Kirjoittaja Aihe: Karppaus ja laihdutus  (Luettu 14012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #15 : 06.04.12 - klo:20:54 »
Jotain taisi unohtua välistä. Voita väliin.
176m pitkä ja xl-kokoinen nainen ei jää ainakaan ilman huomiota.
Kuka silloin ruokkisi minut? Taitaisi tulla yhteiskunnalle liian kalliksi,
ellen olisi Eiffel-tornia vastaava nähtävyys.
Tai sitten tekisin fyysistä duunia ja korvaisin monta hevosvoimaa.

Olet näköjään sentin pidempi kuin meidän pikku Elina, joka oli kanssasi samalla riparilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #16 : 06.04.12 - klo:21:57 »
Mamma mitoissa. Poikaystäväni, 10-vuotinen kumppani kutsuu minua Big Mamaksi.
(Kävin sitten lukion, seurakuntaopiston viestintä-linjan, videopajan tv-ja video-koulutuksen 4kk,
olin jonkun aikaa koulunkäynti-avustajana, vuoden kokki-koulussa ja invalidisäätiöllä opiskelin
tietoliikenne-tekniikan koulutusohjelman ja vuoden verkkoviestintää. 20veenä minua viihdytti taiteenvapautusrintama. Olen ollut mm. seurakuntayhtymällä 1/2 v töissä ja ompelimossa ja tiskarina.
Nuorena yleisurheilin ja liikuin seurakunnan nuorissa ja keskityin kouluun.)
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #17 : 06.04.12 - klo:22:15 »
Mamma mitoissa. Poikaystäväni, 10-vuotinen kumppani kutsuu minua Big Mamaksi.
(Kävin sitten lukion, seurakuntaopiston viestintä-linjan, videopajan tv-ja video-koulutuksen 4kk,
olin jonkun aikaa koulunkäynti-avustajana, vuoden kokki-koulussa ja invalidisäätiöllä opiskelin
tietoliikenne-tekniikan koulutusohjelman ja vuoden verkkoviestintää. 20veenä minua viihdytti taiteenvapautusrintama. Olen ollut mm. seurakuntayhtymällä 1/2 v töissä ja ompelimossa ja tiskarina.
Nuorena yleisurheilin ja liikuin seurakunnan nuorissa ja keskityin kouluun.)

Rippikoulukaverisi on rakennustekniikan DI ja erikoistunut energiansäästöön ja green building rakentamiseen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #18 : 06.04.12 - klo:22:35 »
Onnittelut. Minulle lisää haastetta elämään on tuonut maanisdepressiivisyys ja psykoottisuus
16-vuotiaasta koulukiusaamisen jälkeen. Sen takia ei ole helppoa hankkia pysyvää työpaikkaa tai
perustaa perhettä. Tutkimusten mukaan olen normaali keskiverto joka alueella. Stressaavat asiat heikentävät jaksamista. Lapsia en tule hankkimaan.
Käyn kuntoutujille suunnatussa ompelimossa työtoiminnassa parantelemassa
työkuntoa. Valmistumisen jälkeen vointi meni hieman psykoottisemmaksi.
Tätä ei kuka tahansa ymmärrä. Pelkotiloja Xxxxxx näköisistä naisista että minua väitettäisiin
seuraajaksi. Siskoni on tekemässä lopputyötä laboratorioanalyytikoksi.
Nuorin sisko lopettelemassa lukiota. Molemmat terveitä.
« Viimeksi muokattu: 06.04.12 - klo:22:43 kirjoittanut seppos »
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #19 : 07.04.12 - klo:18:28 »
Käväsin vaa´alla ja se sano EEEEE, hain sitten ihan vanhan viisari Krupsin komerosta ja se sano 142 killoo.

Digitaalivaa'at ovat hassuja. Omani suostuu vaihtamaan painoa kerran viikossa, ei sen useammin. Käyn joka aamu vaa'alla, ja lauantaiaamu on se, jolloin paino vaihtuu. Nyt se on yleensä mennyt muutaman sata grammaa alemmas kuin viimeksi, niin tänä aamunakin. Olen miettinyt johtuuko lauantaipäivitys siitä, että työviikon stressin laukeaminen poistaisi jotain kehosta ihan ruumiillisestikin, mutta ei se sitä voi olla, sillä nythän olin jo torstain ja perjantain lomalla, ja silti vaaka näytti uudet luvut vasta lauantaiaamuna. Myöskään perjantaipullolla ei ole osuutta asiaan.

