Kirjoittaja Aihe: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia  (Luettu 39298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #120 : 22.09.15 - klo:07:00 »
Linkitä maalaus tms. vastaava jonka toivoisit saavasi seinällesi.

Omani on keveämpää kuin mitä minun tyylini on ollut. Kuutti Lavosen Gabriel kuiskaa Marialle:

http://www.kuuttilavonen.com/images/gabrielkuiskaamarialle.jpg
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #121 : 22.09.15 - klo:09:05 »
Etsin Rembrandtin piiroksia ja löysin tämän. Taitaa olla taivoittamattomissa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Piirustus#/media/File:Rembrandt-A-Lion-Lying-Down-207063_detail.jpg

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #122 : 22.09.15 - klo:12:22 »
Mistä lie löysit !  En olisi arvannut Rembrantin työksi jos et olisi maininnut. Upea, hieno ja taitavaa kädenjälkeä. Aivan ihmismäisen pohtiva katse urosleijonalla. Elämän suuri juttuja miettinee. Olisiko tavallaan Rembrantin omakuva. Moderni. Piirrokset ovatkin iättömiä.

Tuo paperin väri on juuri sitä mitä minulle unissa näytetään kun on ' Käsieni hipiään olen sinut piirtänyt-unia näytetty .

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #123 : 22.09.15 - klo:13:33 »
Linkitä maalaus tms. vastaava jonka toivoisit saavasi seinällesi.

Nykypolven naivistien maalauksia. Niitä saisi olla joka seinällä. Esim. Kikka Nyrenin tai Lea Pihkalan töitä. Suomessa on hyviä naivisteja. Tässä pari Kikka Nyreniä:

http://www.naivistitiittalassa.fi/pages/Kikka_Nyr_n/6948

http://www.neliogalleria.com/albumit/huumorinkukkia11/slides/nyren1.html

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #124 : 22.09.15 - klo:17:57 »
Kevennys:  Kirjassa Susipalatsi Hans Holbein sanoo: Lucas Cranahin töiden ihmisten kasvot näyttävät pieniltä porsailta lainatun.

http://artrules.ee/static/Cranach1-960x1463.jpg
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #125 : 24.09.15 - klo:23:26 »
Hyvä taiteilija Pentti. Suunnittelen uutta kotiani ja edustustiloihini kaipaan tasokasta arvotaulua. Koko noin 15x15. 15-20cm, tiedustelenkin, löytyisikö mahdollisesti Teiltä? Maisemamaalaukset, purjelaivat, kuutamokuvat....  En kiellä olevani tunteellinen siili ja ympäristön viihtyvyys merkitsee minulle suuria, siksi rohkenen lähestyä mielitaiteilijoitani mitä kunnioittavimmin.

Minut tunnetaan nimeltä Hugo, sukunimeni kuitenkin on Wipunen. Tavoitteenani on elämänura siilityössä, kenties poliittinen....   Saatan olla liian herkkä.....   kenties journalistiikka johon tunnen suurta vetoa soveltuu minulle. Voitte seurata vaiheittain blogistani.

Arvostan  töitänne, takaan että tasokas galleristi ripustaa ne ja korvaus... En ole varaton siili. Voitte myös määrätä summan hyväntekeväisyyteen... Tunnen hienon luonteenne!

Kunnioittavasti

Hugo Wipunen
Blogisti
Siili
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #126 : 25.09.15 - klo:10:22 »
Hugon galleristina vakuutan puheen todeksi. Hugo ujostelee mutta toimii päättäväisesti jotakin kaivaessaan. Hugo ei tule pois kaapista, siinä jälleen paradoksaalinen piirre sen luonteessa.

Mutta taidetta Hugo Wipunen rakastaa. Musiikkia se kuuntelee ja tällöin pysäyttää kaikki toimensa, se katsoo kiinteästi kaikkea esteettistä selvästi tarkkaan harkiten....  Valokuvajäljennöksetkin tuottaisivat Hugolle iloa. Meillä on jäljennös Ravennan mosaiikeista ja muuan Da Vinci.

