Kirjoittaja Aihe: Israelin ystävä vai rasisti ?  (Luettu 4636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Israelin ystävä vai rasisti ?
« : 06.01.12 - klo:17:08 »
Tulin vaan sanomaan jotta olen eri mieltä Suomen valtion linjasta.
Kannatan Israelia vaikka se on kirosana Eu,lle ja  viralliselle Suomelle.
Olen mennyt jopa niin pitkälle jotta kävin pyytämässä anteeksi suurlähetystössä Suomen virallista rasismia Israelia kohtaan.   :kahvi:
//www.youtube.com/watch?v=NjfFpFW9OdA&feature=related

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #1 : 06.01.12 - klo:17:52 »
Ja kun tälle tielle nyt olen lähtenyt, niin äiteen puolen poijjan Laurin kunniaksi Sireen pistää menemään.
Laurille kunnia takas ja heti !!!
Kunniaa yritettiin palauttaa ja koetettan uuestaan kun saadaan oikea pressa joka on älyssään ja joka tajuu itsenäisyyden eteen tehneitä, eikä piä ...........  .
http://www.videosurf.com/evideo/2_50wQy3WMfNI

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #2 : 06.01.12 - klo:19:04 »
Vikistä katottua,ei äitini albumista jossa Lauri on Alffan ja siskontyttönsä  kanssa.

Törni palasi Suomeen kesällä 1945. Punainen Valpo pidätti Törnin Turussa, mutta hän karkasi kuljetuksen aikana. Viimein Valpo pidätti hänet Helsingissä maaliskuussa 1946. Törni asetettiin turvasäilöön ja myöhemmin syytteeseen. Törni todettiin syylliseksi maanpetokseen ja laittomaan rajan ylitykseen. Hänet tuomittiin kuudeksi vuodeksi kuritushuoneeseen,[26] sekä menettämään kansalaisluottamuksensa neljäksi vuodeksi. Vuoden 1947 heinäkuussa Törni pääsi pakenemaan Turun lääninvankilasta, mutta joutui värikkään pakomatkan jälkeen kiinni Oulussa ollessaan matkalla Ruotsiin.
 
Törni vapautui jo 1948 koeajalle, jota olisi kestänyt vuoteen 1953 ellei presidentti Paasikivi olisi armahtanut häntä 23. joulukuuta 1948.[28]
 
[muokkaa] Törnin suomalainen sotilasarvo
 
Tasavallan presidentti J. K. Paasikivi poisti Törnin 6. lokakuuta 1950 upseeriluettelosta Puolustusvoimien komentaja kenraali Aarne Sihvon esityksestä. Tapaus on herättänyt keskustelua. Sotilasarvo voitiin menettää RL 2. luvun 14a§:n mukaan tilanteessa, jossa syytetty tuomittiin menettämään kansalaisluottamuksensa. Törnin maanpetostuomion osa oli kansalaisluottamuksen menettäminen, johon tuon ajan lainsäädännön mukaan sisältyi automaattisesti myös sotilasarvon menettäminen. Törni oli saanut kansalaisluottamuksensa takaisin kahta vuotta aiemmin armahduksen yhteydessä. Sotilasarvoa ei tuomiossa tai armahduksessa mainita erikseen. Oikeusministeriön mukaan Törnille ei ollut palautettu armahduksessa sotilasarvoa, sillä tätä olisi pitänyt anoa erikseen. Poistaminen upseeriluettelosta oli oikeusministeriön näkemyksen mukaan vain käytännön toimenpide, jolla ei ollut oikeudellista merkitystä.[29]



Eipä ole vieläkään upseeriluettelossa, katsoin tään, ei ole Tarjakaan korjannut asiaa.
Toivottvasti saadaan pressa joka vääryyden poistaa !

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #3 : 06.01.12 - klo:19:10 »
Tuo " värikäs pakomatka". <lauri oli yötä meillä ja jatko matkaaa.
Kommaripoliisit kävi sitten myöhemmin ja ne lahjot.... poiees.
Asun siinä samassa vanhassa talossa vielä nykyäänkin ja siinä on historian havinaa, vanha jääkärietappipaikka.
Muistan hyvin ukkini puheeet aikanaan.    :kahvi:
Veteraaneja kunnioitan vaikka veret menis.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #4 : 06.01.12 - klo:19:41 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #5 : 06.01.12 - klo:21:52 »
Tähän saa varmasti perään kirjoittaa teemaa sivuavan kysymyksen.  Milloin katsotaan että ns vaaran vuodet päättyivät? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #6 : 07.01.12 - klo:00:28 »
Tähän saa varmasti perään kirjoittaa teemaa sivuavan kysymyksen.  Milloin katsotaan että ns vaaran vuodet päättyivät? 