Lisäksi tätä vaakaa ei saa käyttää, jos on kuumetta tai raskaana. En kyllä yleensä mittaa kuumetta ennen vaa'alle astumista. Pakkauksessa oli mukana kuumemittari, mutta raskaustestiä en löytänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #20 : 07.04.12 - klo:20:07 »
Ruotsalaismies laihdutti 186kg.
Se on pohjoismaiden ennätys.
Hän ei kyennyt liikkumaan kodistaan, kärsi masennuksesta,
paniikki-häiriöistä, sosiaalisten tilanteiden peloista ja alemmuuden tunteista.
Yksi päivä hän päätti että tämän on loputtava, rauhoittavat kädessään ja
netti edessään. Hän alkoi 3kk:n paaston ja kävi laihdutus-leikkauksessa.
Ennen hän söi päivässä 2 pitsaa, jätti-aterioita, useita pussillisia sipsejä ja
litroittain maitoa ja mehua.Hän käytti syömiseen 70% valveillaolo-ajastaan.
www.iltasanomat.fi
Elämä on kemiaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #21 : 09.04.12 - klo:19:52 »
Kauan sitten veljelläni oli hyvä laihdutusvinkki. Tee itsellesi taulukko, johon merkitset lähtöpainosi. Sitten käyt joka päivä vaa'alla ja saat merkitä taulukkoon päviämäärän ja painosi vain, jos paino on pudonnut. : )
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #22 : 11.04.12 - klo:20:55 »
Tuo on hyvä. Sisko, hänen miehensä ja minä todettiin laihduttavamme nyt yhtä aikaa, ja punnitukset on päivittäin, paino merkitään ylös, minulta tosin on vaaka hukassa - oletettavasti heidän autotallistaan jo kirpputorille roudattu -  joten mittanauha on saanut korvata, kunnes sekin onneton hävisi. Epäilen että Dosentti  :026: pahastuneena sen söi, sillä olen uhrannut luomistyöni nyt muihin harjoituksiin. Se nimittäin on vaihtoehtoisesti maan nielemä, ja miksi nielisi maa mittanauhoja?

Ehkä on ostaminen se vaaka.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #23 : 11.04.12 - klo:21:37 »
Tee itsellesi taulukko, johon merkitset lähtöpainosi. Sitten käyt joka päivä vaa'alla ja saat merkitä taulukkoon päviämäärän ja painosi vain, jos paino on pudonnut. : )
Minulla on oikeastaan juuri tuontapainen systeemi olemassa. Tänään en saanut merkitä uutta painoa. Yleensä paino putoaa kerran viikossa ja näyttää välipäivät aina samaa. Ehkä vaakani on laiska (oppinut sen minulta?) eikä viitsi useammin liikahtaa. Ylöspäisiä liikahduksia, jos niitä tulee, ei tarvitse päivittää taulukkoon, paitsi joulun jälkeen kyllä merkkasin. Pääsiäinen sujuikin kohtuullisemmin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #24 : 11.04.12 - klo:21:52 »
Ehkä on ostaminen se vaaka.

Osta ainakin mittanauha. Se kertoo oikeampaa asiaa. Paino voi pudota kituuttelemalla liian heikoilla eväillä, ja silloin se mikä lähtee, on lihasta. Rasvaa on parempi poistaa kehosta.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #25 : 15.04.12 - klo:17:29 »
Löysin sen ja vyötäröltä on mennyt viitisentoista senttiä. Ostin torilta halvat joustofarkut ja myyjän kanssa tuumailtiin että ei mene vielä tuo tavoitekoko, ei ehdottomasti, otamme seuraavan. Hänen silmänsä ei petä koskaan, kun hän näitä on silmämäärällä vuosikaudet myynyt (mies....)   Ja - nyt - nämä . on - liian- isot!!   Nämä valuu!

Ei vyölenkkejä, mutta muuten mukavat.  Vähän harmi oikeastaan.  Nyt ei ehdi pienentääkään. Näissä on taskut tyhmästi, eli pienentäminen aika konstikasta.

Kohta pitää pukua pienentää, arvioin.   :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #26 : 15.04.12 - klo:17:46 »
Onneksi olkoon Leena! Nähkäänkö juhlilla sinut pienennetyssä puvussa.  :039:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #27 : 15.04.12 - klo:17:50 »
Onneksi olkoon Leena! Nähkäänkö juhlilla sinut pienennetyssä puvussa.  :039:

Minä en uskalla luvata mitään, mutta yritys on päättäväisen naisen. Sadetta, tuota...  joskus siinä kesäkuussa...  Onko se mieletön työ?  Toisaalta jos se on vähän väljä niin haitanneeko tuo. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #28 : 15.04.12 - klo:21:24 »
Vaakasta puheenollen: meitin vaaka tarjoaa herkästi edellisen mittauksen tuloksen jos on kovin lähellä uutta tulosta. Kun punnitsen itseni jonkin lisäpainon kanssa ja sitten uudestaan ilman ylimääräisiä painoja ja niin tulee todellinen lukema. Harmi vaan kun viimeajat tuo painojana on ollut ylöspäin, vaikka sainkin välillä muutaman kilon pois. Nyt pitäisi ottaa tiukka linja ja jättää suklaa pois. Mutta kun sitä saa monen vuoden jälkeen taas minullekin sopivana versiona , niin en osaa vastustaa kiusausta. :'(

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Karppaus ja laihdutus
« Vastaus #29 : 16.04.12 - klo:06:58 »
Minun vaaka temppuilee samalla lailla. Se on ns. digitaalinen.

Aamun lehdessä oli juttu karppaamisesta ja ainakin diabeetikoille ei suosita kovia rasvoja eikä liikaa ptoteiiniä.Hiilihydraatit eivät ole pahasta, etenkään ruisleipä. Näinhän se on minullekin opetettu jo 20 vuotta sitten.

Eri juttu on kai kuntoilijoiden, salillakävijöiden. Ainakin tyttäreni ei syö sokeria, ei valkoista viljaa. Mutta voi, munat , liha , pähkinät yms, juustot ja rahka ja jogurtti ovat suosikkejaan. Hänen painonsa on pudonnut kyllä 10 kg.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)