Kirjoittaja Aihe: Käännyttäjä  (Luettu 12302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #15 : 19.03.10 - klo:18:01 »
Ehkä hämähäkit kääntää seitin?

Näin tapahtuu. Käännetään seitti uhrin ympärille.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #16 : 19.03.10 - klo:19:40 »
  Portsari.

  Piispa Henrik.

  Pyhä Pietari?

  Marx, Engels, Lenin.

  Hitler.

   :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #17 : 20.03.10 - klo:07:09 »
  Portsari.

  Piispa Henrik.

  Pyhä Pietari?

  Marx, Engels, Lenin.

  Hitler.

   :102:

Äiti Teresa (omanlainen käännytys)

Jeesus (paras käännyttäjä)

Mao ZeDong, jota ennen kutsuu Mao Tze Tungiksi (väkivaltainen käännyttäjä)

Kenraalimajuri George Meade (Johti noin 100 000 miehen pohjoisvaltioiden armeijaa ja käännytti etelän joukot = alettiin purkamaan rotusortoa Yhdysvalloissa, purkutyö jatkuu)

Barack Obama (USA:n ensimmäinen black president)

Lao Tzu = Lao Tse Tung = Laotse (käännyttänyt Tao-te-ching - kirjoituksillaan satoja tuhansia ihmisiä)

Siddhartha -> Buddha (= suom. herännyt, valaistunut on saanut puolelleen miljoonia seuraajia)

Profeetta Muhammad (hänen nimissään on käännytetty satoja miljoonia ihmisiä)

Stalingrad ja neuvostosotilaat (nyk. Volgograd)(käännyttivät Hitlerin joukot, josta alkoi Natsi-Saksan alamäki)

Talvisota ja suomalaiset sotilaat (käännyttivät lukumäärältään ylivoimaiset Neuvostoliiton joukot)
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #18 : 20.03.10 - klo:07:23 »
Kersti Juva - käänsi loistavasti Tolkienin "Taru sormusten herrasta" - kirjan suomeksi ja voitti Tolkienille monta fania, tehtiin balettia,sävellettiin musiikkia...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #19 : 20.03.10 - klo:11:00 »
Kersti Juva - käänsi loistavasti Tolkienin "Taru sormusten herrasta" - kirjan suomeksi ja voitti Tolkienille monta fania, tehtiin balettia,sävellettiin musiikkia...
:icon_wink:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #20 : 20.03.10 - klo:12:04 »
Kersti Juva - käänsi loistavasti Tolkienin "Taru sormusten herrasta" - kirjan suomeksi ja voitti Tolkienille monta fania, tehtiin balettia,sävellettiin musiikkia...

Nuorempana tämä arkkipiispan tytär oli mukana nuorten körttiriennoissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #21 : 20.03.10 - klo:20:54 »
Nuorempana tämä arkkipiispan tytär oli mukana nuorten körttiriennoissa.

Mutta hän muuttui halflingiksi, joita myös hobbiteiksi kutsutan. Käh, käh, käh  :003:
Acta, non verba.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #22 : 26.03.10 - klo:23:13 »
Jos ihminen kannustaa toista ihmistä liian pontevasti Kristusta seuraamaan, niin tämä ihminen saattaa lyödä jarrut päälle.  Näinhän me kaikki toimimme: liian innokas käännyttäjä herättää meissä helposti ” niin mutta” reaktion ja jopa myöhemmin vihan käännyttäjää kohtaan.
Niin, ei toisen puolesta voi elää mitään asiaa läpi.

Missä tahansa asiassa käännyttäjä aiheuttaa vähintäinkin ärsytystä. Käännyttäminen on ylhäältä päin tulevaa informaatiota. Olen huomannut, että jos joku kertoo jostain ongelmastaan (työttömyys, lihavuus, tupakointi) josta haluaa päästä eroon, niin hän ei halua kuulla saarnaa siitä, mitä hänen pitäisi tehdä. Ongelmasta kärsivä haluaa, että toinen kuuntelee häntä.

