Kirjoittaja Aihe: Päästä irti itsestäsi  (Luettu 29078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #45 : 25.03.10 - klo:16:30 »
Jaha-jaha. Krhm. Tarkastellaanpa tätä vedättämistä.
Isän kanssa lastattiin muutama tukki liisterekeen ja vedätettiin se Kirillä lantsille.

 :icon_sunny:  :082:

Kiitos!


Satman  :023:

Kiitos!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #46 : 25.03.10 - klo:17:04 »
Jos halkaisen hiusta liian pitkälle, mitä jää jäljelle?
Juuri... tai toinen vertauskuva, se sinapin siemen, jolle voi antaa uuden mahdollisuuden kasvaa.

Mutta , mutta asiaa voi pyöritellä vaikka kuinka. Omalta osaltani asian voisi vetää yhteenvetona.
Vedättäminen on yhtä kuin valhe ja sitä minä tein hakeakseni "totuuden" keskustelua alueen viesteistä.

Joku Teistä voi pitää sitä erittäin halveerana toimintana toisia ihmisiä kohtaan.
Mutta toisaalta,miten olisin saanut vastauksen itselleni?

Pyydän anteeksi toimintaani, mutta itselläni on omatunto tällä hetkellä tämän asian kohdalta, hyvin helppoa hengittää.

Toiseksi minä eikä kukaan mukaan pysty muokkaamaan foorumia sellaiseksi kuin haluaisi.
Se ei ollut eikä tule olemaan minun tarkoitukseni.
Vaan vielä kerran toistan, minä halusin löytää "totuuden" Teidän viesteistänne.


Eli kuka vedättää ketä vedättää ja milloin vedättää, sen tietää lopullisesti Hän.

ps. "juuresta" voi kasvaa uusi eheä ihminen.
« Viimeksi muokattu: 25.03.10 - klo:17:08 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #47 : 25.03.10 - klo:19:12 »
--- Omien kirjoitusten selventäminen on joskus paikallaan, koska väärinymmärryksiä sattuu. Ja joskus muuten vaan ymmärrämme samankin asian eri tavoin. ---

   
                                                       
                                   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #48 : 25.03.10 - klo:21:48 »
Sadetta kysyi, mikä kaikki on vedättämistä. Minun mielestäni vedättämistä on nimenomaan tahallaan, tarkoituksella tehty vedättäminen.
Jos ymmärrän jonkun toisen hyvää tarkoittavan ja oikean asian väärin ja menen sen vuoksi harhaan, en voi sanoa tulleeni vedätetyksi. Olen vain ymmärtänyt asian toisin.
Itsensä vedättäminen on vielä asia erikseen. Onko se sairasta, riippu kai siitä, missä määrin, missä asioissa ja miksi itseään vedättää.
Pyryharakka

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #49 : 26.03.10 - klo:18:16 »
Sadetta kysyi, mikä kaikki on vedättämistä. Minun mielestäni vedättämistä on nimenomaan tahallaan, tarkoituksella tehty vedättäminen.
Jos ymmärrän jonkun toisen hyvää tarkoittavan ja oikean asian väärin ja menen sen vuoksi harhaan, en voi sanoa tulleeni vedätetyksi. Olen vain ymmärtänyt asian toisin.
Itsensä vedättäminen on vielä asia erikseen. Onko se sairasta, riippu kai siitä, missä määrin, missä asioissa ja miksi itseään vedättää.

Minun mielestäni vedättäminen koetaan yleensä kielteisenä. Usein se tehdään oman edun vuoksi. Toimenpiteellä voidaan helposti asettaa toisen mielipiteet kyseenalaiseksi ja löytää niistä vääriä tulkintoja. Tämä on kai juuri sitä Pyryharakan esiintuomaa tarkoituksella tehtyä vedättämistä? Tämä tapahtuu usein silloin kun omat eväät ovat vähissä. Enkä ole siitä itsekään vapaa - päinvastoin.

Otteita eräistä keskustelua aiheuttaneista kohdista toisella foorumin palstalla:
Lainaus
Eikö siis körttiläisyys ole vain eräs tapa, ehkä monelle jo itseään vähän tuntevalle aika realistinen tapa jatkaa hengellistä ajattelua, Kristukseen tutustumista, ja rukoilla, hyvänen aika. Ei kai se kaikkine korostuksineen, kulttuureineen, omine "pyhine miehineen", tärkeine ystävyyssuhteineen ja kultinomaisine muotoineen aja tärkeydessä jo itse kristinuskon ohitse?

