Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 8  (Luettu 45962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #135 : 18.08.18 - klo:20:56 »
Ikikupin tiedän minäkin. Se on hyvä niille, jotka ovat laiskoja tiskaamaan kuten minä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #136 : 18.08.18 - klo:21:19 »
Meillä töissä oli sellainen tapa että aamupäivällä piti itse ottaa kahvikuppi kaapista...
Aamukahvin jälkeen pahvinen nimilappu kupin alle...
Iltapäiväkahvit siis pöydällä odottavasta aamukahvikupista...
Iltapäiväkahvin jälkeen piti itse laittaa kahvikuppi tiskikoneeseen...

Kahvinkeitossa oli vuorollaan kaksi henkilöä yhden viikon kerrallaan...yleensä toinen kerkisi...
jos ei kumpikaan paikalla...tai unohtui...niin siitä sai tietysti pyyhkeitä...

Nykyisin kotona osaan tiskata käsinkin...tyhjentää tiskikoneen...keittää kahvia...
en muuta...valitettavasti....


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #137 : 22.08.18 - klo:16:41 »
Uusimme jääkaappi/pakastimen Oulun asunnossamme. Piti vaihtaa kätisyys, mikä on ikävän yksitoikkoinen tehtävä. Ohjekirja on minulle vaikeampi ymmärtää kuin varsinainen homma, mikä onnistuu, kun vähän järkeilee - no imeläkivi saa olla kielen päällä ja kahvikuppi siinä lähellä. Oikea syy on se, että kuvat ovat suheroiset.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #138 : 22.08.18 - klo:16:59 »
Käyttöohjeiden vaikeaselkoisuus sen kun vain pahenee, jos suomalainen teksti on tietokoneen jossakin kaukomailla kääntämä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #139 : 22.08.18 - klo:17:59 »
Uusimme jääkaappi/pakastimen Oulun asunnossamme. Piti vaihtaa kätisyys, mikä on ikävän yksitoikkoinen tehtävä. Ohjekirja on minulle vaikeampi ymmärtää kuin varsinainen homma, mikä onnistuu, kun vähän järkeilee - no imeläkivi saa olla kielen päällä ja kahvikuppi siinä lähellä. Oikea syy on se, että kuvat ovat suheroiset.

 :icon_confused: :icon_confused: :icon_confused:
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #140 : 22.08.18 - klo:18:22 »
Veljet, ei tarvitse vesitilkkaa tuoda, sillä homma on hoidossa. Jäi yli kaksi muovista prikkaa ja yksi reiän täyttötappi muovista. Päittäisvälyksiä ei uudessa tuotteessa ole ja muovisen tapin paikka oli ruuvilla jo täytetty.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #141 : 23.08.18 - klo:19:04 »
Harvoin nykyään enää säikyn mitään, liekö toi havannointikyky niin heikko, mutta puolenkuun maissa aamulla vielä nettihesaria sängyssä lueskelin ja yhtäkkiä kuului hirveä parkaisu. Tikkakoskelta oli lähtenyt hävittäjä joka suoritti matalalento harjoitusta järven päällä, päivällä kuulin toriparlamentin kertovan että 50 metrissä olivat lentäneet, tuskin niin matalalla sentään, mutta oli aika vaikuttava jyly.
 Edellisen kerran, vuonna -87, kun mökkiämme rakennettiin niin oltiin katon teko vaiheessa, eli touko-kesäkuun vaihteessa. Olin ylimpänä kun vanha timpuri ei halunnut sielä harjalla keikkua, onneksi istuin kurkihirren päällä kun meni Drakenin varjo ja kone ohi ja ääni tuli perässä. En osaa sanoa rikkoiko äänivällin siinä meidän nurkilla, mutta tuntui että taivas putoaa niskaan.
Onha ne nämäkin luontohavaintoja, riivatun rakkineet  :icon_eek: .

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #142 : 23.08.18 - klo:19:43 »
Drakeniin verrattuna Hornetit ovat hiljaisia. Drakenin melu oli eläimellinen ja mökki hyppi, kun harjoittelivat matalalentoa järven päällä. Ne olivat Hallin lentokonekorjaamon koneita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #143 : 03.09.18 - klo:17:57 »
Pari rumaa sanaa aluksi "%%%"  Siivosin pöytäkonettani Ccleanerilla ja siinä on määritys, että ei siivota salasanoja, mutta se siivosi foorumin salasanan. Nyt joudun turvautumaan 11tuumaiseen reissuläppäriini päästäkseni foorumille. Salasana vaihtotoiminne nimittäin ei myöskään toimi, kun se vaatii nykyisen salasanan, jota minulla ei ole. Nykyään minulla on kaikki salasanat vihossa, mutta tämä on vihkoa vanhempi.

Jo vääryys vallan saapi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #144 : 03.09.18 - klo:21:30 »
Pakastinarkun kansi alkoi rakoilla. Ihmettelin suurta huurtumista, mutta en älynnyt tarkastella kantta. Ukkokulta kysyi, olenko huomannut toisen saranan pidikkeen alkaneen repsahtaa. Se väänsi kantta rakosalleen. Korjaaminen ei enää tule kysymykseen. Arkku on kiltisti palvellut 21 vuotta. Siis vanhallakin systeelmillä, täysi-ikäinen.  :017:
Tyhjensimme arkun toiseen ja vara-arkkuun. Samalla tuli heitettyä pohjalle jäänyttä vanhaa kamaa pois.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #145 : 03.09.18 - klo:22:36 »
Siirrytään osaan 9
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi