Kirjoittaja Aihe: Entä jos tulee lähtö?  (Luettu 19234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #45 : 23.05.15 - klo:18:35 »
Hei!

Enpä vieläkään ymmärrä, kuinka lähellä lähtö oli puolitoista kuukautta sitten ison leikkauksen jälkeissä kahdessa veritulpassa, jotka Päijät-Hämeen keskussairaalassa huomattiin vasta reilu vuorokausi tapahtuman jälkeen vaimoni ja joidenkin ystävieni aktiivisuuden takia.

Ruttiinileikkaus meni useissa kohtaa vituralleen. Lähes päivittäin olen käynyt sairaalalla, mutta tilanteeni kehittyy - tosin pahempaan suuntaan. Tänään kävin viimeksi isojen tuskien vuoksi päivystyksessä Päijät-Hämeen keskussairaalassa kuulemassa haukut, että pitäisi tulla virka-aikana. Tuskani ja kivut eivät niitä korkea-arvoisten herrojen virka-aikoja tunnista. Lääkäri palautti kotiin. Ei ole Päijät-Hämeen keskussairaalassa tarvikkeita hoitaa vammaani.

No, eniten ihmettelen muita syytellessäni seuraava seikka: kun kävin kuoleman rajalla, ei se minulle paatuneelle pirulle merkinnyt mitään! Kuolema oli välinpitämön seikka. Ei mitään tarvetta parannukseen tai lähtövalmisteluihin!Hämmästelen  valmistautumattomuuttani viimeiseen lähtöön! Kun aavistan edessäolevan kesän olevan ehkä viimeiseni, pyydän naapuriapua tässä asiassa esirukouksen muodossa. Minusta ei rukoilijaksi ole näin oudossa asiassa.

:eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33774
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #46 : 23.05.15 - klo:19:33 »
Jos minulla olisi kultaa tai hopeaa, antaisin sitä. Ei ole, mutta rukoilen, huokaan ja kiitän veljestä ja rakkasta ystävä-enkelistäni.

Herra Heesus Kristus, Jumalan poika armahda meitä syntisiä !  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33774
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #47 : 23.05.15 - klo:20:38 »
Mielestäni Mauno kiteyttää tuntojaan kuoleman lähellä niin kuin ne syntisyytensä tuntevalla ihmisellä ovat.  Ei ole tunteita. Tunteilemalla ei perille päästä, vaan uskomalla Kristuksen veren puhdistukseen. Silloin on varaa olla tyyni. Silloin sielussa on Jumala.

Tuskassa ovat ne joilta tämä peso puuttuu. Viime hetkilläkin on lupa pyytää; Herra Jeesus,
pelasta minutkin paratiisiin !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33774
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #48 : 24.05.15 - klo:12:35 »
Sain ilokseni kuulla kirkossa M:n vaimolta että Mauno tulee saamaan hoitoa.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #49 : 27.05.15 - klo:00:33 »
Hei!

Enpä vieläkään ymmärrä, kuinka lähellä lähtö oli puolitoista kuukautta sitten ison leikkauksen jälkeissä kahdessa veritulpassa, jotka Päijät-Hämeen keskussairaalassa huomattiin vasta reilu vuorokausi tapahtuman jälkeen vaimoni ja joidenkin ystävieni aktiivisuuden takia.

Ruttiinileikkaus meni useissa kohtaa vituralleen. Lähes päivittäin olen käynyt sairaalalla, mutta tilanteeni kehittyy - tosin pahempaan suuntaan. Tänään kävin viimeksi isojen tuskien vuoksi päivystyksessä Päijät-Hämeen keskussairaalassa kuulemassa haukut, että pitäisi tulla virka-aikana. Tuskani ja kivut eivät niitä korkea-arvoisten herrojen virka-aikoja tunnista. Lääkäri palautti kotiin. Ei ole Päijät-Hämeen keskussairaalassa tarvikkeita hoitaa vammaani.

