Kirjoittaja Aihe: Itse Kehu  (Luettu 13168 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jUHOMA4

  • Vieras
Itse Kehu
« : 17.11.08 - klo:15:06 »
Joku eteläpohjalainen sanoi tällä foorumilla:
" itte oon aina itteäni kehunu -ja aina oon kehutuksi tullu"
Uskaltaako kukaan tällä foorumilla kehua itseäsä  :?:   :wink:

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Re: Itse Kehu
« Vastaus #1 : 17.11.08 - klo:16:40 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Joku eteläpohjalainen sanoi tällä foorumilla:
" itte oon aina itteäni kehunu -ja aina oon kehutuksi tullu"
Uskaltaako kukaan tällä foorumilla kehua itseäsä  :?:   :wink:


Kyllä minä ainakin olen kova kehumaan itseäni. Ainakin väärässäolo, nöyryys, syntisyys ja basismi ovat olleet hyviä omakehun aiheita. Kolme ensinmainittua ovat siitä hyviä, että niillä jos aloittaa kehuskelun niin harvoin kukaan väittää vastaan. Neljäs sitten on asia erikseen. Sen tähären varmaan palankin helvetissä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Itse Kehu
« Vastaus #2 : 17.11.08 - klo:19:10 »
Eivätkö väärässäolo, nöyryys ja syntisyys olekaan synonyymejä basismille?!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Itse Kehu
« Vastaus #3 : 17.11.08 - klo:21:34 »
Repesin Penan kommentille :lol:

Mutta pitää ny vähän kehua itteäni kun käsketään. HYVÄ MINÄ!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Itse Kehu
« Vastaus #4 : 18.11.08 - klo:10:49 »
Hei!

Voiko itsekehu olla myös puolustautumista?
Nuorimmalle pojalleni ol ilmestynyt t-paita, jossa on teksti:

"Syyttävät mua laiskaksi, vaikka mitään en oo teheny!"

Toisaalta Uutisvuoto-ohjelmassa runoilija-Taapermanni ehdotti lehteen miehille "Itsesääli-palstaa"

t. Mauno

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Itse Kehu
« Vastaus #5 : 18.11.08 - klo:15:38 »
Bassoa olen itsekin yrittänyt soittaa, mutta se ei minulta suju niinkuin ukulelen rämpyttäminen. Siinä olen sikahyvä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Itse Kehu
« Vastaus #6 : 18.11.08 - klo:19:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Bassoa olen itsekin yrittänyt soittaa, mutta se ei minulta suju niinkuin ukulelen rämpyttäminen. Siinä olen sikahyvä.


Opin konekirjoituksen kymmensormijärjestelmän jo lukioaikana. On sikahyvää, kun juttua syntyy nopeasti eikä tarvitse naputella kahdella sormella. Kymmensormijärjestelmä on niin sisäistynyt, etten enää osaisi edes naputella kahdella sormella, koska en löytäisi keybordista kirjaimia. :wink:
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Itse Kehu
« Vastaus #7 : 18.11.08 - klo:19:34 »
Opin myös kymmensormijärjestelmän, mutta vähän myöhemmin.
Yksi lyö ja yhdeksän lepää   :D

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Itse Kehu
« Vastaus #8 : 18.11.08 - klo:20:22 »
Olen hyvä selittämään niin, etten enää itsekään muista, mitä asia koskee...täyssavolainen paketti siis!    :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