Itselläni alkaa lyödä yli siinä vaiheessa kun körtteilystä pitäisi muodostaa kovin holistinen elämäntapa, siis kuten gootteilu nuorisolla, körtteiltäisiin puvuilla, huiveilla,sun muulla oheisrihkamalla, syötäisiin vain körttipastilleja yskään tai makeannälkään. Kulttuurikörtteily./quote]


Lainaus
Vastaus edelliseen: Minun mielestäni körtti ei ole yhtään erilaisempi kristitty. Syntinen, vajavainen ja armoa tarvitseva niin kuin me kaikki muutkin. Teet körttiläisyydestä täysin vääriä tulkintoja, kun kyselet: "Onko jotenkin oleellisempaa olla "körtti" kuin olla kristitty?" Oleellista on on se kenelle kuuluu, ei se mihin kuuluu.

Lainaus
Vastaus edelliseen: -Mutta ikä ja "vaikea perussairausko" sitten oikeuttaa mihin hyvänsä, hyvä Lars Mikael? Sitä joskus mietin, kun luen pitkiä pohdintojasi sivustolla esiintyvästä hengestä, siitä kuinka täällä ollaan olevinaan niin tietäväisiä ja asetutaan toisten yläpuolelle - halutaan olla muita viisaampia, - ja ihmettelen. Miksi minä en huomaa sellaista kuin...no... aika harvoin...

Me ikäännymme jokainen päivittäin, ja vaikeaa perussairautta potee täällä hyvin moni, olen huomannut.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #50 : 26.03.10 - klo:19:55 »
Onko teillä joku riita? :-\
Vosiko joku tiivistää mistä lapset riitelee, ei ku aikuiset?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #51 : 26.03.10 - klo:19:58 »
Eiku minä puhuin vaan yleensä vedättämisestä, en tästä ketjusta.
No hyvä, siis "yleensä" sitä tapahtuu ihmisellä omassa elämässään päivittäin. Vaikka sitä ei halua myöntää, edes itselleen.
Benkun mukaan vedätämme päivittäin, ja siksi halusin hieman tarkennusta, mitä hän ymmärtää vedättämisellä. Ajattelin, että kenties muutakin, kuin tahallista harhaanjohtamista. Tätä "muutakin" merkitystä mietin siksi, koska en koe kanssakäymisessä "yleensä" vedättäväni muita. 

Vedättäminen on yhtä kuin valhe ja sitä minä tein hakeakseni "totuuden" keskustelua alueen viesteistä.
---------
Vaan vielä kerran toistan, minä halusin löytää "totuuden" Teidän viesteistänne.
Vastaus tuli tässä. Ja sitten jäin miettimään, miten vedättämällä, valehtelemalla voi löytää totuuden??   :017:   Totuus mistä?

ps. "juuresta" voi kasvaa uusi eheä ihminen.
:023:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #52 : 26.03.10 - klo:20:00 »
Onko teillä joku riita? :-\
Vosiko joku tiivistää mistä lapset riitelee, ei ku aikuiset?
Mielestäni ei oo riitaa, itse aloin pohtia tuohon edelle kirjoittamaani asiaa...
Kun meidän ihmisten mielet taitaa toimia niin eri tavoin, niin yritän löytää parempaa ymmärrystä itselleni.
« Viimeksi muokattu: 26.03.10 - klo:20:03 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #53 : 26.03.10 - klo:20:04 »
Ai jaa.
Toi on tota normaalia, eipäs juupas keskustelua, jossa poikkitieteellisesti tutkitaan ja hutkitaan koko asia perin pohjin. :-\
Ihan kiva sitten.
Anteeksi kysymys, mut ku tyhmä ei tajuu, jos ei kysy.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #54 : 26.03.10 - klo:20:08 »
Ai jaa.
Toi on tota normaalia, eipäs juupas keskustelua, jossa poikkitieteellisesti tutkitaan ja hutkitaan koko asia perin pohjin. :-\
Ihan kiva sitten.
Anteeksi kysymys, mut ku tyhmä ei tajuu, jos ei kysy.

Minusta kysyminen ei oo ikinä tyhmää, mutta usein on tyhmää jättää kysymättä. Tämä kysymättä jättäminen osuu juuri näinä aikoina rankasti omaan nilkkaani.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #55 : 26.03.10 - klo:22:55 »
Minun mielestäni vedättäminen koetaan yleensä kielteisenä. Usein se tehdään oman edun vuoksi. Toimenpiteellä voidaan helposti asettaa toisen mielipiteet kyseenalaiseksi ja löytää niistä vääriä tulkintoja. Tämä on kai juuri sitä Pyryharakan esiintuomaa tarkoituksella tehtyä vedättämistä? Tämä tapahtuu usein silloin kun omat eväät ovat vähissä. Enkä ole siitä itsekään vapaa - päinvastoin.