 Kun häntä kuuntelee, niin hän monesti keksii itse ratkaisun asiaan. Tietysti hänelle voi tehdä varovasti ehdotuksia varsinkin, jos hän pyytää niitä. Joka tapauksessa pahinta on tyyli: "Kuuleppa, nyt sinun täytyy tehdä sitä ja tätä etkä missään tapauksessa saa tehdä tuota."
Kun minulla on ongelma, haluan vinkkejä, uusia näkökulmia asian ratkaisemisen suhteen. Vaikka toisen tyyli esittää asiansa olisi "tee niin" tai "älä tee noin", voin saada jonkin uuden idean.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #23 : 27.03.10 - klo:07:01 »
Niin, ei toisen puolesta voi elää mitään asiaa läpi.
Kun minulla on ongelma, haluan vinkkejä, uusia näkökulmia asian ratkaisemisen suhteen. Vaikka toisen tyyli esittää asiansa olisi "tee niin" tai "älä tee noin", voin saada jonkin uuden idean.

Näin juuri. Hyvät ideat täytyy erottaa esittäjästään. Ikuisen papattajankin ajatuksista saattaa löytyä jokin helmi.
Acta, non verba.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #24 : 28.03.10 - klo:21:44 »
Niin, ei toisen puolesta voi elää mitään asiaa läpi.
Kun minulla on ongelma, haluan vinkkejä, uusia näkökulmia asian ratkaisemisen suhteen. Vaikka toisen tyyli esittää asiansa olisi "tee niin" tai "älä tee noin", voin saada jonkin uuden idean.
Olen lukenut jostain, että ongelmatilanteissa miehet odottavat toiselta ratkaisuehdotuksia kun taas naiset eivät halua ohjeita vaan odottavat, että heitä kuunneltaisiin. Varmaan tämäkään asia ei ole täysin sidonnainen sukupuoleen.  :003:  Jokatapauksessa kaikki eivät missään tapauksessa halua toisten neuvoja.
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #25 : 28.03.10 - klo:23:32 »
Ikuisen papattajankin ajatuksista saattaa löytyä jokin helmi.

Aika vähiin on papattajan ajatuksista löytynyt "helmiä", viime aikoina.

Olen lukenut jostain, että ongelmatilanteissa miehet odottavat toiselta ratkaisuehdotuksia...

Toivottavasti "Pyryharakka" et yleistä minua tähän mies ryhmään.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #26 : 30.03.10 - klo:22:12 »

Toivottavasti "Pyryharakka" et yleistä minua tähän mies ryhmään.

Pois se minusta. :eusa_angel:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #27 : 31.03.10 - klo:17:14 »
Olen lukenut jostain, että ongelmatilanteissa miehet odottavat toiselta ratkaisuehdotuksia kun taas naiset eivät halua ohjeita vaan odottavat, että heitä kuunneltaisiin. Varmaan tämäkään asia ei ole täysin sidonnainen sukupuoleen.  :003:  Jokatapauksessa kaikki eivät missään tapauksessa halua toisten neuvoja.
Täm on sikäli kiinnostava löydös, että naiset yhtäkaikki tahtovat miehen johtajaksi! Koulun rehtoriksi...lastentarhan johtajaksi...tiimin johtajaksi.  Naiset haluavat että mies sanoo viimeisen sanan. Tästä syystä naislääkäreitä ei oikein ole hyväksytty kuin tietyille erikoisaloille, gynelle, lapsille. Ja kun olen itse ihan rehellinen, niin miten maailmassa tiimin mieshoitaja muka osaa paremmin kuin saman kolutuksen saant naishoitaja...aina kysyy juuri mieheltä, mitä mieltä hän on jostakin kaikkia koskevasta jutusta!

Ja kun tämä on totta ja todettu myös. Vastavaslmistnut lto-poika tulee virkaan ja valitaan oitis tarhan johtajaksi, joutu pahimmoillaan paperinpyöritystyöhön vaikka monella lapsella ei ole isää, ja miehen kanssa puuhailu olisi arvokasta, naisia on jo. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #28 : 31.03.10 - klo:18:08 »
Lienee eri asia haluta mies johtajaksi ja toivoa mieheltä selkeitä ohjeita. Ehkä naiset haluavat luotettavan tuntuisen miehen kuuntelemaan huoliaan, mutta haluavat toimia silti omin päin ohjeista piittaamatta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käännyttäjä
« Vastaus #29 : 31.03.10 - klo:18:45 »
Lienee eri asia haluta mies johtajaksi ja toivoa mieheltä selkeitä ohjeita. Ehkä naiset haluavat luotettavan tuntuisen miehen kuuntelemaan huoliaan, mutta haluavat toimia silti omin päin ohjeista piittaamatta.

Oikein arvattu!  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.