jUHOMA4

  • Vieras
Itse kehu
« Vastaus #9 : 11.12.08 - klo:11:31 »
Olen kerran erehtynyt - luulin olleeni väärässä    :D :lol:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Itse Kehu
« Vastaus #10 : 11.12.08 - klo:12:00 »
moon 5-sormijärjestelmän kannalla...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Itse Kehu
« Vastaus #11 : 11.12.08 - klo:12:04 »
Olen saanut rovastiltakin kiitosta hyvistä riistaruoistani.Itsekin olen vähän sitämieltä,että kyllä ne onnistuisivat tänäänkin,mutta kun luoteis-Padasjoelta
on hirvet tyystin loppuneet.Kahteen vuoteen on saatu 3 kpl.Tänä syksynä ei ensimmäistäkään havainta.Kuhmoisten susilaumat lienevät lennätelleet hirvet etelämmäksi.Lammin evolla on ainakin kolmen karhun talvipesät,ja meidänkin marjamailla on näkynyt jätöksiä ja mehiläisten maapesien hajottamisia. Peuroja on syötelty syksyn mittaan omenilla, ja niitä on joitakin,mutta niitä taasen jahtaavat metsästäjien lisäksi ilvekset,joita Hämeessä on kaadettukin useita.Jäniksetkin ovat vähentyneet ,petonsa niilläkin:ketut.Sorsia ei mieheni kehdannut ampua mökkirannasta,kun niitä
naapurit ovat kesän ruokkineet.
Voi kuinka Joulunakin maistuisi peuranpaisti leivinuunissa hauduteltuna,karpalohyytelön ja suppilovahverokastikkeen kera.Vaan eipä
tänä jouluna onnistu.Tyydytään possuun,kuten muulloinkin.
Karjalaistyttönä en osannut imellettyä perunalaatikkoa laitta ennen vuotta
1964,jolloin menin miniäksi hähäläisemännälle,joka opetti.Sekin onnistuu ja aikuiset tyttärenikin sen nyt osaavat.Sienisalaatti meille karjalaisille on perinneruoka,mutta sen uusi Gourmet-lehden versio suppilovahveroista,kanttarelleista tms. yhdistettynä smetana-kermavaahtokastikkeeseen jossa on salottisipulia ja tilkkä viinietikkaa on herkkua.
Jokohan kehuin tarpeeksi,vaikka vähäsen vasta aloitin
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Itse Kehu
« Vastaus #12 : 11.12.08 - klo:12:43 »
Olen hurjan hyvä syömään tuollaista herkkuruokaa ja muistan toisinaan kiittääkin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Itse Kehu
« Vastaus #13 : 11.12.08 - klo:18:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Olen saanut rovastiltakin kiitosta hyvistä riistaruoistani.Itsekin olen vähän sitämieltä,että kyllä ne onnistuisivat tänäänkin,mutta kun luoteis-Padasjoelta
on hirvet tyystin loppuneet.Kahteen vuoteen on saatu 3 kpl.Tänä syksynä ei ensimmäistäkään havainta.Kuhmoisten susilaumat lienevät lennätelleet hirvet etelämmäksi.Lammin evolla on ainakin kolmen karhun talvipesät,ja meidänkin marjamailla on näkynyt jätöksiä ja mehiläisten maapesien hajottamisia. Peuroja on syötelty syksyn mittaan omenilla, ja niitä on joitakin,mutta niitä taasen jahtaavat metsästäjien lisäksi ilvekset,joita Hämeessä on kaadettukin useita.Jäniksetkin ovat vähentyneet ,petonsa niilläkin:ketut.Sorsia ei mieheni kehdannut ampua mökkirannasta,kun niitä
naapurit ovat kesän ruokkineet.
Voi kuinka Joulunakin maistuisi peuranpaisti leivinuunissa hauduteltuna,karpalohyytelön ja suppilovahverokastikkeen kera.Vaan eipä
tänä jouluna onnistu.Tyydytään possuun,kuten muulloinkin.
Karjalaistyttönä en osannut imellettyä perunalaatikkoa laitta ennen vuotta
1964,jolloin menin miniäksi hähäläisemännälle,joka opetti.Sekin onnistuu ja aikuiset tyttärenikin sen nyt osaavat.Sienisalaatti meille karjalaisille on perinneruoka,mutta sen uusi Gourmet-lehden versio suppilovahveroista,kanttarelleista tms. yhdistettynä smetana-kermavaahtokastikkeeseen jossa on salottisipulia ja tilkkä viinietikkaa on herkkua.
Jokohan kehuin tarpeeksi,vaikka vähäsen vasta aloitin


Kyllä ainakin viime keväällä oli meidän mökin pihassa lähellä kansallispuistoa hirvenjäljet, joten pakko niitä on siellä olla. Älkää vaan kaatako niitä sukupuuttoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Itse Kehu
« Vastaus #14 : 21.01.09 - klo:16:55 »
hihii...miustapa tulikii mein koulun mannekiini tammi-helmikuun ajaksi! Eli jos jotakuta kiinnostaa kuka Tiitiäinen on niin saa käyä kurkkaamassa haastattelun osoitteesta www.kyamk.fi

Etusivulla miun ihana kettupipo on vihreä?!?mutta haastattelussa se on oikian värinen...siitäkin vois kehasta, että ihan kaikilla ei niin söpöä pipoa olekaan! Tai ehkä oikiammin: ihan kaikki ei suostuis sitä pipoa päähänsä laittamaan vaikka maksettais...on se sen verran ärtsyn oranssi ja korvatkin ja kaikkea...  :wink: