20 : 27.09.13 - klo:19:31 »
Ja ohjeita, tai ainakin asian pohdiskelua, löytyy myös kirjasta "Matkalla puoleen hintaan", alaotsikkona "Eläkkeellä olemisen taidosta"  :eusa_angel:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #21 : 27.09.13 - klo:20:21 »
Olen päättänyt olla noin joka toinen viikko yhden päivän eläkkeellä. Tänäänkin olin. Kiirettä se pitää, paita märkänä sain huhkia. Ensin torilla puurolla, sitten kaverin firmassa muuttoapuna, sitten saunassa puhumassa viisaita muiden ukkojen kanssa, ja lopuksi ajo landelle.

Mt

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #22 : 27.09.13 - klo:22:38 »
Muuraustyöt loppusuoralla. Kivirappuset valmiit. Huomenna suursäkki tyhjentyy, kivipolun alkuun. Ensi kesänä jatketaan.
"Kevät toi, kevät toi muurarin..."

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #23 : 28.09.13 - klo:15:49 »
En ollutkaan allerginen vemmalle vaan sain näppylöitä Codesan Compista. Vemma riemastuttaa minua. Siinä juodaan tiettyjä tölkillisiä, ja osallistumalla 12 viikon ohjelmaan voittaa aina naisten ja miesten suurin pudottaja 5000 euron matkalahjakortin ja pienempiä palkintoja. Vemmaan opasti muuan Aikapankista vuokrattu tietsikanpystyttäjä. Se sisältää sitä uutta erikoishedelmää ja tavallisia aineita kuten kofeiinia. Tarkistin että en niihin kuole, ja päätin voittaa seuraavan kierroksen. Luonnollisesti tulee myös urheilla ja syödä 3 tunnin välein jotta nälkä ei kehity hillittömäksi.

Minun piti saada jotakin tähän syksyyn, joten aloitin klassisen baletin. Saattaa olla harhaanjohtavaa minä aloitin sen nelivuotiaana. Tuli vain välillä taukoja. Siitä saa sopivia vemmaliikuntamuotoja ja jaksaakseen baletin, on käytävä salilla. Vemmatavoitteeni asetettiin vaatekokoon 38.   Otettiin niinikään kuvat "ennen" uimapuvussa edestä ja sivulta, jakon lopussa kuvataan "jälkeen". 12 viikossa on joku vemmaaja pudottanut 19 kiloa painostaan, tämän minun markkinoijani piiristä. Pystyn väh samaan. Kun jatkaa vemmaamista, pysyy hoikkana.

Aion vemmata.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #24 : 28.09.13 - klo:16:35 »
En ollutkaan allerginen vemmalle vaan sain näppylöitä Codesan Compista. Vemma riemastuttaa minua. Siinä juodaan tiettyjä tölkillisiä, ja osallistumalla 12 viikon ohjelmaan voittaa aina naisten ja miesten suurin pudottaja 5000 euron matkalahjakortin ja pienempiä palkintoja. Vemmaan opasti muuan Aikapankista vuokrattu tietsikanpystyttäjä. Se sisältää sitä uutta erikoishedelmää ja tavallisia aineita kuten kofeiinia. Tarkistin että en niihin kuole, ja päätin voittaa seuraavan kierroksen. Luonnollisesti tulee myös urheilla ja syödä 3 tunnin välein jotta nälkä ei kehity hillittömäksi.

Minun piti saada jotakin tähän syksyyn, joten aloitin klassisen baletin. Saattaa olla harhaanjohtavaa minä aloitin sen nelivuotiaana. Tuli vain välillä taukoja. Siitä saa sopivia vemmaliikuntamuotoja ja jaksaakseen baletin, on käytävä salilla. Vemmatavoitteeni asetettiin vaatekokoon 38.   Otettiin niinikään kuvat "ennen" uimapuvussa edestä ja sivulta, jakon lopussa kuvataan "jälkeen". 12 viikossa on joku vemmaaja pudottanut 19 kiloa painostaan, tämän minun markkinoijani piiristä. Pystyn väh samaan. Kun jatkaa vemmaamista, pysyy hoikkana.

Aion vemmata.

Onnea projektille
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #25 : 28.09.13 - klo:16:49 »
Tänään sain ostettua eilen tulleen eläkeläiskortin avulla halvempia uimahallilippuja :023:

Mutta....
Mitähän tämä seuraava minusta kertoo :017: :018:
Uimahallin kassajonossa oli vähän ruuhkaa...lippuvihkoja oli 10 kpl ja 25 kpl....heh....
ostin 10 kpl vihon....aikaa säästääkseni....voi voi sentään...
parasta panna vaan tällainen hymiö :003:....ja porskuttaa eteenpäin....
Saanpahan nopeammin ostaa taas halvalla...ehkä silloin 25 kpl vihko... :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #26 : 29.09.13 - klo:19:23 »
Sain käytyä iltapäivällä siioninvirsiseuroissa, aivan ihanat kohtikäyvät hoitavat puheet.

Iloitsen viime päivien todella lukuisista viesteistä täällä foorumilla, tuntuu että nyt käy kaikki kohti :eusa_pray:
Haluaisin itse osallistua...mutta jotenkin...nyt on kynnys...koen etten osaa...en saa itseäni ymmärretyksi...
on jotenkin...tyhjä olo...mutta silti koen olevani hoidossa, levossa...hiljaa kuunnellen, lukien.
Armahdettuna...puhuttelun alla...
Tänään Klasu sanoi...hidastakaa vähän
Mauri puhui jotain...mikä sai kyyneleet silmiin...ehkä se hoitaa minua jossain sydämmessäni...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #27 : 29.09.13 - klo:19:36 »
Kunnon Bach konsestti
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #28 : 29.09.13 - klo:21:20 »
Käynti kummitytön ( 39 v) synttäreillä. Palvelutalossa asuu hänen lisäkseen 4 häntä vanhempaa "tyttöä".Taloja on yhdistyksellä kolme, tämä on Tyttöjen talo.
Sankaritar eriten, myös muut olivat kauniisti puetut ja kammatut. Pöytä oli koreana ja vieraita, jotka olemme tutut jo vuosikymmenien takaa, oli toistakymmentä+ neljä "talon tyttöä" ja kaksi hoitajaa.
He ovat yhtä lukuun ottamatta itse käveleviä ja syöviä. Eräs tyttö on hyvin hoivaavaa tyyppiä. Hän leikki erään vieraan 3-vuotiaan pojan kanssa
palapelillä. Hän piti poikaa "vauvanaan". Hamusi poikaa syliinsä ja silitteli tämän käsiä.
Oma kummityttöni katsoi kauniilla silmillään minua pitkään ja syvälle silmiini. Hän tuntee selvästi minut, olenhan hänen tätinsä.

Sydäntäni liikuttaa se että talossa ei vallitse suru eikä ikävä, vaan heidän elämänsä puhuttelee, kun itselle sattuu sairautta tai muuten huono päivä.

 :061: :049: :061: :049: :061: :049: :061: :049: :061: :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi IX ?
« Vastaus #29 : 29.09.13 - klo:21:32 »
Tänään keittiön täyttäneet syksyn tuoksut: vispipuuro, omenapiirakka, karjalanpaisti....

Eilinen onnen aihe oli Tiitiäinen ja Herännäisnuorten kuoron kvartetti, joka vieraili meillä ja virsiseuroissa. Kauniisti soivat heidän äänensä seurakuntakeskuksen salissa.  :eusa_clap:  :eusa_clap:  :eusa_clap:
Pyryharakka