Kirjoittaja Aihe: Tänään numero 6  (Luettu 23865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #15 : 19.03.13 - klo:22:38 »
Tänään oli vain toista tuntia pitkä jono Dalin näyttelyyn Pompidou keskuksessa. On siinä sulattelemista, mutta kyllä oli jonottamisen arvoinen
Kuinka pitkä jono oli Punaiseen Myllyyn?

Pariisi on kyllä mukava kaupunki. Varsinkin näkymät Eiffel-tornista Pariisin kattojen yli. Ja lummetaulut.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #16 : 19.03.13 - klo:22:41 »
Kuinka pitkä jono oli Punaiseen Myllyyn?

Pariisi on kyllä mukava kaupunki. Varsinkin näkymät Eiffel-tornista Pariisin kattojen yli. Ja lummetaulut.

Emme käyneet Pigallella ja varsinkaan Punaisessa Myllyssä. Meillä ei olut sopivaa vaatetusta mukana ja sinne pääsee villapuserolla huonosti sisään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #17 : 19.03.13 - klo:22:43 »
Äitini leipoi itse leivän, ja muistan että
uunin siintymistä piti odottaa, ennen kuin leivät voi laittaa uuniin. (Siis meillä päin sanottiin siintynyt n: kanssa

Muistanko väärin vai odotellaanko savusaunankin siintymistä ennen kylpemistä?

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #18 : 19.03.13 - klo:22:47 »
Muistanko väärin vai odotellaanko savusaunankin siintymistä ennen kylpemistä?
Luonnonvalinta on korjannut ne, jotka eivät odottaneet :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #19 : 20.03.13 - klo:07:29 »
Muistanko väärin vai odotellaanko savusaunankin siintymistä ennen kylpemistä?

Minä en tiedä savusaunasta muuta kuin että siinä ei ole peltiä (pelliä !). Siksi siityminen merkitsee meille karjalaisille sitä että ensin pannaan pelti kiinni, annetaan kiukaan lämmön levitä seiniin. Sitten heitetään pelti avattuna häkälöylyt, pelti kiinni. Ja sauna on siitynyt.

Porokahvi saa myös siityä lieden reunalla kunnes porot on painuneet pohjaan ja nokkaporot lirautettu kuppiin.

p.s. Lapsena olen kylpenyt usein savusaunassa, mutta en ole ollut vielä lämmitysikäinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #20 : 20.03.13 - klo:12:16 »
:eusa_whistle: Olen kahden maakunnan kansalainen...  :eusa_whistle:    mukava päästä näkemään entisiä kunnaita ja ystäviä. <3

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #21 : 20.03.13 - klo:16:52 »
Minä en tiedä savusaunasta muuta kuin että siinä ei ole peltiä (pelliä !). Siksi siityminen merkitsee meille karjalaisille sitä että ensin pannaan pelti kiinni, annetaan kiukaan lämmön levitä seiniin. Sitten heitetään pelti avattuna häkälöylyt, pelti kiinni. Ja sauna on siitynyt.

Porokahvi saa myös siityä lieden reunalla kunnes porot on painuneet pohjaan ja nokkaporot lirautettu kuppiin.

p.s. Lapsena olen kylpenyt usein savusaunassa, mutta en ole ollut vielä lämmitysikäinen.
Entisellä palveluspaikallani oli savusauna, hyvä, edustussellainen. Olin mielessäni sitä vastaan oppositiossa, mutta hymyilin kuin kiinalainen vieraille ja usutin aina välillä järveen uimaan. Hommat piti hoitaa kotiinpäin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #22 : 20.03.13 - klo:19:51 »
Ostin kappareissulla Pantteri Mix pussin.
Pitkästä aikaa ja hyviä on, laitan aina hedelmäkarkin yhdessä mustan karkin kanssa suuhun.  :069: :007:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #23 : 20.03.13 - klo:20:09 »
Ostin kappareissulla Pantteri Mix pussin.
Pitkästä aikaa ja hyviä on, laitan aina hedelmäkarkin yhdessä mustan karkin kanssa suuhun.  :069: :007:

Minun täytyy lähteä ostamaan lähikaupasta nessuja ja purkkaa kun unohtuivat päivällä keskustareissulla  :)  Nenä vuotaa ja vähän vilustaa  :-\ Ostan melkein aina trio-täysksylitolipurkkapussin  :eusa_angel:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #24 : 22.03.13 - klo:05:18 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #25 : 22.03.13 - klo:08:13 »
Tänäänkin voi olla varpuspäivä. Varpunen on  :023:

Aurinko paistaa ja syön proteiinirahkaa. Pitäisi lähteä käymään kaupassa ja tein jo kauppalapun  :)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #26 : 22.03.13 - klo:11:29 »
Tänään on jännittäviä asioita edessä. Siis jännittää, ehkä vähän pelottaakin.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #27 : 22.03.13 - klo:12:52 »
Ajeltiin V-heittoon. Sellaista pientä lumennöyhtää on sadellut, pikkupakkasta, mutta aurinko on piiloitellut taivaan kannen toisella puolella. Pikkulintujen eväät vielä tiptop. Kantelin tovin puita lämpölaitteiden luo, sain eineen ja otin päikkärit. Olen vapaa seniorikansalainen.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #28 : 22.03.13 - klo:14:04 »
Se ois sitten pääsiäiseen asti pärjättävä pikakahveella.  :kahvi:  Uuden keittimen hankkimista kyllä kehotetttiin harkitsemaan, mutta eiköhän tuota ser-romua ole tullut jo haalittua ihan riittävästi. Paikallinen huoltoliike lupasi tilata sen kohtuuhintaan. (onneksi en ehtinyt nettikaupasta tilata) Täytyy myöntää että jo tänä aamuna tuli ikävä normikahvia. On kokeiltu myös kiehuvan veden valuttamista suodattimen läpi suoraan kuppiin, mutta yhtä hyvää se ei ole.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #29 : 22.03.13 - klo:14:21 »
Siis lasikannusta oli kyse tuossa edellisessä... jostain on tullut tuo taipumus epätarkkaan ilmaisuun.