Otteita eräistä keskustelua aiheuttaneista kohdista toisella foorumin palstalla:

Minä ymmärrän vedättämisellä myös lievempiä ilmiöitä. Tarkoitan lähinnä kiusoittelua. Minua on isoveljet vedättäneet pienen ikäni. Tälle vedättämiselle käyttäisin synonyyminä vetää höplästä. Sillä ei ole varsinaista hyötymistarkoitusta. Esimerkkinä tapaus viiskytluvulta. Veljet kävi ostamassa läheisestä apteekista salmiakkijauhetta, jos joku kolikko sattui taskussa olemaan. Siellä sattui olemaan hyvin kärttyisä farmaseutti, josta ei ollut niin mukava punnita pojille salmiakkia, kun tärkeämpääkin tekemistä olisi ollut. Kun sitten pienempi naapurin poika kysyi mitä toiset söivät, annettiin pojan maistaa ja sanottiin että se on kuivattua farmaseuttia ja sitä saa kymmenellä pennillä pussillisen tuosta apteekista. Kuten arvaatte poikaparka sai äkkilähdön apteekista.
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #56 : 26.03.10 - klo:23:31 »
No niin .
Minä aloitin sanan vedättämisen käyttämisen omalla kohdallani.

Ja se tarkoittaa hyvät foorumilaiset sitä että minä Benkku halusin tiettyjä asioita selväksi Teistä jne.

Minä käytin roolia jota inhotaan ja myös vedättämistä eli ärsyttämistä ja suoranaista valehtelua, ymmärsittekö.

Vähän samaan tapaan kuin olistte joutunee kuulusteluun rikkomuksistanne mitä ette ole tehneet tai sitten olette tehneet.

Halusin tietää kirjoittelevatko ihmiset tosissaan sitä mitä tarkoittavat, eli totuuden.

Joten ei ole mitään riita eikä mitään vääntöä vaan minä tunnustin oman "tutkimuksen  tuloksen " sekä siihen käyttämäni ristiriitaisen menetelmän. Eli tekeytymällä ärsyttäväksi ja valheita syöttämällä.

Tuloksena voin sen verran kertoa että en itse pidä siitä.

Muuta en kommentoi.

Tiedän myös sen että keskustelualueella on ihmisiä jotka ovat hyvin herkiä ja olen aiheuttanut heille mielipahaa.

Mutta sitten on myös eräitä ...

Toivottavasti voitte nyt hieman rauhoittua ja lopettaa vääntämisen. Hyvää yötä.

Jumala armahtakoon meitä.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #57 : 26.03.10 - klo:23:34 »
Jos ymmärrän jonkun toisen hyvää tarkoittavan ja oikean asian väärin ja menen sen vuoksi harhaan, en voi sanoa tulleeni vedätetyksi. Olen vain ymmärtänyt asian toisin.
Aivan.

Toimenpiteellä voidaan helposti asettaa toisen mielipiteet kyseenalaiseksi ja löytää niistä vääriä tulkintoja.
:eusa_think: Hmm...  :017:

Tämä tapahtuu usein silloin kun omat eväät ovat vähissä.
Tämä taitaa olla totta, minunkin kohdallani.

Itsensä vedättäminen on vielä asia erikseen.
Tätä on minun nyt syytä vähän miettiä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #58 : 26.03.10 - klo:23:37 »
Halusin tietää kirjoittelevatko ihmiset tosissaan sitä mitä tarkoittavat, eli totuuden.

Jumala armahtakoon meitä.

Kiitos Benkku, nyt ymmärsin!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päästä irti itsestäsi
« Vastaus #59 : 26.03.10 - klo:23:59 »
Minun mielestäni vedättäminen koetaan yleensä kielteisenä. Usein se tehdään oman edun vuoksi. Toimenpiteellä voidaan helposti asettaa toisen mielipiteet kyseenalaiseksi ja löytää niistä vääriä tulkintoja. Tämä on kai juuri sitä Pyryharakan esiintuomaa tarkoituksella tehtyä vedättämistä? Tämä tapahtuu usein silloin kun omat eväät ovat vähissä. Enkä ole siitä itsekään vapaa - päinvastoin.

Ei ollut oman edun vuoksi, kahden ja puolen vuoden "tutkimuksella" , kahdella nimimerkillä BHS / Benkku.
Vähän niin kuin Sinullakin vaivattu sielu.

ps. kaiken kaikkiaan olen tainnut olla pitempääkin en ole nyt ihan tarkaan laskenut, voi kyllä olla mahdollista että olen väärässä.
     Repussa on muuten sellaiset eväät, mutta nyt ollaan tänään tässä nyt. Isän silmän alla Hänen Poikansa Jeesuksen       
     Kristuksen ohjaamana.