No, eniten ihmettelen muita syytellessäni seuraava seikka: kun kävin kuoleman rajalla, ei se minulle paatuneelle pirulle merkinnyt mitään! Kuolema oli välinpitämön seikka. Ei mitään tarvetta parannukseen tai lähtövalmisteluihin!Hämmästelen  valmistautumattomuuttani viimeiseen lähtöön! Kun aavistan edessäolevan kesän olevan ehkä viimeiseni, pyydän naapuriapua tässä asiassa esirukouksen muodossa. Minusta ei rukoilijaksi ole näin oudossa asiassa.

Tämäkin on asia josta kiitän. Sillä minun on aika lailla samoin. Lääkärihän nyt aina saa nootin poikineen jos ilkenee tulla lääkäriin saati sairaalaan.

Mutta mistä kiitän on tuo kokemuksen kertominen koska tunnustan omat tuntemukseni koko lailla samoiksi. pidin piispa Eero Huovisen puheenvuoroista matkalla. Meillä on siksi kaste ja ehtoollinen ettemme ollenkaan jäisi vaihtelevan ailahtelevan tunne-elämämme varaan, siksi tulee lunastus ulkopuoleltamme, ja nuo jonakin konkreettisena muistutuksena..... Jos nyt siinä mitään muistaa.

Paljon juuri kuolemaa ajateltiin ja siitä puhuimme. Kai, koska retkueen ikärakenne osui sellaiseksi että vuorilla juoksentelu toi kuoleman monen mieleen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #50 : 27.05.15 - klo:00:39 »
Minullahan on se hupsu unelma, että siunattaisiin San Dorotean kirkossa Trasteveressa Roomassa entisessä köyhien kaupunginosassa ja köyhien kirkossa, jossa on aina ollut tämä mielessäni. Omituista. Ajattelin niin kun kävin siellä ensi kertaa 2012, jolloin palanen minua jäi muualle, Assisiin, Umbriaan.  :icon_eek:

Yksi lysti. Hautapaikkani taitaa joka tapauksessa olla siellä missä kaverieni, on kuulemma tilaa ainakin minulle ja sisarelle siinä. Olen poikkeillut.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #51 : 27.05.15 - klo:19:59 »
Hei!

Minulle tuli eilen kutsu kirurgin tykö tälle päivälle. Menen sinne ja sain hoitoa. Lääkäri pisti piikkinsä leikkaamalleen alueelle ja imi sieltä vanhaa vertaa tuudiinsa. Leikkauskohtaan muodostunut iso, kova pallukka hävisi. Kipu on vielä jäljellä. Uskon kuitenkin lääkärin sanaan hänen uhotessaan, että minusta vielä verenmaksajan tekee!Yksi iso ongelma ja pelko on poissa ja uskon loppujen kanssa jotenkin pärjääväni.

Kiitos kaikille minua muistaneille!

Mauno

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33774
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #52 : 27.05.15 - klo:20:19 »
Koettelee, vaan ei hylkää Herra !

https://youtu.be/Uf22j69CF8w
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #53 : 01.06.15 - klo:01:21 »
Hei!

Minulle tuli eilen kutsu kirurgin tykö tälle päivälle. Menen sinne ja sain hoitoa. Lääkäri pisti piikkinsä leikkaamalleen alueelle ja imi sieltä vanhaa vertaa tuudiinsa. Leikkauskohtaan muodostunut iso, kova pallukka hävisi. Kipu on vielä jäljellä. Uskon kuitenkin lääkärin sanaan hänen uhotessaan, että minusta vielä verenmaksajan tekee!Yksi iso ongelma ja pelko on poissa ja uskon loppujen kanssa jotenkin pärjääväni.

Kiitos kaikille minua muistaneille!

