Kirjoittaja Aihe: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.  (Luettu 4091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« : 12.07.10 - klo:10:11 »
Ilman jonkinasteista nöyryyttä ei kukaan ihminen kasva omassa uskossaan Jumalaan.
Ilman sitä meidän elämämme Hänen edessään on ”tekopyhyyttä” ja vastoinkäymisten sattuessa emme kykene samaan yhteyttä Häneen.

Herrani edessä nöyryys merkitsee minulle ”alistuvan kunnioituksen osoittamista”… joten en ole maailmankaikkeuden keskipiste.

ps. olisi hyvä välillä jokaisen ”päivittää oma navigaattori”

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #1 : 18.07.10 - klo:09:12 »
Ilman jonkinasteista nöyryyttä ei kukaan ihminen kasva omassa uskossaan Jumalaan.
Ilman sitä meidän elämämme Hänen edessään on ”tekopyhyyttä” ja vastoinkäymisten sattuessa emme kykene samaan yhteyttä Häneen.

ps. olisi hyvä välillä jokaisen ”päivittää oma navigaattori”

tai katsoa ja luottaa siihen navigaattoriin, jolloin saisi valoa tielle, sen sijaan että aina yrittäisi omia oikopolkuja tai umpikujareittejä.

tekopyhyys rapisee vastoinkäymisten sattuessa.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #2 : 19.07.10 - klo:15:09 »
Mitähän Benkku tarkoittaa "näyttämöltä" poistumisella? Foorumilta ? Kirkosta?
Heränneistä?vaiko Elämästä?

Näyttelijä poistuu onnistuessaan näyttämöltä tyytyväisenä suoritukseensa, harmissaan jos meni huonosti.

Taivaan Isän edessä on paras olla se mitä on, syntinen joka tapauksessa. Tekopyhyys on yhtä turhaa kuin uskovaisuus. Jopa nöyryys saatetaan lukea tarpeettomaksi.

Avata itsensä itselleen kaikkine sopukoineen on mielestäni parempi tie yhteyteen Luojamme kanssa kuin nöyryys tai jopa hurskas rukous.

Tässä olen, kuvaksesi luoma, eksynyt ja surkea. Tarvitsen Sinua. Tee tahtosi
elämässäni. Onko tämä sittenkin sitä nöyryyttä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #3 : 19.07.10 - klo:18:52 »
Jumalavita... moon kaikista nöyrin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #4 : 19.07.10 - klo:19:13 »
Jumalavita... moon kaikista nöyrin...

Tules poika tasaselle jos uskallat niin jäät varmasti toiseksi!

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #5 : 19.07.10 - klo:21:45 »
Tules poika tasaselle jos uskallat niin jäät varmasti toiseksi!

Mt
Missä matsi? Missä matsi? Mitä maksaa liput?  Älkää sanoko, veljet, että loppuunmyyty!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #6 : 20.07.10 - klo:10:29 »
Missä matsi? Missä matsi? Mitä maksaa liput?  Älkää sanoko, veljet, että loppuunmyyty!

                           
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pois ”näyttämöltä” nöyränä.
« Vastaus #7 : 24.07.10 - klo:22:24 »
Ilman jonkinasteista nöyryyttä ei kukaan ihminen kasva omassa uskossaan Jumalaan.
Ilman sitä meidän elämämme Hänen edessään on ”tekopyhyyttä” ja vastoinkäymisten sattuessa emme kykene samaan yhteyttä Häneen.

Herrani edessä nöyryys merkitsee minulle ”alistuvan kunnioituksen osoittamista”… joten en ole maailmankaikkeuden keskipiste.

ps. olisi hyvä välillä jokaisen ”päivittää oma navigaattori”

Jaapa. Kun ihminen huomaa edistyneensä nöryyden tien kilvoittelussa, hän ylpistyy siinä mitassa, että itse Isä Jumalakin siinä lopulta tulee nöyryytetyksi ja nolatuksi.

On hyvä ottaa huomioon että Jumala kuulee rukoukset ja ajoittain vastaakin. Kun nöyryyttä pyytää, voipa seurata sen tason nöyryytys, ettei ole enää yhtään kivaa.  Ja nöyrtyykö muka?   Kissanviikset. Parhaimmillaan suuttuu. Pahimmoillaan katkeroituu.  Ihminen on nöyryyden tiellä kilvoitellessaan jotakin josta epäilen, Jumala loi, koska halusi joskus vähän hyviä vitsejä. Kenties Hän pitää etevistä stad-up-kooomikoista

Hyvä että jotakin annetaan anteeksi ja pahimmassa peräti  armahdetaan. Hiljaista pitelee ellei, arvelen.  Muutenkin. Siinä on nöyryys, paradoksaalisena, ettei sitä yksinkertaisesti vain ole. Onneksi oli yhdellä: Kristuksella.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.