Kirjoittaja Aihe: Voisiko jo jotain älytöntä uusia  (Luettu 2524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« : 29.03.13 - klo:21:59 »
Ensimmäinen ehdotukseni on, että museaalinen kirkkoherranvirasto muutetaan seurakunnan toimistoksi. Nykyinen nimi on luotaantyöntävä, joten sen voisi hyvin uusia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #1 : 29.03.13 - klo:22:02 »
Peloittavat muotokuvat pois lasten käyttämistä tiloista.   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #2 : 29.03.13 - klo:22:12 »
Miten olisi kirkkoherra nimen muuttaminen muuksi? Isä? Äiti? Pastori? Kirkkotyöläinen...  :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #3 : 29.03.13 - klo:22:21 »
Miten olisi kirkkoherra nimen muuttaminen muuksi? Isä? Äiti? Pastori? Kirkkotyöläinen...  :eusa_angel:

Meillä on seurakunnassa kirkkorouva noin leikkimielessä, mutta näistä titteleistä voisi tehdä sukupuolineutraaleja. Käsittääksen Raamatussa ei puhuta tai vihjata mitään niistä. Meillä on muute kahdeksan naista ja neljä miestä pappina ja tänään yksi naisista piti loistavan saarnan.

Ennenvanhaan, jos nimikkeitä olisi uudistettu, niin kirkkoherra olisi ollut varmaan ylipappi ja kappalainen esipappi. Mitkä olisi hyvät modernit nimet??? :039: :039: :039: :kahvi:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #4 : 29.03.13 - klo:23:14 »
 kirikuopetaja ja abiopetaja...   löytyvät lahden etelärannalta.... toimisiko suora käännös suomessa.???? Kirkkopaimenkaan ei oikein istu kielikuviin...

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #5 : 30.03.13 - klo:09:04 »
Kirkkohän  :107:

Meillähän ei ole rasistisia han tai hon -muotoja.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #6 : 30.03.13 - klo:10:07 »
Mun mielestä liikemaailma on jo mennyt edelle oissa asioissa ja kirkkokin voisi ottaa siitä oppia.

Kirkkoherra voisi olla toimitusjohtaja. Sitten papit voisi olla myyntipäälliköitä, diakonit työnjohtajia. Sitten muut hierarkiassa olevat ois sihteereitä, assistentteja sun muita.
Sitten täläinen maallikko körtti, kuten minä voisi olla huono työmies.
Olisi selkeämpää kirkosta vieraantuneille ihmisille.
Kirkon kaikki hierarkiassa olevat tittelit voi olla hankalia tavalliselle tallaajalle.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Voisiko jo jotain älytöntä uusia
« Vastaus #7 : 30.03.13 - klo:11:23 »
Ihaillen seuraan teidän replikointia, kun olette niin uutta luovia. Minulla uutta luominen on aina ollut sitkasta. Noin näppärästi voisitte muuttaa vuossataisia titteleitä. Minä mietin sellaisia, että jos Luoja olisi hyväksi nähnyt vaihtaa minun ja isäni osan. Isäni oli uutta luova henkilö hänkin. Minä taas olisin ihan hyvin voinut kävellä/pyöräillä hänen sotatiensä, kaukana olisi pitänyt käydä Gongenitsajärvellä asti Syvärin takana. Perinteitä säilyttävän osa olisi enempi hidas kävely kuin futurologia.