Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 32551 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #120 : 06.06.20 - klo:15:37 »
Jos kahvipannu joutuu olemaan jonkin aikaa levyllä, käytän kuppiloiden niksiä. Laitan neljä kuparikolikkoa ( 5 cnt euro ) pannun alle, ja munakellon soittamaan esim. 30 min päästä.

Minulla on Moccamasterin halvin versio. Siinäkään ei ole itse-pois-kytkintä.

 :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #121 : 06.06.20 - klo:16:35 »
Höh, minulla olisi ollut ylimääräinen termoskannullinen kahvinkeitin. Tosin ei sitä kannua, mutta sellaisen voi ostaa. Joku saisi käydä hakemassa tuon minulta pois. Selviäisi pelkän kannun ostamisella, noin taloudellisesti.

Itse asiassa se keitinhän on juuri tuollainen Philips Café Gaia. Pelkän pannun saa Philipsin verkkokaupasta kolmellakympillä.

Itse kun juon täysin säännöllisesti herättyäni neljä kuppia ja lounaan päälle kaksi, ei ole sitä tarvetta juoda kupillinen aina silloin tällöin. Joten termos on käytössäni turha.

Ei ne normikeittimet heti kahvin valuttua virtaa katkaise, ei ainakaan tuo minun. Aikansa päästä vasta. Mutta senhän voi sitten napsauttaa uudelleen päälle, jos on tarve.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #122 : 06.06.20 - klo:16:56 »
Jos kahvipannu joutuu olemaan jonkin aikaa levyllä, käytän kuppiloiden niksiä. Laitan neljä kuparikolikkoa ( 5 cnt euro ) pannun alle, ja munakellon soittamaan esim. 30 min päästä.

Minulla on Moccamasterin halvin versio. Siinäkään ei ole itse-pois-kytkintä.

 :kahvi:

30 minuuttia, omat tapamme meillä on kullakin, minä taas tykkään, jos kotona olen, että voin vielä kolmen tunnin päästä ottaa kupillisen kahvia. Keitän sen verran laihaa, jotta se ei maistu kovin "painuneelta".


Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #123 : 06.06.20 - klo:16:58 »
Höh, minulla olisi ollut ylimääräinen termoskannullinen kahvinkeitin. Tosin ei sitä kannua, mutta sellaisen voi ostaa. Joku saisi käydä hakemassa tuon minulta pois. Selviäisi pelkän kannun ostamisella, noin taloudellisesti.

Itse asiassa se keitinhän on juuri tuollainen Philips Café Gaia. Pelkän pannun saa Philipsin verkkokaupasta kolmellakympillä.

Itse kun juon täysin säännöllisesti herättyäni neljä kuppia ja lounaan päälle kaksi, ei ole sitä tarvetta juoda kupillinen aina silloin tällöin. Joten termos on käytössäni turha.

Ei ne normikeittimet heti kahvin valuttua virtaa katkaise, ei ainakaan tuo minun. Aikansa päästä vasta. Mutta senhän voi sitten napsauttaa uudelleen päälle, jos on tarve.

Ihan mielenkiinnosta kysyn öppiäinen - miksi sinun Philips Cafe Gaiassa ei ole enää termoskannua, onko se hajonnut?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #124 : 06.06.20 - klo:20:25 »
^Se oli tuttavien keitin mökillä ja luultavasti on käynyt lähtöhässäkässä niin, että pannu on joutunut väärään muovipussiin, ts. roskiin eikä siihen jossa oli tiskit. Ainakin se mystisesti katosi, ja tuon arvellaan olevan selitys. Koska ajattelin, että voisihan minullakin tuollainen keitin olla, tarjouduin ottamaan sen pannuttakin. On jäänyt käytöttä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #125 : 06.06.20 - klo:20:53 »
OK öppiäinen, kiva kun kerroit,  hyvä tietää, jotta ei se sitten ihan heti hajoakaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #126 : 02.07.20 - klo:16:36 »
Vanha mummo-kännykkäni pimeni kun sai desiä niskaansa. Ostin uuden Doro 7031 halpis-merkin.
Osasin vanhan kanssa pelata, ja tähän uuteenkin olen tutustunut. Ainoa on etten osaa kirjoittaa kun en löydä muuta kuin ennekoivan kirjoittamisen. Sitä en osaa käyttää.
Onkohan tässä edes muuta vaihto-ehtoa ? Ohjeissa sanotaan että painaa sitä näppäintä jossa kirjain on. Sen ensimmäisen se antaa, mutta sitten tulee ' mitäsattuu'.

Tämä malli on saanut kelvottomat arvostelut, mutta jos voisin soittaa, niin hyvä.
Olisi what-up ja facebookin. Niitä en ala käyttää. Tämäkin on siis jonkilainen mini-netti.

Olen erittäin epä-tekninen ihminen, eikä Matti ole sen kummempi nykyään.

 :017: :017:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/68103/mtkmk/Doro-7031-simpukkapuhelin-musta?gclid=EAIaIQobChMI7I2h_dau6gIVitKyCh3dYwglEAAYBCAAEgIea_D_BwE

arvostelu:


Ostin puhelimen siinä toivossa että iäkäs isäni voisi liittyä WhatsAppiin.

WhatsAppia käytetään navigointipainikkeella jolla liikuttelet HIIREN KURSORIA tuolla piskuisella näytöllä, sovellus on suoraansanottuna käyttökelvoton.

