Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 13756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 73
« Vastaus #90 : 01.10.20 - klo:12:20 »
Huomaan itsessäni, että minä en ole ollut oikealla mielellä aina täällä näitä kirjoittamassa. Väärällä mielellä oleminen johtaa vain eripuraan. Ja vaikka olisi oikeassakin, niin väärällä mielellä voi olla paras olla kirjoittamatta.
Rankaisen itseäni pitämällä pienen kirjoitus/miettimistauon liittyen omiin asenteisiini.

Hyvän käytökseni vuoksi itselleni asettaman bannin aikana (eli pidin kirjoitustauon, kuten sanoin pitäväni) olen päässyt jälleen foorumille kirjoittelijaksi näinkin pian. Ensikertalaisen rangastuis ei ole kovin kova.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 73
« Vastaus #91 : 01.10.20 - klo:12:29 »
Hei Kyösti !

Kiva kun palasit.  Emmehän jatka ikävällä tavalla keskustelua Raamatun tulkinnoista, olemmehan kumpikin Kristuksen seuraajia.

...
Meille Matti keksi tämän päivän ohjelmaksi 'ruskaretken' Päijänteen rantatietä ajellen Padasjoelle hautausmaalle . Veimme kukan Porkkolan haudalle, jossa appivanhempani ja Matin vanhempi veli ovat maan mullassa.

Ruska oli parhainta heti Lahdesta pohjoiseen. Jotenkin tämä Salpausselän seutu on erilainen ilmastolta kuin tästä etelään tai pohjoiseen.

Nyystölän pellolla. lähellä Nuijamiesten muistopatsasta oli tuhatpäinen hanhilauma lepäilemässä, joukosa kymmeniä joutsenia. Ne näimme mennessä, palaillessa oli taivaalla useita muutto-auroja.

Syksy on parhaimmillaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 73
« Vastaus #92 : 01.10.20 - klo:12:31 »

Kiva kun palasit.  Emmehän jatka ikävällä tavalla keskustelua Raamatun tulkinnoista, olemmehan kumpikin Kristuksen seuraajia.
Tämä on ehdoton tavoite käyttämällä hyväksi mm. Penan antamia työkaluja.


Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #93 : 01.10.20 - klo:16:50 »


Minulla on suojelusenkeli Maunon lisäksi. Hän on Pirkitta. Tämä liittyy ihmeeseeni. :109:  Hallelujaa !


Wikipedia:
Koska nimi Riitta on käsitetty Brigid-nimen suomenkieliseksi vastineeksi, on sama päivä nykyisin Suomessakin Riitan nimipäivä.
 
Oma enkelini ilmoitti nimekseen Pirkitta.

Riitta-mummi,

Lainasin osan viestisi tekstistä. Jos tämä on kovin henkilökohtainen asia, niin ei toki ole pakko kertoa, mutta jos voit, niin tosi kiinnostunut olen tietämään, miten enkelisi käytännössä ilmestyi sinulle tai ilmoitti nimensä?

Itse olen myös sitä mieltä, että meillä on kullakin oma enkelimme tai useampia. Sanoohan raamattu:

Luukas 12:8
Mutta minä sanon teille:
jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä,
myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.

Jeesuskin viittasi siihen, jotta enkeleitä voi pyytää avukseen

Matteuksen evankeliumi:
26:53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tänään 73
« Vastaus #94 : 01.10.20 - klo:17:37 »
Hei Annika !

Toki voin kertoa kun tunnen kiinnostuksesi aitouden. Olen eräälle täällä jo kirjoittanut heti sen kokemuksen jälkeen, hänen tiedän ymmärtävän.

Oli aamuvarhainen, en tiedä olinko unen horteessa vai valveilla, olin tuskissani muutaman asian vuoksi. Ihan kamppailin. Sitten aloin rukoilla: Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ! Muutamaan kertaan.

Rauhoituin ja kysyin kun tunsin että lähelläni ollaan ( nukun yksin )' Oletko se sinä Herra  ?'. Kuului vastaus ( äänellä tai ilman ääntä ) ' Ei, olen sinun suojelusenkelisi, Pirkitta'.

Se oli niin suurta, että sydämeni lauloi. Halleluja !
...

Paavo Ruotsalaisen enkeli oli nimeltä Karlits.   :059: :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #95 : 01.10.20 - klo:17:43 »
Iso kiitos Sinulle Riitta-mummi kertomuksestasi enkelistä.  :icon_smile: :049:

Terveisin Annikka

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tänään 73
« Vastaus #96 : 04.10.20 - klo:12:33 »
Näin kerroin 6.9.:

Yöllä ja aamulla olen kokenut ihmeellistä ja mystistä ja hengellistä.

Se valtaa vieläkin niin ettei kirkko-aikakaan sitä rajoita.

Seuroihin en lähde yskimään ja aivastelemaan, mikä on ikävää sillä olisin mielelläni tavannut Juhani Eleniuksen ja muut ystävät siellä.

Minulla on suojelusenkeli Maunon lisäksi. Hän on Pirkitta. Tämä liittyy ihmeeseeni. :109:  Hallelujaa !

...

