Kirjoittaja Aihe: Auton vaihto  (Luettu 4625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Auton vaihto
« : 29.10.17 - klo:21:57 »
Haastan tällä aloituksella sivustaseuraajat pohdintaan esim. auton vaihdosta, olettaisin että tähän on helppo osallistua vaikka ei haluaisi opillisiin keskusteluihin osallistuakkaan.
Tyttäreni vaihtoi juuri liikkeen kautta autonsa uudempaan ja isompaan, mielestäni oli onnistunut toimenpide välirahoineen ja muine asiaan kuuluvine toimineen kuten rahoitus ja pieni fiksaus. Myös poikani kertoi tänään myyneensä autonsa Nettiauton kautta.
Itselläni ei ole ajankohtaista tällä hetkellä autokauppa, vaikka olen sitä mieltä että kaikki on aina kaupan kun hinnoista sovitaan.
Kerro kokemuksistasi autokaupan armottomassa maailmassa.
t. nimimerkki hyväkuntoinen Eemeli etsii uutta kotia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #1 : 29.10.17 - klo:22:06 »
Armotonhan se on, varsinkin pienillä käytettyjä autoja myyvillä liikkeillä.
70-luku oli mulle kultainen, paitsi yksi auto-ostos meni päin mäntymäkeä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #2 : 29.10.17 - klo:22:39 »
Olen itse tehnyt pari onnistunutta autokaupaa, mielestäni en huijannut, mutta jostain syystä autokauppias oli armollinen.
Nyt näitä uudempia vaihtaessa  alkaa olla dokumenttejä jo niin paljon että tilaisuuksia saa etsiä. Kriteeritkin on paljon kovempia kuin ennen, enää ei pelkät kääntyvät etupyörät riitä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #3 : 29.10.17 - klo:22:50 »
Auton vaihto ei ole vielä ajankohtainen  3v ja 63000km takana eli kaikki hyvin. Ainoa mikä ryppyilee on hands free, joka pätkii pahasti. Se on kiinteä eli autoon kuuluva. Jos sitä ei olisi, niin se ei voisi olla vialla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #4 : 30.10.17 - klo:09:32 »
Kun vielä palkka juoksi tilille kummallakin, autoa vaihdettiin n. 3 -4 v välein. Matilla tuli työajoa reilusti ja itsekin käytiin joka vuori Norjan-Ruotsin reissut.

Vuodessa tuli n. 30 000 km. Nyt on vuoden 2009 jälkeen tullut vain n. 100 000 km. Automme on vuosimallia 2003n Mersu 180 C sedan. Kun ostimme sen Maan Autosta oli mittarilukema n. 60 000, nyt 160 000. Hyvin pelaa, mitä nyt vakionopeuden säädin on vähän ruvennut kenkkuilemaan. Kyllä se pysyy, kunhan saa ensin pysymään.

Ainoa vika, minusta, on takavetoisuun ja Matista se ettei se ole farmari.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #5 : 30.10.17 - klo:09:52 »
Samanlaista se on muillakin. Kun molempien vanhemmat kuolivat 2008-2012 putosi kilometrimäärä 10000km vuodessa pakollisten ajojen vähennyttyä. Vaimon kotiin oli 450km eli 1000km per reissu, minun vanhemmille oli 30km, mutta siellä käytiin vähintään viikottain, anoppilassa harvemmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #6 : 30.10.17 - klo:11:29 »
Autonvaihdossa kuluu aina rahaa. Olen päätynyt käyttämään autoa, missä on kolmen vuoden takuuaika. Aloitan autonvaihtoa koskevat "neuvottelut" 2,5 vuoden jälkeen, siis takuuaikana. Kun autoni on Romaniassa tehty, niin hinta/laatusuhde on varmasti oikea. Jos uuden auton hinta on 15000 euroa, niin ei siinä paljon välirahaa tarvita. Talvirengassarja menee vaihdossa, joten hommaan sen nettimarkkinoilta. Uusi sarja liikkeessä on lopulle tuhat euroa, mutta netistä saa "kääpäsiä" sarjoja a 240 euroa. Vetokoukku on ainoa selkeä menoerä, koska se pitää maksaa uutena. Ja pitää hyväksyä myös se, että auto ei ole pe.....n jatke eli seniorille kuin nenä päähän.
Taidan edetä asiassani vähintään akanvirrassa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #7 : 17.11.17 - klo:16:28 »
Madaltuisiko kynnys osallistua keskusteluun jos olisi mahdollisuus peukuttaa kommenttia? Ainakin ohjeistaisi mikä passiivista lukijakuntaa kiinnostaa.
Hyvin äkkiää (uskoisin) peukutus saisi aikaan halun kommentoida asiaa. Foorumin tarkoitus on palvella käyttäjiään, kantaa ottamalla ohjaat keskustelun suuntaa.
 Haasta, heitä kommentti! Näistä jutuista on mahdollisuus nostaa tasoa, ainakin mun kohdalla.
Olen omalta osaltani halunnut olla madaltamassa kynnystä kannanottoihin:
 nimimerkki Juntti Stadista!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #8 : 17.11.17 - klo:16:45 »
Madaltuisiko kynnys osallistua keskusteluun jos olisi mahdollisuus peukuttaa kommenttia? Ainakin ohjeistaisi mikä passiivista lukijakuntaa kiinnostaa.
Hyvin äkkiää (uskoisin) peukutus saisi aikaan halun kommentoida asiaa. Foorumin tarkoitus on palvella käyttäjiään, kantaa ottamalla ohjaat keskustelun suuntaa.
 Haasta, heitä kommentti! Näistä jutuista on mahdollisuus nostaa tasoa, ainakin mun kohdalla.
Olen omalta osaltani halunnut olla madaltamassa kynnystä kannanottoihin:
 nimimerkki Juntti Stadista!

Peukuttaminen olisi upea asia jos se olisi saatavilla. Hankimme sen heti kun löytyy, mutta ilmaiselta ei voi liikaa vaatia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #9 : 21.11.17 - klo:09:38 »
Nyt taitaa olla niin, että olen osakkaana perikunnassa, joka myy tällaista invavarustettua Citroen Berlingoa. Itse en tiedä autoista mitään, en sellaista omista (enkä edes ajokorttia), eli en ole vaihtamassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #10 : 22.11.17 - klo:09:54 »
Toihan olisi oiva peli pienilä kilometreillä, jos on tarvetta noille varusteille.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #11 : 22.11.17 - klo:12:39 »
^Niin kai.... löytäisi vaiin sen tarpeessa olevan. Invamopojakin olisi pari kpl kaupan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #12 : 22.11.17 - klo:17:42 »
^Niin kai.... löytäisi vaiin sen tarpeessa olevan. Invamopojakin olisi pari kpl kaupan.

Onko vammaisjärjestöillä palstaa missä niistä voisi ilmoitaa, sillä markkinaa on varmasti kun vain löytää tarvitsijan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #13 : 24.02.18 - klo:22:00 »
Pientä kuumetta tai ainakin lämmön nousua havaittavissa. Odotan tarjousta yhdestä autosta, tuskin siitä kauppoihin päästään, jotenkin on sellainen tutina, autot on liian samanarvoisija. Sovin toisesta koeajon ensi viikolle, vieras merkki mulle, mutta varteenotettava, jännittää oikein itseni puolesta  :eusa_pray:.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Auton vaihto
« Vastaus #14 : 10.03.18 - klo:16:51 »
Kuumeesta selvitty vaihtamatta autoa, vielä mennään tällä nykyisellä, järkisyyt painoi asiassa.