Toisena suurena miinuksena on viestisovellus (tavalliset tekstiviestit)... Jos "rullaat" liian alas niin kirjoituskenttä laajenee ja peittää noin 90% näytöstä.. Eli näet viestit suunnillen rivi kerrallaan.

Tämä "efekti" kantautuu myös viestistä toiseen eli jos et osaa palauttaa kirjoituskenttää takaisin ennalleen (tapahtuu takaisin painikkeella mutta isäni ei tätä osaa sisäistää) niin tälläkin sovelluksella voi heittää vesilintua.

..Puhelimella voi soittaa, siinäpä ne plussat.

ei näinmies, 25–34v2.5.2020

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #127 : 02.07.20 - klo:18:24 »
Minulla on kokemusta anopin Dorosta ja parhaiten se soveltui vesilintujen tappamiseen eli sillä voi heittää vesilintua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #128 : 02.07.20 - klo:19:13 »
Tarvitsen vain puhelinta. Jos numerot saan tannetuksi niin että näen kuka soittaa, olen jo melko tyytyväinen.

Viestejä en juuri kirjoita, vain muutaman sanan vastauksiaSähköposti on hyvä siihen käyttöön. Herätyksen haluan ajastaa ja valokuvia ottaa. Nekään eivät ole pakollisia. Herätyskellokin on ja valokuvissakin oli lähinnä kukkia ja Matti muutamaan kertaan.

Hinta 149, josta sain 20 euron alen on minusta sopuhinta puhelimesta.
Mutta nmä toiminnot !!!  :013:

Apu on kyllä tulossa, joten saas nähdä miten olen tyytyväinen 'rakkineeseen' sen jälkeen.

Ystävät täällä, soitelkaa joskus, jotta saan numeronne talteen.  Kaikk´mänj  kun olivat vanhan puhelimen,  eikäsim-kortin muistissa.

Ajattelin että vanhan ei kannata ostaa kallista. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #129 : 02.07.20 - klo:20:32 »
Nyt toimii, ja lisää opin kunhan herttoniemeläiset tuloo  !   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #130 : 04.07.20 - klo:13:10 »
Riivatun rakki!

Mulla oli ulko-ovi hetken aikaa auki ja olin peremmällä talossa sellaiset pari minuuttia.

Sisään ehti vieras. Kerkesi käymään kolmessa huoneessa ja kolmella matolla:
niin villamatossa kuin valkoraitaisessa puuvillamatossakin puolen sitruunan kokoiset,  tosi mutaiset jäljet....

Perh...kenen rakki?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #131 : 04.07.20 - klo:21:01 »
Yritin katsoa ja kuunnella veisuita nyt illalla, niin ne tuli kaikuna. Sitä oli mahdoton kuunnella. Piti lopettaa kesken. Missä vika? Enkö osaa, vai onko taltioinnissa jokin häikkä?
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #132 : 05.07.20 - klo:15:41 »
Yritin katsoa ja kuunnella veisuita nyt illalla, niin ne tuli kaikuna. Sitä oli mahdoton kuunnella. Piti lopettaa kesken. Missä vika? Enkö osaa, vai onko taltioinnissa jokin häikkä?

Näyttää olevan taltioini ihan pihalla. Ääni on ihan ehjä mutta huulisynkka toiselta planeetalta kun päästään alusta irti. Vika esiintyy myös Youtube videolla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #133 : 07.07.20 - klo:23:30 »
Mikä nyt olisi se hyvä puhelin vanhukselle, jolla on kömpelöt kädet ja joka haluaa puhelimella vain soittaa ja vastaanottaa puheluista ja sitten "poistaa puhelut" (en tiedä mitä se on; kai jotain menneiden puhelujen poistamista muistista, mitä itse en ole koskaan tehnyt).

Äitini tarvitsisi. Entinen puhelin toimii, jos sille päälle sattuu, mutta ei ihan joka päivä satu.

Sitten kun olisi vielä kaupassa sellaiset myyjät, jotka ymmärtävät että tarve on ihan vain tämä, ja tarpeeksi hitaasti sen selittäisivät! (Minä voisin mennä tekemään tuota duunia eli hidasta kärsivällistä selittämistä vanhoille asiakkaille.)

Edit: Ai täällä onkin juuri ollut keskustelua aiheesta. Luetaanpa siis. Markkinarakoa olisi, mistä firmat kuluttajien kysyntää tyydyttämään? Hinnalla ei äitini tapauksessa niin väliä. Ei tullut mieleenkään tuo, että jossain tapauksessa numerot ovatkin puhelimen muistissa eikä sim-kortilla. (Itse en ole pätkääkään puhelinsuuntautunut tietääkseni niistä mitään.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #134 : 08.07.20 - klo:08:26 »
Meillä tuttavapiirin ikä-naisilla on monilla DORO. Ruotsalainen ns. 'mummo-malli', näppäimillä.

Se vanha, jota voi vielä jostakin saada, oli selkeämpi. Tämä uusi tuntuu vieläkin minusta vieraalta siihen verrattuna.

Vanha Doro pysyi myös hyvin kädessä. Pinta kuin kumia, ei luistanut. Uusi on simpukka, ja liukas sellainen.

Käyttövalmiuteen ei sitä liikkeessä laiteta, niiden tehtävä on  m y y d ä.
Onneksi minulla on lapsenlapsi, ja  sinä  osaat sen kyllä.

Tutki ominaisuuksia netissä.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)