Kirjoittaja Aihe: 666 ja Nokia  (Luettu 14893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
666 ja Nokia
« : 17.02.11 - klo:13:50 »
Avasin Kauppalehden sivuston ja havaitsin, että Nokian kurssi oli (15 min viivästettynä) 6,66 euroa.
Hinta on jo sen verran matalalla, että kannattaisikohan suomalaisten enemmän pyrkiä ostamaan kyseistä yhtiötä,
jotta saataisiin enemmän Nokian omistusta Suomeen - ja halvalla?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #1 : 17.02.11 - klo:14:42 »
 :-\ Mitenköhän tämä liittyy keskusteluun herännäisyydestä?

Muuten ihan hyvä vinkki. Ja varmasti meiltä kannattaa aina kysyä neuvvoja varsinkin talousasioissa.

Onko toi 666 joku uskonnollisuuteen viittaava numerosarja?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #2 : 17.02.11 - klo:14:45 »
Taidanpa siirtää tämän tuonne sivummalle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #3 : 17.02.11 - klo:15:15 »
Olen ollut heikko lyhyen matematiikan lukija. Olin kielilinjalla. Opiskelin saksaa, englantia, ruotsia, ranskaa ja ryssän kieltä. Nämä luvut eivät ole minulle mitään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #4 : 17.02.11 - klo:18:37 »
Olen ollut heikko lyhyen matematiikan lukija. Olin kielilinjalla. Opiskelin saksaa, englantia, ruotsia, ranskaa ja ryssän kieltä. Nämä luvut eivät ole minulle mitään.
:-\
Mäkin olin heikko matskun ja muun lukija, mutta jotain toi lukusarja tuo minule mieleen, vaikka ei Juhanille. :102:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #5 : 17.02.11 - klo:21:16 »
Ilman pilkkua ja rahayksikköä tuo lukusarja viitannee kristittyjä vainonneeseen keisariin. Useimmat veikkaavat Neroa. So what? Latinaksi: Ergo quid? Hämmeeksi: Jaa ... tä?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #6 : 18.02.11 - klo:08:39 »
Ymmärrän kyllä sitä ideologiaa, jossa ajatellaan, että taloudenpito ja säästäminen & sijoittaminen ei sovi ns. uskovalle.
Ymmärrän kyllä vastakkaisenkin näkemyksen.
Hyväksyn molemmat, vaikka itse edustankin tuota jälkimmäistä näkemystä, eli sitä, että maallista tulevaisuuttakin pitää ajatella myös talouden saralla.

Jos kukaan ei sijoita työpaikkoihin, ei ole työtä, ei loppujen lopuksi ruokaakaan.

Nokian päätöskurssiksi jäi sitten eilen 6,715 euroa, ja väitän, että tuo on halpa pidemmän ajan salkkuun, vaikka tiedänkin, että kukaan meistä ei tiedä tulevaisuutta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #7 : 18.02.11 - klo:08:47 »
Nyt kannattaa sijottaa!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #8 : 18.02.11 - klo:08:48 »
Ymmärrän toki myös sen, että tuon "666" provoni tähden tämä teksti siirrettiin tälle alueelle.
USkovaisuus on allerginen luvulle 666.
Henkilökohtaisesti en saa hirveän suuria vaivoja kyseisestä luvusta, kuten ehkä joku saattaa arvatakin.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #9 : 18.02.11 - klo:10:35 »
Ymmärrän toki myös sen, että tuon "666" provoni tähden tämä teksti siirrettiin tälle alueelle.
USkovaisuus on allerginen luvulle 666.
Henkilökohtaisesti en saa hirveän suuria vaivoja kyseisestä luvusta, kuten ehkä joku saattaa arvatakin.

Siirsin sen juuri siksi, että se oli provo. Se ei oikein istunut herännäishenkiseen keskusteluun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #10 : 09.03.11 - klo:18:01 »
Tänne kirjoitetaan Leenan hirmuinen päivätosi.
Olipa kerran kookas kumisaappaita käyttävä rohveroiva ilmestysmies. Hän soitti Leenan ovisummeria, ja hän aukaisi kun ajatteli että se on jokin ilmaisjakelijaparka joka pyrkii rappuun. Mutta se olikin todella isokenkäinen mies, kengännumero 666 joka oli saanut potkut Nokian ylimääräisissä salaisissa yt-neuvotteluissa hiljakkoin, ihan tuossa  muutama tunti sitten  ja ryhtynyt leipänsä levittämiseksi rohveroimaan ihmisille mistä he vain tahtoivat.  Kättä ei sellaiselle monsterille rohjennut antaa mutta kahvinporoista, kahvinporoista. Ensin se kyllä sanoi että kahvi oli pahaa, hän on tottunut pressoon tai latteen, hyi.  Mutta se rohveroi että kaikki mikä on hankittu Nokialta tulee seuraavana yönä suuressa ydinräjähdyksessä sulamaan, alkuaineetkin kuumuudessa hajoamaan.
Leena vei nokian kumpparinsa roskikseen mutta asetti sen verran piiloon ettei kukaan vie, jos isokenkäinen erehtyisi. Kännykän hän päätti asettaa terassin eteen lumihankeen mutta kääriä sen huolellisesti styroksiin jav huopaan kuitenkin. .  Isokenkäinen lähti juuri vihaisen näköisenä suoni otsalla pullistaen, hän perii tästä ennustuksesta viisikymppiä, jos hän olisi lisäksi saanut ennustaa miten menee miesrintamalla se olisi tiennyt satasen lisää, mutta Leenan mielestä sellaista oli tarpeetonta ajatellakaan tuollaisen jälkeen. Hän palaa huomenna takaisin rohveroimaan lisää jos tuo ei osuisi olemaan totta.

Kiiruhdin tiedottamaan muillekin, tämä liikkuu nyt pk-seudulla kun työsuhdeauto piti antaa pois, kysykää onko edullisempia ennusteita, esimerkiksi säätila, älkääkä pöljyyksissänne sanoko että mistä tahtoo, ja toimikaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #11 : 03.04.11 - klo:22:51 »
Jos nyt kävisi niin, että vakaasti uskovainen auton ostaja, kalamerkki valmiina taskussaan, huomaisi uutta Golfia noutaessaan, että sille on arvottu rekisterinumeroksi HEL-666, niin mitä vaihtoehtoja hänellä on?
Eli onko lunastettava hartaampi tunnus tuhannella eurolla?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #12 : 03.04.11 - klo:23:00 »
Jos nyt kävisi niin, että vakaasti uskovainen auton ostaja, kalamerkki valmiina taskussaan, huomaisi uutta Golfia noutaessaan, että sille on arvottu rekisterinumeroksi HEL-666, niin mitä vaihtoehtoja hänellä on?
Eli onko lunastettava hartaampi tunnus tuhannella eurolla?

Kun olin Helsingin Saalem -seurakunnassa kerran järjestyksenvalvojana kiertelemässä eri huoneissa, törmäsin erään huoneen seinällä vanhaan kuvaan, josta löytyi eräs auto, jonka rekisterinumero oli 666.
Kyseessä oli ilmeisesti erään saarnaajan auto.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #13 : 04.04.11 - klo:05:17 »
Ei voi olla! Ihmeellistä!
En usko.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: 666 ja Nokia
« Vastaus #14 : 04.04.11 - klo:09:40 »
Ei voi olla! Ihmeellistä!
En usko.

Ei se olekaan mikään uskonkappale.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.