Kirjoittaja Aihe: Elämän realiteetit  (Luettu 34195 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Elämän realiteetit
« : 01.03.13 - klo:11:40 »
Elämän realiteetit
Ihmisen  on vaikea hyväksy elämän realiteetit . Sitä uskoo että kaikki on saavutettavissa ja kaikki on mahdollista. Mutta näihän asia ei ole ja onneksi näin on. Hengellisyyden puolelta katsottuna, koen herännäisyyden / körttiläisyyden hyvinkin voimakkaasti juuri itselleni antavan sen sanoman siinä  Sanan muodossa, että olen pieni ihminen ja minun selviytyminen on  lopuksi vain Hänen ja Hänen käsissään.

Esimerkkinä voi ottaa jo herännäisyyden alkumetreiltä kirkko historiassamme .
Paavo juoksi ympäri Suomen niemeä  puhumassa asioista. Mutta sisimmässään hän kävi taistelua itsensä kanssa, siinä sivussa välillä jopa lähimmäiset unohtui.
Minusta tämä on osoitus ihmisen niistä realiteeteistä, että vaikka meillä olisi kuinka ajatuksena herättää ihmiset tai itsemme. Se ei kyllä valitettavasti onnistu, ilman Hänen hyväksyntää.

Sitä Hän ei estä ettemmekö saisi riehua mielinmäärin , jonkin aikaa.

Tulee kumminkin aika kun asioille laitetaan piste ja juokseminen  ja höyryäminen loppuu .
SV.61

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #1 : 01.03.13 - klo:11:59 »
Töölöläinen todisti hyvin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #2 : 02.03.13 - klo:16:17 »
… "missä enkeli, siellä demoni" …
Hö... eihän täällä saa edes nukkua rauhassa kun väki väkisin täällä demoneja kaivaa esiin.
Nyt olisi syytä jättää ne sarvipäät toiselle sijalle ja keskittyä vaan siihe ristin juurelle pyrkimiseen.
niinii muttako

Mitä?
Voin sanoa että henkilökohtaisesti Sinulle ja Teille kaikille, sitä sopii mennä leikkimään vanhan aatun kanssa. Mutta on hyvä muistaa että on mahdollista että paluuta ei ole.
Minulla oli ja tartuin siihen mahdollisuuteen, muuten en kirjoittasi tässä.
"Kristus, muista minua"
ps. nyt ei ollut sitten puuta heinää vaan pyyteetömän rehellisesti ...totta.
Kiinnostaa. Onko liikaa pyydetty, että kertoisit siitä?

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=2927.90

Kysyä aina saa mutta vastauksen kanssa  on sitten toinen asia.
Sen verran voin vastata että en katso aiheeliseksi ruveta ”todistelemaan” oma henkilökohtaista elämää  sielun vihollisen  kanssa .
Sillä kun kunnia pelastuksesta  ei  kuuluu minulle.
Joten se riittäköön vastaukseksi Sinulle ja muillekin.
Se on elämän realiteetejä
SV101
« Viimeksi muokattu: 02.03.13 - klo:16:23 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #3 : 02.03.13 - klo:22:56 »
Körttiläiset osaa kysyä hyviä kysymyksiä... mutta ei vastauksia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #4 : 09.03.13 - klo:12:37 »
... mutta ei vastauksia...
tarvitse aina antaa.

SV 101.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #5 : 12.03.13 - klo:08:30 »
Ihminen uskoo voivansa lähestyä Jumalaa uskon varjolla.

Kun tosi asia on että ensin on Armo ennen uskoa ja ...Jumala tulee aina ennen ihmistä.  
« Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:08:36 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #6 : 12.03.13 - klo:09:43 »
Muistan hämärästi runon, jossa ihminen soittaa kaukopuhelua Jumalalle huomaamatta, että Hän seisoo ihan vieressä.

Aaro Hellaakosken 'Ääni läheltä', kertoi kuukkeli.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #7 : 12.03.13 - klo:10:22 »
Muistan hämärästi runon, jossa ihminen soittaa kaukopuhelua Jumalalle huomaamatta, että Hän seisoo ihan vieressä.

Aaro Hellaakosken 'Ääni läheltä', kertoi kuukkeli.

“Tietä käyden tien on vanki.
 Vapaa on vain umpihanki.


Aaro Hellaakosken (runokokoelmasta Huojuvat keulat, 1946)


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #8 : 12.03.13 - klo:12:09 »
Muistan hämärästi runon, jossa ihminen soittaa kaukopuhelua Jumalalle huomaamatta, että Hän seisoo ihan vieressä.

Aaro Hellaakosken 'Ääni läheltä', kertoi kuukkeli.

Kopioin Hellaakosken runon Tätä luen palstalle. On se aina vaan yhtä hyvä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #9 : 12.03.13 - klo:12:50 »
Ihminen uskoo voivansa lähestyä Jumalaa uskon varjolla.