Mauno

Yksi iso pelko poissa merkitsee suurta kevennystä. Kiitos kun kerroit  :icon_biggrin: Arvelisin kivun hellittävän vähin erin, tuo jälkeenpäin tihkunut hematooma on todella kipeä olen nähnyt!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #54 : 01.06.15 - klo:01:40 »
Kivun hoito on ongelmallista. Haluaisin kovin mielelläni opiskella sitä. Ennen turvallisimpana pidetty parasetamoli on raskausaikana turvallisin, mutta kolme grammaa on äkkiä koossa ja sen jälkeen on maksalla totiset paikat. Salisylaatit taas ovat sydänvaarallisia. Lopulta turvallisimpia elimistölle ovat opiaatit, joista jo kevytsarjalaiset kuten kodeiini ja tramadoni kuitenkin aiheuttavat riippuvuutta. Siis esimerkiksi Panacodissa vaarallinen on se parasetamolipuoli.

Kerran antoivat jonkin pahan hammasporauksen jälkeen jotaon opiaattia ja olin kyllä niin maan sekaisin ja huonovointinen että aloin pelätä mahd leikkuutoimia joissa olisi tarpeen.
 
Omituisinta on ettei riippuvuus kehity kaikille, joku voi lopettaa seinään kun kipu on poissa, mutta ei tiedetä miksi joku jää koukkuun.

Lyrica on hermosärkyyn koetusti usein hyvä, nyt kuulin taas kälyltä kauhujuttuja, hän on perillä kaikesta. Ihmetteli miten uskallan syödä. Totesin ottavani vaihteeksi mielelläni sydämeen vikaa, päässä on ollut jo riittävän pitkään, ja on turkasen hyvä antiepilepti. Kai tässä on vain valittava pros. and coins. Ilmaiseksi ei saa yhtään mitään.

Ajankohtaisesti mietiskelen ei-lääkkeellisiä kivunhoitometodeja kipuun joka ei ole leikkaus-  tai vakavaan sairauteen liittyvää.

Itselläni lienee välilevy- tms selkävamma, kaatuessa saatu, ja siihen auttavat balettiliikkeet kai siitä syystä että ne vahvistavat syviä lihaksia ja korjaavat ryhtiä. Samoin lihaksien miettiminen ja esimerkiksi polvien oikaiseminen niin että ei taivuta niveltä vaan ajattelee vetäisevänsä jalkaa suoraksi lihaksilla vie polvikipua pois kun hänen ruhjoin.

Nyt kun vaihteeksi olen kuumeessa ja jokapaikankipeä mutta erityisesti kurkun, näitä funtsailen. Kun saa kuumetta alas olo tietysti helpottaa.  En oikein jaksa uskoa kuumeen tehtävään; kyllä se kuormittaa elimistöä.  Kylmä tietysti auttaa. Lapsena kovassa kuumeessa ollessani avattiin ikkuna pakkaseen ja toisinaan se auttoi, ainakin jos heilahti hourailun puolelle.

Vuoroon parasetamolia ja finrexiniä. Juotavaa ja mielenmalttia.

Vähän pöppyräinen on olo, mutta mietinpähän nyt.
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo:01:46 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #55 : 04.06.15 - klo:16:15 »
 :)
En tajunu alkua ?

Lähtöhän tulee ihan varmasti.
Tavalla tai toisella. Itte aattelin lähteä kohun saattelemana, mut taitanee mennä sairauden kautta _)

Ehkä aloittaja tarkoitti, entä jos läheiselle tulee lähtö?
Se onihan liian kova paikka, senjonkun kerran kokeneena, en osaa sanoa, kuin et liikaa ei sitä ajatella pidä muuten jää surun vangiksi, kuten tiedän monen jääneen varsinkin, jos lapsi on mennyt tai aviopuoliso.



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #56 : 04.06.15 - klo:17:00 »
:)
En tajunu alkua ?