Käsite perustuu Lauri Hyvämäen samannimiseen kirjaan (Vaaran vuodet 1944–48.

Minulla on nyt käsillä vain Jouko Vahtolan Suomen historia, eikä hän käytä tätä ilmaisua.

Tapahtumia, jotka vähensivät jännitystä Suomen ja Neuvostoliiton välillä, olivat mm. sotasyyllisyysoikeudenkäynnin päättyminen, sisäministeri Leinon erottaminen, yya-sopimuksen solmiminen, Pariisin rauhansopimus ja Valpon korvaaminen Suojelupoliisilla. Myös vuoden 1948 eduskuntavaalit helpottivat painetta, koska SKDL kärsi tappion.

Kimmo Rentola luentomateriaalissaan (PowerPoint-tiedosto) käyttää lisäksi ilmaisua "Vaarallinen vaihe 1948-53".

Seppo Hentilä pohtii niin ikään kiinnostavassa luentomateriaalissaan (PowerPoint-tiedosto) vuosien 1944-48 vaaran vuodet -luonnetta.

Yleisin käsitys taitaa olla edelleen 1944-48, mutta ajanjakson edes jotakuinkin tarkkaa loppuajankohtaa ei tietenkään voida määritellä. Myös ihmisen oma katsantokanta ratkaisee. Varmaan on Suomessa sellaisiakin, joiden mielestä vaaran vuodet olivat ohi vasta 90-luvulla, jos silloinkaan...

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #7 : 07.01.12 - klo:11:34 »
Aha. Kiitoksia. Itse ajoitin ne aikaan ennen syntymääni, vanhempieni mukaan minun nuoruuteni ajoittui vaaran vuosiin, heille jäi se päälle, ja, no niin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #8 : 14.01.12 - klo:00:37 »
 Omasta puolestani, välittämättä valtioiden tms. kannoista, en voi hyväksyä israelin toimintaa niin sisä- kuin ulkopolitiikassa. En silti katso olevani antisemitisti; natsikortin esiinvetely kansakunnalta joka valtiotasolla toteuttaa vastaavaa, tuntuu lähinnä naurettavalta ja törkeältä hyväksikäytöltä.
 Minun käsitykseni mukainen Jumala, mikäli ylipäätään on,, ei taatusti nosta yhtään kansaa, heimoa tai rotua yli muiden.
 Tältä kohdalta katson Vanhan Testamentin lähinnä pienen, turpaansaaneen, katkeran ja kostonhimoisen (jollaisena Vt Jahvenkin kovin usein esitttelee) hengennostatuspropagandana josta Jeesuksen opetukset ovat perin kaukana.

 Että näin, alkakaamme halkomaan hiuksia...

  Mo
Hähä!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #9 : 14.01.12 - klo:09:31 »
Ehkä juutalaiset ovat valittu kansa, mutta kyllä ne siitä valinnastaan ovat kovan hinnan maksaneetkin.

Israelin valtio kyllä harrastaa sortoa palestiinalaisia kohtaan ja palestiinalaiset terrorismia Israelia kohtaan.
Varmasti molemmat tekevät väärin joissain kohdissa.
En haluaisi ottaa kantaa kummankaan puolesta sillä asun Suomessa ja täältä katsottuna ei ole oikein ottaa voimakkaasti kantaa, kun ei näe kaikkia syitä syviä.

Minusta varmastikkin erikansoilla on erilainen asema Jumalan edessä. Yksilötasolla sitten taas jokainen itse valitsee asemansa. Kääntääkö selän Jumalalle ja tietoisesti tekee vastoin häntä.
Kuitenkaan kukaan ihminen ei paremmassa asemassa Jumalan suhteen vaan kaikki ovat tasavertaisia.
Kansat ovat jotkut ateistisempia ja toiset tehneet enemmän vastoin Jumalan säätämyksiä ja siksi huonommassa asemessa.
Jotenkin noin näen tämän kysymyksen ja varmastikkin olen väärässä monelta osin.?