Kun tosi asia on että ensin on Armo ennen uskoa ja ...Jumala tulee aina ennen ihmistä.  



tässä on tärkeintä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #10 : 13.03.13 - klo:14:17 »
Ihminen uskoo voivansa lähestyä Jumalaa uskon varjolla.
Kun tosi asia on että ensin on Armo ennen uskoa ja ...Jumala tulee aina ennen ihmistä.  

tässä on tärkeintä...

Ymmärtää se, kun Jumala kutsuu ihmistä.
Hän ottaa kutsun vastaan Armosta ja uskoo että Kaikkivaltias Jumala on luonut ihmisen ja vapauttanut hänet pahanteosta Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.

ps. Tämä on minun vajavaisen käsitys elämän realiteetistä.


ps.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #11 : 13.03.13 - klo:14:46 »
Paljon olet ymmärtänyt.

Itselleni kaikki tähän liittyvää on varsin vaikeaa, vanha aatu nostaa päätään, epäusko ja epätoivo ja
pelko pukkaa pintaan.
Rukous ja hiljentyminen on aivan liian vähäistä.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #12 : 14.03.13 - klo:11:41 »
Paljon olet ymmärtänyt.

Ehkä jotain olen saanut ...ymmärretyksi, mutta se on hyvin,hyvin pientä Hänen suuruudesta ja rakkaudestaan meitä kohti.

SV 94.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #13 : 14.03.13 - klo:16:35 »
Ja vieläkin ihminen luulee olevansa viisas.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elämän realiteetit
« Vastaus #14 : 14.03.13 - klo:22:30 »
Kun enää ei ole väliä sillä mitä kirjoitan, haluan kertoa jotakin, jota myöhemmin pelästyin ja häpesin.

Seuroissa 1/10 eräässä Helsingin kirkossa H-y:n puhuja peruuntui, ja seurakunta otti kenet viime tipassa sai. En kuunnellut, koska puhe ei rakentanut ja hajanaistakin se oli.  Yhtäkkiä näin, kuinka kaksi tuttua alkoi veisata. Samassa koko seuraväki veisasi, minäkin.  Ensin puhuja vaikeni ja punehtui. Sitten hänen huulensa, koko kasvonsa sinistyivät. Hän repi kaulustaan auki, ja lyyhistyi tuolille, siitä lattialle. Jähmetyin kokonaan. Oltiin seuroissa ja veisattiin. Kaiken piti olla kuten pitää? Näen sen yhä pyytämättä, tilaamatta, enkä tiedä mitä ajatella. Miksi en mennyt eteen, huutanut: Lopettakaa, kutsukaa ambulanssi, ja ensiaputaitoinen auttamaan.
Seuraavalla viikolla soitin kirkkoherralle. Hän sanoi heti, juu, hän tietää jo.Sain runsaat esitiedot, myös sepelvaltimotaudin, mutta kieltäydyttiin kertomasta kuinka kävi. Ei edes, onko kaikki ok, mies elossa jonka nyt olisi voinut sanoa. Ilmeinen infarktihan se oli.

Täällä tapahtuneen jälkeen Martti Pentti piti minua elossa päivittäisin yhteydenotoin. Hän sanoi aivan oikein, että huolestui mahdollisuudesta, että joskaan en tappaisi itseäni, voisin välinpitämättömyyttäni ja säikähdystäni kävellä auton alle. Huoli oli aiheellinen. Kiittelin Sepposia kosiskellakseni ja saadakseni olla mukana - tämä oli seurakuntani joka tapauksessa.

Minua mm. syytettiin "potilastietojen julkaisusta avoimella foorumilla"! En tiennyt asianomaisen terveystiedoista mitään. Sillä kertaa ymmärsin vaatia selkeää osoitusta, muutoin ilmoittaisin poliisille. Minua syytettiin "kotihäirinnästä puhelimitse" - kokemus oli hienman päinvastainen, eikä syvä juopumus ole mikään excuse.

Matkasta kerroin toisaalla. Ei ihmistä saa vaaraan saattaa, vaikka hän jäisikin ehtoolliselta kokonaan pois, etenkin kun se on tiedossa ja syytä koetettu selittää. .  

Armonkerjääjinä, niin. Mutta entä ne edelliset sanat? Jeesusta seuraamme? Israelin matkasta jäi ilkeä maku, sillä häiriköimme toisen ryhmän iltahartautta harkiten. He menivät kauniisti meistä mahdollisimman etäälle,me veisasimme tarkoituksena kiusoitella ja niin lujaa että se kuulosti jo huutamiselta, ja nyt en enää käsitä itseänikään. Käytös jota en salli itselleni ajatuksissani tai yksin liikkuessani, oli äkkiä  ihan okei! Mitä minulle alkoi täällä tapahtua?  Irritaatioille ja amnesialle en mitään voi, se on yhä totta.  Mutta tajuissani en ole ilkeä, kuten täällä kyllä osataan olla, enkä usko, että ohjetta tehdä parannus olisi peruutettu, siksi useissa Siionin Virsissä siitä puhutaan.
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo:22:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.