Tunnettuja kuvataiteilijoita se lähestyy suoraan.... Ettehän pahastune taiteilija Pentti, pelkät mustat seinät tullaan somistamaan kerros kerrokselta ja mitä enemmän aitoa, sitä arvokkaampaa.  Hugossa on keräilijän vikaa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo:10:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #127 : 25.09.15 - klo:10:31 »
Myös harrastajatyöt...   Hugoa kiinnostaa seurata aloittelevien taidemaalarien työskentelyn, viivan ja värin, kolorismin ja sommittelun kehittymistä. Se luki ketjun lävitse ja tiedusteli myös Riitta-mummilta, olisiko tämä valmis luovuttamaan jonkin teoksensa. Hugo etsii myös pienehköä 10x10 työtä. Luonnonkuvaus kiinnostaa... 
Itäseinälle kootaan ikonostaasia, joudumme tyytymään jäljennöksiin...

Samoin se pyysi vetoamaan puolestaan taiteilijanimi Mörttiin, jonka veistoksellisuus ihastutti sitä. Skyttän Jääpuikkoja-työ ripustetaan pikapuoliin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #128 : 25.09.15 - klo:10:37 »
Hyvä Myyrä, neuvottelen asiakkaani kanssa, se harkitsee ja pitää varsin mahdollisena vaihtuvaa näyttelyä, jossa nykytaide saisi kenties yhdessä kerroksessa pysyvänkin seinän. Mikäli Teillä on jäljennöksiä, Hugo Wipunen tarjoaa mielellään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #129 : 25.09.15 - klo:12:54 »
Hyvä taiteilija Pentti.

En ole vieläkään tottunut tuohon titteliin. Mieluiten olen piirustaja Pentti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #130 : 25.09.15 - klo:13:02 »
Oletko pitänyt näyttelyn taitelija Pena Pentti  ? :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #131 : 25.09.15 - klo:15:18 »
Langinkosken seurakunnan Toivonsalissa roikkuu parhaillaan näyttely Esra Elovainio -sarjakuvastani. Se näyttely on pikemminkin tietoa kuin taidetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #132 : 25.09.15 - klo:17:00 »
En ole vieläkään tottunut tuohon titteliin. Mieluiten olen piirustaja Pentti.


Kuinka arvelette- kenties puhutteleva ruutu kuvasarjoistanne-  emme voi ryhtyä silppuamaan täälläolevaa aineistoa...  Näkisittepä siilikyynelet kuonollani.

Piirtäen kuvaava Pentti, olen tunteellinen nuori siili! Osaksi blogiani, kenties... Koetamme juuri nyt kuvata pakolaisuuden kauhuja. Tämä tapahtui ennen syntymäänii. Siilijoukko pakenee öisin, päivisin, niitä ei ravita koska pelätään jäljessä seuraavan rottien armeijan, viimein löytyy pakolaiskeskus....

Ennen kaikkea pelko että meidät ajetaan siitäkin ulos, ahtauden aiheuttamat siilitappelut  joita en mitenkään puolusta, rottien pelko, ruoan loppumisen pelko...   Tästä kirjoitan sillä olen havainnut kuinka sydämen purkaminen paitsi lisää tietoutta myös keventää sydäntä.

Sanovat siiliksi joka syntyi kultasirkka suussa. Se haavoittaa. Teen kaikkeni siiliolojen kohentamiseksi.

« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo:17:05 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #133 : 26.09.15 - klo:15:38 »
Botticellin Venus ja Kevät tunnetaan hehkeistä naishahmoista. Tämä Ihmeellinen syntymä oli esittelyssä pari päivää sitten Teeman hyvässä kulttuuriohjelmassa. Tähän taluun liittyi jokunen tarina, koetan sen jostakin löytää.
Syleilevät enkelit ovat mystiset.

https://catatanseorangofs.files.wordpress.com/2011/12/mystical_nativity_sandro_botticelli.jpg

Tässä tarina:  http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/19/mestariteoksen-tarina-nativita-mistica
« Viimeksi muokattu: 26.09.15 - klo:15:45 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Kuvat puhuvat. Maalauksia, grafiikkaa, piirroksia
« Vastaus #134 : 26.09.15 - klo:16:02 »
Botticellin merkkiteokset ovat filosofisia allegorioita, kuvaelmia. Ovathan hänen naisensa toki kauniitakin.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Mystical_Nativity
« Viimeksi muokattu: 26.09.15 - klo:16:06 kirjoittanut Pena »