Lähtöhän tulee ihan varmasti.
Tavalla tai toisella. Itte aattelin lähteä kohun saattelemana, mut taitanee mennä sairauden kautta _)

Ehkä aloittaja tarkoitti, entä jos läheiselle tulee lähtö?
Se onihan liian kova paikka, senjonkun kerran kokeneena, en osaa sanoa, kuin et liikaa ei sitä ajatella pidä muuten jää surun vangiksi, kuten tiedän monen jääneen varsinkin, jos lapsi on mennyt tai aviopuoliso.

Kaikille meille tulee lähtö, mutta enimmälle osalle se on kuitenkin yllätys ainakin hetken osalta. Tarkoitus on hoitaa asiat ilman lähiomaisten riitelyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6337
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #57 : 04.06.15 - klo:17:29 »
Minä olen lähinnä ihmetellyt vain sitä, miten kaikki saisivat tietää, että nyt se lähtö sitten minulle tuli. Omahyväisenä oletan, että teitäkin kiinnostaisi. Ketään lähiomaista ei ole informoimassa kaikkia tuttavatahojani. Tähän pitäisi kyllä kehittää jokin nettirekisteripalvelu! Ja siihen samaan voisi rekisteröidä tiedon, jos on testamentti ja missä se on, ja hoitotestamentit ja mahdolliset hautajaistoiveet sun muut sellaiset. Vapaaehtoinen ja varmaankin yksityinen systeemi, mutta samaan tapaan puolivirallinen kuin vaikka pankit.

Yksille tuttaville tässä soittelin, sain kuulla että heidän luottokampaajansa, alle viisikymppinen, oli löydetty yllättäen kotoaan kuolleena. Minäkin hänen käsittelyssään talvella kerran kävin. Virkeä ihminen, ei näyttänyt että tuosta noin vain lähtisi.

Jaa näköjään olen kirjannut saman ihmettelyni jo ketjun ykkössivulle. Näin se dementia iskee  :003:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #58 : 04.06.15 - klo:21:23 »
Minä olen lähinnä ihmetellyt vain sitä, miten kaikki saisivat tietää, että nyt se lähtö sitten minulle tuli. Omahyväisenä oletan, että teitäkin kiinnostaisi. Ketään lähiomaista ei ole informoimassa kaikkia tuttavatahojani. Tähän pitäisi kyllä kehittää jokin nettirekisteripalvelu! Ja siihen samaan voisi rekisteröidä tiedon, jos on testamentti ja missä se on, ja hoitotestamentit ja mahdolliset hautajaistoiveet sun muut sellaiset. Vapaaehtoinen ja varmaankin yksityinen systeemi, mutta samaan tapaan puolivirallinen kuin vaikka pankit.

Yksille tuttaville tässä soittelin, sain kuulla että heidän luottokampaajansa, alle viisikymppinen, oli löydetty yllättäen kotoaan kuolleena. Minäkin hänen käsittelyssään talvella kerran kävin. Virkeä ihminen, ei näyttänyt että tuosta noin vain lähtisi.

Jaa näköjään olen kirjannut saman ihmettelyni jo ketjun ykkössivulle. Näin se dementia iskee  :003:.

Vuokraa serveritilaa ja uusi business pystyyn. Kesän kuluessa speksaat homman ja ostat sitte työn joltain koodaajalta ja joulumarkkinoille jotain mitä ei ennen ollut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Entä jos tulee lähtö?
« Vastaus #59 : 05.06.15 - klo:01:53 »
Miksi kuolemaa pitäisi pelätä? Itse olin asian kanssa "tekemisissä" n. 27 04-15 ja minulla oli koko ajan todella rauha asian suhteen. Jätin ennen operaatioa elämäni "Herran haltuun"ja vasta myöhemmin kun olin jälleen ns. järjissäni olin kiitollinen siitä miten asiat olivat sujuneet. En ole ylpeä rohkeudestani, vaan kiitollinen siitä rauhasta jota koin ollessani lääkärien armoilla.