Kirjoittaja Aihe: Tänään numero 6  (Luettu 23864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Tänään numero 6
« : 17.03.13 - klo:22:39 »
Tänään oli vain toista tuntia pitkä jono Dalin näyttelyyn Pompidou keskuksessa. On siinä sulattelemista, mutta kyllä oli jonottamisen arvoinen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #1 : 17.03.13 - klo:22:47 »
Olin Hattulan kirkossa ekassa virsimaratonjaksossa. Niitä on tarkoitus pitää seitsemänä sunnuntaina noin
kuukauden välein, eli viimeinen kerta lokakuussa. Yksi virsimaratonin toteutustapa tämäkin.
Tänään 6 tunnin aikana virret 1-83. Itse olin pariin otteeseen paikalla yhteensä 3 tuntia (1-15 ja 56-83).
Ääni meni kyllä käheäksi, seuraavalla kerralla otettava vesipullo mukaan.
Sinänsä koin sen hienona kokemuksena, sain veisata sydämeni kyllyydestä.
Harmi vaan ettei paikalla ollut juuri muita kuin kuorolaisia, niitä kyllä aika runsaasti.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #2 : 18.03.13 - klo:10:28 »
Pienen yhteisön pienissä piireissä on hieman totuttelua, ei voi lähteä lenkille noin vaan incognito muina naisina, vaan on muistettava että tulen rekisteröidyksi mitä teenkin ja missä liikunkin. Nyt kuulin naapurilta A että naapuri B oli arvellut minun pelästyneen talon portailla kaljoittelevaa itseään, kun ei ollut nähnyt lenkkeilevää hahmoani sen koommin.  :icon_biggrin:  :icon_biggrin: päivän naurut, en ole edes huomannut rappusilla istuvaa olutveikkoa. (Muutenkin kuljen monesti hieman laput silmillä)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #3 : 18.03.13 - klo:10:47 »
Tänään oli vain toista tuntia pitkä jono Dalin näyttelyyn Pompidou keskuksessa. On siinä sulattelemista, mutta kyllä oli jonottamisen arvoinen

Nauttikaahan koko rahan edestä. Täällä koto-Suomessa on kovat pakkasyöt. Ja vielä pelottelevat, että ei heti lämpenisikään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #4 : 18.03.13 - klo:11:58 »
Tänään vähän hässäkkää.
Olisi kyllä jälleen uusi hieno aurinkoinen ulkoilupäivä...taitaa olla kohta jo kymmenes laatuaan tänä vuonna  :icon_biggrin:
Siivouspäivä...
Pitäisi saada yhden kyläyhdistyksen tilinpäätös kuntoon...
Illalla urheiluseuran vuosikokous, tilinpäätöksen käsittely, tulee pyyhkeitä, tai sitten ei...
Näissä merkeissä tervehdys foorumiystäville  :039:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #5 : 18.03.13 - klo:12:58 »
Tänään olen kuljeskellut kaupungilla, käynyt kaupassa; ostin mm. nilsiäläistä kurkkua (Taskinen) ja kiihtelysvaaralaisia munia (Vatanen). Kahdessa paikassa kahvilla, joissa seurailin syrjäsilmällä vaaleita, hoikkia naisia  :eusa_angel:.

Suomalaisen kirjakaupan alehyllystä tein itselleni merkittävän löydön: Jeff Chang - Can't Stop Won't Stop, hiphopsukupolven historia (Like 2008, 572s), jonka ostin vitosella pois kuleksimasta  :109:

Olen onnellinen!  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #6 : 18.03.13 - klo:14:21 »
Minä kävin Pelastusarmeija kirpputorilla hankkimassa pikku-akoille vaihtovaatteita tänne meille. Löysin myös pari pientä käsilaukkua itselle. Musta pieni kirkkolaukkuni on kadonnut. Sainpa tilalle uuden. Rahaa ei kulunut paljon vaikka kirjauduin kanta-asiakkaaksi. Jäsenkortti maksaa 5 euroa, mutta yli 10 euron ostoksista saa aina - 15 %.

Sitten söimme muusia ja nakkikastiketta, nukuttiin pienet ruokaperäiset. Juotiin munkkikahvit ja lähdettiin Vesijärven jäälle . Minä otin sauvat, Matti talutti koiraa rantaan ja sitten se pääsi juoksemaan. Tämä kiitää kuin vinttikoira , sen iloa oli kiva seurata.

Nyt on leivinuuni lämpiämässä. Laitan sinne lihaa kunhan se on siitynyt.( murresana )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #7 : 18.03.13 - klo:14:48 »
En ole ruokaperäisestäkään kuullut. Onkohan se samaa tarkoittava kuin Savon ettone?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #8 : 18.03.13 - klo:15:14 »
No voe tokkiisa, sitähän tuo merkinnöö.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #9 : 18.03.13 - klo:15:39 »

Aamulla lähes tunti vesijuoksua, sitten aamupalalle ja pikkupäikkäreille ja eiku ladulle  :)

Että oli ihanaa hiihdellä kaksi tuntia, välissä vartin evästauko laavutulilla.

Elämä on  :060:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #10 : 19.03.13 - klo:10:04 »

avannossa auringon ja neljän sorsan kanssa  :eusa_angel:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #11 : 19.03.13 - klo:13:38 »
Aurinkoinen ja tuulinen päivä.
Siivoushommat jatkui vielä aamusta. Sitten kotimökillä käynti ja tiedotteiden vienti Iittalan taloyhtiöön ja
kauppareisu.

Kiva juttu kun taas foorumille pääsee.
Tästä on vaan tullut niin tärkeä ja läheinen paikka, haluan täällä päivittäin käydä jos vain mahdollista.
Olette, ystävät, tulleet tutuiksi vaikken ole ketään kasvotusten tavannutkaan.
Eilen illalla tuntui pahalta kun en päässyt foorumiin, en tiennyt miksi, en tiennyt koska taas pääsee.
Voin vain kuvitella miltä silloin tuntui kun oli pitkä tauko...joskus ammoisina aikoina, jolloin itse olin
vielä poissa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #12 : 19.03.13 - klo:13:59 »
Oikeastaan eilen, noin klo 23 laskeutuvassa lentokoneessa oli Tapiolan kuoro, joka lauloi juuri ennen laskeutumista Sibeliuksen Finlandian aivan mahtavasti. Ei ollut pulaa aplodeista, vaikka akustiika oli vaatimaton ja taustamelukin oli ihan riittävästi. Lisää tällaisia upeita elämyksiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #13 : 19.03.13 - klo:14:23 »
Nuo on loistavia tuollaiset yllättävät elämykset, esimerkiksi juuri kuoroesiintymiset milloin missäkin
ihmisvilinässä, kävelykaduilla, tavarataloissa, junissa, laivoissa...lentokone aika haastava paikka, mutta miksei.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään numero 6
« Vastaus #14 : 19.03.13 - klo:22:29 »
Nyt on leivinuuni lämpiämässä. Laitan sinne lihaa kunhan se on siitynyt.( murresana )

Voi että, tuota sanaa en olisi muistanutkaan! Äitini leipoi itse leivän, ja muistan että
uunin siintymistä piti odottaa, ennen kuin leivät voi laittaa uuniin. (Siis meillä päin sanottiin siintynyt n:n kanssa.)

Tänään olen hoitanut muutamia työläitä asioita ja saanut ne mukavaan vaiheeseen. On kiitollinen mieli.
Oi rakas Jeesus, suloinen