Tänään ihmeeni sai jatkoa.  Pinterestin ikoneista huomasin tämän:

https://www.uncutmountainsupply.com/icons/of-saints/by-name/b-c/icon-of-st-brigid-of-kildare-20th-c-1br10/

Icon of St. Brigid of Kildare - 20th c. - (1BR10)
Description 4 Reviews St. Brigid of Kildare (February 1, 525) Commemorated February 1 According to tradition, St. Brigid was born into slavery in Faughart, in modern-day County Louth, Ireland. Her mother, Brocca, was a Christian Pict slave who had been baptized by St. Patrick, and her father was Dubhthach, a chieftain. St. Brigid is noted for her generosity to the poor. Most of the miracles associated with her relate to healing and household tasks generally attributed to women. Around the age of 10, St. Brigid returned as a household servant to her father, where her habit of charity led her to donate his belongings to anyone who asked. Legend says St. Brigid was “veiled” or received abbatial powers. St. Brigid and seven companions are credited with organizing communal religious life for women in Ireland. She founded many churches during her travels in Ireland. Around 480, according to tradition, she established a monastery at Kildare, on the site of a pagan shrine of the Celtic goddess Brigid. This monastery became a center of religion and learning. Tradition says St. Brigid also founded a school of art, including metalwork and illumination at Kildare. It was here that the “Book of Kildare” was made. St. Brigid’s friendship with St. Patrick is noted in the Book of Armagh: “Between St. Patrick and St. Brigid, the pillars of the Irish people, there was so great a friendship of charity that they had but one heart and one mind. Through him and through her Christ performed many great works.” From her scroll: "To satisfy the poor, to expel every hardship, to spare every miserable man." Alternate spelling: Bridgid, Bridgit, Brigit. 4 Reviews 5 beautiful icon Posted by Laura Powell on 8th Oct 2019 The icon is beautiful. It is a bit larger than I expected, but that is no problem. 5 Very Pleased Posted by Unknown on 1st Aug 2018 I looked forward to receiving the icon with great anticipation and am not disappointed. It is beautiful and of a high quality finish. 5 Beautiful Posted by Unknown on 18th Apr 2017 Beautifully finished and high quality. The 'large' size is 6"x10.25" which was the perfect size. 5 Beautiful Posted by Unknown on 4th Oct 2016 This icon is lovely and of good quality, too.

Ymmärsin ilman google-kääntäjää että Brigid of Kildare on syntynyt Riitanpäivänä 1.helmikuuta. Hän työskenteli Pyhän Patrikin kanssa,mm.

Muistopäivä
Pyhä Brigidin juhlapäivää 1. helmikuuta juhlitaan Irlannin lisäksi myös Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.[1] Sama päivää on Irlannissa jo esikristillisenä aikana vietetty juhlapäivänä kelttiläisen Brigit-jumalattaren kunniaksi (imbolc). Toisinaan onkin arveltu, että abbedissa Brigid olisi alkujaan ollut Brigit-jumalattaren pappi ja saanut siitä nimensä.

Wikipedia:
Koska nimi Riitta on käsitetty Brigid-nimen suomenkieliseksi vastineeksi, on sama päivä nykyisin Suomessakin Riitan nimipäivä.
 
Oma enkelini ilmoitti nimekseen Pirkitta.
Luterilaisessa uskonpuhdistuksessa 1500-luvulla pyhimysten muistaminen lakkasi maastamme ja kirkoista poistettiin pyhimysalttarit.  :109:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tänään 73
« Vastaus #97 : 04.10.20 - klo:12:50 »
Uskonpuhdistus hylkäsi pyhimyskultin, vaikka korostikin pyhimysten merkitystä, joten me körttiläisethän voisimme julistaa Paavo Ruotsalaisen autuaaksi ja pyhäksi, jonka muistopäivä olisi hänen kuolinpäivänsä  27. tammikuuta, jolloin hänet korotettiin kirkkauteen vuonna 1852. Katolinen kirkkohan ei tuota tunnustaisi, joten kompromissina Paavo Ruotsalainen voisi olla tekopyhimys. :)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #98 : 04.10.20 - klo:12:53 »
Ei me tuollaasia viittitä suunnitella. Lue vaikka Pertsa ja Kilu kippareina kirjaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tänään 73
« Vastaus #99 : 04.10.20 - klo:13:02 »
Ei me tuollaasia viittitä suunnitella. Lue vaikka Pertsa ja Kilu kippareina kirjaa.
Pertsa ja Kilu trokareina Veijo Pasanen https://www.youtube.com/watch?v=Eqi1QW3TSuA

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tänään 73
« Vastaus #100 : 04.10.20 - klo:13:09 »
Pertsa ja Kilu - yökukkujat    https://www.youtube.com/watch?v=GONZ4qTXT6M

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #101 : 04.10.20 - klo:13:11 »
Tuollaisia muistanutkaan. Veijo Pasanen oli kova nimi mustavalkoisen television aikana.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #102 : 04.10.20 - klo:13:23 »
Kokeilen onneani

https://www.youtube.com/watch?v=sy0A-M7HM0E

Vanha kunnon stalinets-telavehje olisi kova juttu.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 73
« Vastaus #103 : 04.10.20 - klo:14:37 »
Toivottavasti ei Zetorimies joudu samanlaiseen liemeen  :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tänään 73
« Vastaus #104 : 04.10.20 - klo:15:10 »
Traktoria sukeltavilla taitaa olla Fiskarsin lapiot.