Mikko ei olekkaan kirjoittanut kuin viimeksi.
Kiva huomata, että joku ei niin aktiivisesti kirjoittava ottaa kantaa edes välillä.
Tervetuloa.
« Viimeksi muokattu: 14.01.12 - klo:09:35 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #10 : 14.01.12 - klo:10:42 »
Asiahan on sillä lailla, että ns. Israelinystävyys on hengellisellä perustalla toimiva ideologia joka pohjaa kristilliseen siionismiin. Kristillinen siionismi taas on eräs tapa tulkita Raamattua (Vapaat suunnat, karismaatikot) johon kuuluu mm. kiliasmi (=oppi tuhatvuotisesta valtakunnasta) ja uitakin elementtejä joita ei luterilaisessa kirkossa koskaan ole samoin nähty, lukuunottamatta joitakin kirkon liepeillä olevia virtauksia.

Israel-oppiin kuuluu mm. se että Israelilla on kansakuntien joukossa erityisasema Jumalan kansana ja sen tähden kaikki Israelin toiminta on pääasiassa hyväksyttävää, esim. Palestaiinalaisten syrjiminen ja kurjuuden maksimointi. Jos Palestiinalaisten tai muslimien puolelta tulee pommiattentaatti, Israelin ystävät uutisoivat siitä suurin otsikoin, jos Israel jyrää kokonaisen kylän puskutraktoreilla matalaksi ja palestiinalaisperheet pienine lapsineen jäävät vaille taivasalle, puolustavat Israelin ystävät käsiä taputtaen toimenpidettä koska "Israelhan vain puolustaa oikeuksiaan".

Israelin ystävillä on kanta Israelin puolesta jonka mukaan koko alue kuuluu Raamatun mukaan tarkoin määriteltynä yksin Israelille ja siksi heidän mielestään Israelilla on oikeus ajaa ihmiset kodeistaan tien päälle.

Israel ystävien hengellisen opin mukaan juutalaisten muuttaminen Israeliin ja Palestiinalaisten ajaminen tien päälle kodeistaan on raamatullinen ajan merkki jonka tuleekin toteutua. Antipatioita ja inhoa palestiinalaisia kohtaan lisää Israelin ystävien keskuudessa valtavasti se että he  ovat uskonnoltaan pääosin muslimeja.

Minua ärsyttää Sari Essayah, olen sanonut sen ennenkin.  Hänessä ärsyttää se epärehellisyys mikä hänen uskonvakaumuksestaan hänen käytökseensä seuraa. Esimerkkinä siitä voin mainita muutaman päivän takaisen presedenttiehdokashaastattelun jossa hänen uskonnollista vakaumustaan selvitettiin, myös kysyttiin johtuuko hänen kantansa palestiinalaisia vastaan ja Israelin puolesta hänen Israelin ystävyys vakaumuksestaan?  Hän vastasi että hän haluaa vain alueella "demokratiaa" ja hän väitti silmät kirkkaina että myös Israel ystävien valaumus Israelin puolesta kumpuaa muka siitä että he "vain haluavat tukea alueella olevaa ainoata demokratiaa"...

Siitähän ei ollenkaan ole kyse vaan hengellisestä rasismista palestiinalaisia ja muslimeja vastaan, uskonnollisesta lähtökohdasta, raamatuntulkinnasta.  Essayah antoi tahallaan väärän kuvan Israel ystävyyden idelogiasta koska hän itsekin ilmeisesti häpesi kertomasta koko totuutta, että Israel ystävät ovat valmiita tukemaan kaikkia lapsenmurhia, kodittomaksi jättämisiä, syrjimistä, tappamista ym. mitä Israel alueella harjoittaa, koska israel ystävien mukaan niin pitää Raamatyun mukaan tapahtuakin. He asettuvat aina Israelin puolelle koska se on heidän hengellinen vakaumuksensa. Kyse ei todellakaan ole mistään viattomasta ja kaikkien hyväksymästä "demokratian tavoittelusta".  Harmittaa kun toimittajat eivät viitsi ottaa kunnolla selvää taustoista jotta voisivat esittää osuvampia kysymyksiä ehdokkaille. Jonkun toimittajan pitäisi käydä vaikka sen Patmos -äijän Leo Mellerin puheilla joka kyllä keroitis suoraan ja häpeilemättä mistä Israelin ystävien ideologiassa oikeasti on kyse. Sitten vasta Essayah uudelleen tiukkaan tenttiin ja paremmat kysymykset.




Israelin ystävyys oksettaa minua!

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #11 : 14.01.12 - klo:10:56 »
Jep, Mikko , tere tulemast !
Pitää laittaa välillä jotain tekstiä joka herättelee ja saa kirjoituksen kulkeen  ;  )

Jokainenhan kirjoittaa miltä itsestään tuntuu.

Nuista lapsista joita on kuollut iskuissa kummallakin puolella on se ero jotta kun Israelin lapsia kuolee, niin ne on yleensä iskuja kouluihin, koulubusseihin, kauppoihin, päiväkoteihin.
Siis suunniteltuja lastenmurhia ja etnisiä iskuja.

Kun taas Israelin vastustajien lapsia kuolee, niin ne on yleensä ihmiskilpiä jotka tahallaan on laitettu marttyyreiksi jotka saa taivaassaan ne oliko se nyt 72 neitsyttä ja hunajat päälle.

Mielestäni on eri asia kun miehet ja naiset yrittää suojella lapsia.
Ja toinen asia kun miehet uhraa lapsensa allahilleen.

Lisäksi ymmärrän pienen kansan olot isojen ympäröimänä, eiköhän Suomessakin ole se koettu.
Israelin on pakko olla valppaana ja varustaa itseään, koska ovat pikku kansa.   :kahvi:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #12 : 14.01.12 - klo:11:17 »
Israelin ystävistä tulisi melkein kaikista hyviä poliitikkoja.  Niin hyvin ja sopivassa asussa he osaavat asiansa esittää. Mitään puhe-, tai esiintymiskoulutusta ei tarvita koska kaikkiin kysymyksiin on jo mietityt patenttivastaukset joilla muiden argumentit kumotaan. Kun Israel jyrää koteja puskutraktoreilla nurin, niin palestiinalaisisät ja äidit ovat vain laittaneet lapsensa "Allahin uhriksi, ihmiskilviksi" ja teko on oikeutettu, mutta kun vastavuoroisesti Palestiinalaiset tai muslimiterroristit tekevät iskun, se on aina tuomittavaa.  Näinhän se sotapropaganda aina toimii.  Minusta Israelin ystävät ja muut vastaavat kiihkoilija järjestöt joita suomessa samalla alalla toimii, olisi kriminalisoitava ja kiellettävä koska suomalaiseen yhteiskuntaan ei kuulu rasismi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #13 : 14.01.12 - klo:11:46 »
Minä taas oon sitä mielipuolta jotta pitäs tukkee israellii oekkeen tomerasti.
Meillä on maailman parhaat ruuti ja panostehtaat, sun muuta hyvvää kaupattavvaa ;  )

Noo, jos ajatellaan rasismia, ja sen kieltämistä, niin kaikki toiminta pitäs kieltää.
Kun kumartaa itään , niin pyllistää länteen ja se on silloinkin rasismia.
Jos ostan kala-aterian, niin sorran kasvisruokaravintolaa.
Kun ostan mersun, sorran muita merkkejä.
Kun syön lusikalla, niin huaarukka ottaa nokkinsa.
Kun kättelen juutalaista, sorran palestiinalaista.

Kaikesta saadaan Rasistista, jos halutaan edetä Suomen tavalla tulkita rasismia.

Suomihan on virallisesti ottanut kannan joka on palestiinalaisia suosiva, ottakoon, mutta minä olen sanoutunut siitä irti.


Ei ole terveydenmerkki jos on sitoutunut sairaaseen yhteiskuntaan.

Israel on oikeella paikallaan nyt, missäs muualla se vois sijaita ?
Kyllä palestinalaisille helpommin löytyy koti ihan naapurimaista, kuin juutalaisille ?   :kahvi:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Israelin ystävä vai rasisti ?
« Vastaus #14 : 14.01.12 - klo:11:51 »
En minä nyt kyllä rinnastaisi kala-aterian ostamista siihen että hurrataan kun puskutraktorilla ajetaan ihmisten kodit nurin ja oannaan pienet lapsetkin maantielle.

Minua ei valitettavasti naurata yhtään tällainen "huumori".
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-