Kirjoittaja Aihe: Elenius vs. Lehtinen  (Luettu 16778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #75 : 23.05.20 - klo:23:22 »
Ei tästä sanailusta saa mitään selvää.
Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Vain Jeesuksen ristinkuoleman kautta me pelastumme.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #76 : 23.05.20 - klo:23:27 »
Kylläpä on taas kovin ahdasta ja eksklusiivista sanomaa täällä. Minä ainakin viihdyn nykyään miltei yksinomaan ilohuoneissa (ilotaloissa en ole vielä tullut käyneeksi). Lapsuuteni ja nuoruuteni oli sen verran murheellista aikaa, etten kaipaa sinne koskaan enää. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ja Hänen seuraajansa saavat rakastaa maailmaa hekin täysillä. Pyhä Henki lahjoittaa voiman tähän, eikä silloin alatiestä ole jäljellä pienintäkään polkua.
Armo on ansaitsematon lahja suurelle syntisäkille ja huonolle alatien maan matoselle.
Tarkoituksesi lienee karkottaa minut täältä sopimattomine mielipiteineni. Tai sitten kommenttisi on kieroa herännäishuumoria.
Ei suinkaan. Aralla tunnolla oleva tietää, miten oma menneisyys vaikuttaa siihen, miten koemme muiden mielipiteet.
Juuri näin.


Tarkoituksesi lienee karkottaa minut täältä sopimattomine mielipiteineni. Tai sitten kommenttisi on kieroa herännäishuumoria.
Minäkään en ole perillä tämän nimimerkin sanailun tarkoituksista. Jää ihmeessä jatkamaan keskustelua!

Kaikkia ei saa tyydytykseksi, vaikka kuinka selkeästi pyrkii tyydyttämään toisen ”nälän hädän”.

Ei edes Penan, kuinka se on mahdollista?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #78 : 24.05.20 - klo:05:35 »
Kaikkia ei saa tyydytykseksi, vaikka kuinka selkeästi pyrkii tyydyttämään toisen ”nälän hädän”.
Ei edes Penan, kuinka se on mahdollista?

Mitä tulee luterilaisen tapaan kirjoittaa, en koe ’nälkää’ vaan olen pikemminkin liian ’kylläinen’. Hänen lauseensa on ahdettu täyteen niin täyteen perinteisiä herännäisyyden ilmaisuja, että ei aina tee mieli etsiä niiden alta aitoa ajatusta. Sellaiset kuitenkin mielelläni löytäisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #79 : 24.05.20 - klo:09:38 »
Tarkoituksesi lienee karkottaa minut täältä sopimattomine mielipiteineni. Tai sitten kommenttisi on kieroa herännäishuumoria.

Älä häivy.  Luulden että luterilainen vain humoristisoi herännäisslangilla. 

Tai jos ei, niin no, minusta ne ovat hauskoja, ei muuta.  Eihän nitä edes ymmärrä.   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #80 : 24.05.20 - klo:09:49 »
Olen ollut jo kauan sitä mieltä, että Lutherilainen "filmaa" ja mielessään hihittelee meille muille. Tämä ei ole arvio hänen hengellisestä elämästänsä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #81 : 24.05.20 - klo:09:55 »
Olen ollut jo kauan sitä mieltä, että Lutherilainen "filmaa" ja mielessään hihittelee meille muille. Tämä ei ole arvio hänen hengellisestä elämästänsä.

ei minulta liioin...   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #82 : 24.05.20 - klo:10:10 »
Foorumilla on vitsiketju  erikseen, olisi suotavaa että vitsailuksi tarkoitetut kirjoitetaan sinne
tai sitten selkeästi ilmoitetaan että nyt on tarkoitus vitsailla ja naureskella toisten
kustannuksella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #83 : 24.05.20 - klo:10:21 »
Jospa hän on sellainen  vakavikko joka ei vitsaile, vaan on ' tosissaan' kasviruokiensa, kotikaljansa ja ilmastomuutoksen pelastamisen kanssa.

Toisto on eräs keino vaikuttaa.

Olen toivonut jotakin henkilökohtaisempaa. Se hajuvesipullo vaimolle oli erittäin intiimiä.

Ymmärrän tietysti että avoimuus ei ole kaikkien juttu.

Pilkkaa olen ollut huomaavinani jo kauan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #84 : 24.05.20 - klo:11:55 »
Minäkään en ole perillä tämän nimimerkin sanailun tarkoituksista. Jää ihmeessä jatkamaan keskustelua!

Luterilaisen sanailut saattavat olla pientä vinoilua, koottuja perikörttiläisklise-ajatuksia tai jotain muuta. Jotain tarkoituksellista alleviivausta kenties. Tai testata muiden suhtautumista. Olen saanut monet hyvät naurut niistä. :icon_confused:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa jannevuo1

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #85 : 24.05.20 - klo:11:57 »
Jospa hän on sellainen  vakavikko joka ei vitsaile, vaan on ' tosissaan' kasviruokiensa, kotikaljansa ja ilmastomuutoksen pelastamisen kanssa.

Toisto on eräs keino vaikuttaa.

Olen toivonut jotakin henkilökohtaisempaa. Se hajuvesipullo vaimolle oli erittäin intiimiä.

Ymmärrän tietysti että avoimuus ei ole kaikkien juttu.

Pilkkaa olen ollut huomaavinani jo kauan.
Jos noin on niin jättäkäämme hänen tuotoksensa omaan arvoonsa. En ole ainakaan heti minnekään täältä lähtemässä. Luonteeni on sellainen, että mielelläni hiukan kiistelen ja asetun vastarintaan toisinajattelijoiden kanssa. Sellaiselle foorumille en menisi, missä kaikki olisivat samaa mieltä.
Mutta kun olen vähän selaillut tämän foorumin vanhoja ketjuja, olen huomannut, että lukemattomat kommentoijat ovat vain käväisseet täällä. Aktiivisia keskustelijoita taitaa nykyään olla vain kourallinen.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #86 : 24.05.20 - klo:12:01 »
Foorumilla on vitsiketju  erikseen, olisi suotavaa että vitsailuksi tarkoitetut kirjoitetaan sinne
tai sitten selkeästi ilmoitetaan että nyt on tarkoitus vitsailla ja naureskella toisten
kustannuksella.

Tai jos ei hän ei koe vitsailevansa, niin voisiko luterilainen avata tausta-ajatuksensa mukaisen ketjun näille, jotta muutkin voisivat ilmaista vastaavanlaisia juttuja? Syntyisikö ravitsevampaa keskustelua kyseisen tyyppisistä sanailuista?


(korjattu kirjoitusvirhe)
« Viimeksi muokattu: 24.05.20 - klo:12:07 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #87 : 24.05.20 - klo:12:24 »
Jannevuo1, minusta on kiva kun osoitit kirjoituksellasi sen ettet pelkää olla sitä mitä olet.
Sitä samaa olen 'tolkuttanut' itsestäni täällä jo toistakymmentä vuotta. Sen katson olevat rehellisyyttä sekä itseä että muita kohtaan.

Ja se ettei miellytä kaikkia on fakta. Toiset ilmaisevat sen tylyin sanoinkin, mutta se on harvinaisempaa. Me muut ajattelemme mitä kukakin, nielaisemme, ja olemme hiljaa.

Itse olen nyt vanhuudessa uskaltanut puuttua ikäviin lausumiin. Tarkoitukseni on puolustaa muita, en itseäni. Aiemmin olen tähdentänyt hyvän käytöksen tärkeyttä, mikä on myös foorumin sääntö.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #88 : 24.05.20 - klo:13:11 »
Jannevuo1, minusta on kiva kun osoitit kirjoituksellasi sen ettet pelkää olla sitä mitä olet.
Sitä samaa olen 'tolkuttanut' itsestäni täällä jo toistakymmentä vuotta. Sen katson olevat rehellisyyttä sekä itseä että muita kohtaan.

Ja se ettei miellytä kaikkia on fakta. Toiset ilmaisevat sen tylyin sanoinkin, mutta se on harvinaisempaa. Me muut ajattelemme mitä kukakin, nielaisemme, ja olemme hiljaa.

Itse olen nyt vanhuudessa uskaltanut puuttua ikäviin lausumiin. Tarkoitukseni on puolustaa muita, en itseäni. Aiemmin olen tähdentänyt hyvän käytöksen tärkeyttä, mikä on myös foorumin sääntö.

Jokainen saakoon olla oma itsensä. Menee hirveän vaikeaksi, jos pitää väkisin yrittää sulloa itseänsä johonkin muottiin. Jokainen on kuitenkin tähänastisen elämänsä "tuotos", ja netissä sanallisesti kerrottu voi saada eri "kasvot", jos saman kertoo kasvokkain. Asian voi ymmärtää täysin eri tavoin. Pelkässä kirjoituksessa puuttuu eleet, ilmeet, äänensävy ja pienimuotoinen monisanaisempi pohdinta ja keskustelu, joka selventää asiaa kysymyksin ja vastauksin.

Emme ikinä voi miellyttää kaikkia. On hyvä, jos pystyy aina olemaan ystävällinen ja pahaa puhumaton, mutta väitän, että suurin osa meistä tulee joskus tai useammin ilmaisseeksi asioita ei-niin-kauniisti. Tarkoituksella tai tarkoituksetta. Lukija, sanojen vastaanottaja voi nielaista ja jatkaa, hyökätä vastaan tai kysyä, mitä tarkoitit. Kysyttäessä aito vastaus on hyvä saada, muuten asia jää ilmaan ja sanojen tarkoitus hämäräksi. Hyvää käytöstä on vastata, jos ja kun kysytään. Asiallisesti.
« Viimeksi muokattu: 24.05.20 - klo:13:20 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #89 : 24.05.20 - klo:13:24 »
Just näin !

Aina en erota onko keskustelun aihe tarkoitettu kenenkin vastattavaksi. Vastaan aiheisiin jotka kiinnostavat. Sain Benkulta sapiskaa ettei k a i k k i   ole tarkoitettu minulle.
Ei tietenkää ole, mutta foorumin käytännön mukaisesti voin osallistua jos on jotakin sanottavaa.

Ei mielestäni sekään, että on kopioinut ja liittänyt kirjoittajan tekstin omaan vastaukseensa ole merkki ettei siihen ole muilla asiaa. Vai onko näin ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)