Kirjoittaja Aihe: Yleinen Urputustopic vol.2  (Luettu 61819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #60 : 21.02.07 - klo:15:42 »
Eiköhän lankapuhelin löydy useimmista yli 40+ asukkaiden taloista. Nuoremmissa talouksissa on jo aika vähän. Työpaikoilla taasen niitä piisaa siitäkin edestä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #61 : 27.02.07 - klo:02:08 »
Urputan siitä, että minun käyttäjätietoni ovat heti kolmannella googlen sivulla, kun kirjoittaa hakusanaksi pinni.

Vaadin suurempaa anonymiteettiä! Googlehakuesto päälle!

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #62 : 27.02.07 - klo:19:07 »
Kauhee keli!

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #63 : 05.03.07 - klo:16:17 »
Kesätyöt sucks. Voiko olla niin hemmetin vaikeaa saada yhtä työpaikkaa. Kuka kaipaa opettajia kesällä, ei kukaan (paitsi lastenleirit, joissa pitää olla 24/7 jollain ihan säälittävällä palkalla). Alkaa huumorintaju jo loppua, kun ei sitä lähes valmiina opettajana huvittaisi ihan mitä tahansa hommia enää tehdä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #64 : 07.03.07 - klo:20:11 »
An-na. Kyllä sinä ehdit vielä kauan tehdä oikeaa opettajan työtä. Jos sitä nyt ei ole, tai ei ole kesällä edes vastaavaa, niin älä sitä sure. Lähde ennakkoluulottomasti työhön kuin työhön, unohda sekin että olet melkein opettaja. Itse ole tässä vapaan toimittajan lähes kaikkialle maahamme ulottuneen kirjoitustyön ohella ja lisäksi työskennellyt eri aikoina siivoojana, tiskaajana ja muuttomiehenä. Aina ei juttuja ole haettavissa, eikä niitä joka hetki syliin tule!

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #65 : 07.03.07 - klo:21:42 »
Joo. Hyvää tutkivaa juurnalismia. Kummasti sitä hanttitöirenkin arvostus kohuaa, ku niitä itte koittaa teherä. Huano palakka on kyllä tekijälleen se suurin arvostuksen mitta, joka viä hymyn tekijänsä huulilta.
SOL:n siivooja sanoi hänelle maksettavan 6e/h, ku utelin. Ei oo ihime, ku ovat joskus nii kiukkuusia.
Lapioon kerran hiakkaa kaverin kaas, ku se rupes mua kehumahan, että musta olis tullu hyvä pappi. Sitähän sitte ihimettelin, notta oonko niin hyvä puhumahan tai laulamahan?? Eei, otat vaa lapiohon yhtä vähän hiakkaa. :lol: VITSI VITSI!
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #66 : 07.03.07 - klo:22:48 »
No kun oikeastaan siinä on se ongelma, että lähes jokainen työnantaja vaatii sekä a) alan koulutusta tai opintoja tai b) hyvää kielitaitoa. No, mulla on erinomainen suomen kieli, englantia osaan sujuvasti, mutta ruotsi on sellainen kouluruotsi, ei sitä ole koskaan tarvinnut. Eli kielitaito ei tunnu olevan riittävä esim. pääkaupunkiseudun palvelualoille. Ja tosiaan kun on ne musiikilliset ja kasvatustieteelliset opinnot itsellä, niin harvemmin niitä opintoja missään kesätöissä kaivataan. Eli en ole mitenkään vahvoilla, kun ei ole kaupallisen tai teknillisen tai matkailualan tai ravintola-alan yms. yms. koulutusta, vaikka työt kyllä kelpaisivatkin. Muttakun täällä yhtä työpaikkaa hakee kymmeniä, satoja, jopa tuhansia nuoria, niin miten sitä erottuu, jos ei ole edes sitä alan koulutusta. Hyvähän työntekijä minä olisin alalla kuin alalla, jos nyt saa vähän itsetietoinen olla, mutta vaikea sitä hyvyyttä on paperilla todistaa. Puuh. Sen takia totesin, että kuka opettajaa kesällä kaipaa, kun ei siitä omasta koulutusalasta ole mitään hyötyä kesätöitä hakiessa.

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #67 : 10.03.07 - klo:13:08 »
No et sitten ajatellu, An-na, lähtiä provinssihin töihin? Kesätyöttömyys on joskus ihan omista valinnoista kiinni, jos saan sanoa.

T: nimim. Hesassa töissä vain kaupantätinä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #68 : 10.03.07 - klo:21:12 »
En oo muutamaan vuoteen ollut innostunut Provinssista, ja sitäpaitsi samana viikonloppuna on Lapualla Jukolan viesti, johon aattelin mennä talkoisiin (ellen jopa suunnistamaan?!).

Mutta en kyllä ymmärrä mihin viittaat, että kesätyöttömyys on oma valinta, siis että on oma valinta olla työtön ja viettää lomaa (mikä se olisi kyllä kaikista ihanin vaihtoehto) vai että mitä tahansa työtä pitäisi hakea?

Opintotukikuukausia jäljellä kaksi, olisi hyvä joku rahoitus ensi syksylle keksiä. Vali vali. Mut onneksi tää on urputustopic.

Ps. Kyllä mulle se Stocka vallan hyvin kelpaisi, jos vaan mut sinne huolitsisivat, mutta valitettavasti haku jää niiden muiden tuhansien sekaan... (etkös sä sielä kaupantätinä ollut?!)

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #69 : 10.03.07 - klo:21:35 »
provinssi= maakunta. Ei kaikki korkeakouluopiskelijat voi työllistyä omalla alallaan koulupaikkakunnalleen edes Hgissä. Vaikka olisivat sitten alalla, jolla työskennellään kesäisinkin. Epätoivoisimmat hakevat sitten muuallekin.

Miksei työ (mikä tahansa) kelpaisi siinä vaiheessa, jos / kun on ittensä pakko elättää? Jokuhan siellä mäkkärilläkin kuitenkin ne lätyt kääntää.

Stockan tädiksi pääsee niin, että on sielläkin valmis aloittamaan ns. paskaduunista (Hullujen päivien apulaisen apulainen, paketoija, täydentäjä tms).

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #70 : 10.03.07 - klo:23:04 »
Kesätyöt löyty tällä kertaa yhdellä puhelinsoitolla.

Mulla on vähän sellainen tuntuma, että varsinkin kaupungeissa nuoret yrittävät aina niihin samoihin palvelualan hommiin siihen lähikauppaan tai omaan suokkariliikkeeseen, kun taas vähemmän katukuvassa näkyvillä aloilla (lue teollisuus yms.) on vähemmän hakijoita.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #71 : 10.03.07 - klo:23:36 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Kesätyöt löyty tällä kertaa yhdellä puhelinsoitolla.

Mulla on vähän sellainen tuntuma, että varsinkin kaupungeissa nuoret yrittävät aina niihin samoihin palvelualan hommiin siihen lähikauppaan tai omaan suokkariliikkeeseen, kun taas vähemmän katukuvassa näkyvillä aloilla (lue teollisuus yms.) on vähemmän hakijoita.


Miksi minulla on ihan eri käsitys, kun kaverit ei ole mistään muusta puhuneetkaan kun paperitehtaista ym. teollisuudesta parin viimeisen kuukauden aikana, ja vielä niistä maakunnissa sijaitsevista.

Täällä ei kuitenkaan nyt puhuttu nuorista as if alle 18-vuotiaista, vaan opiskelijoista, joilla jo on alan koulutusta jonkin verran. Nuoremmat hakevat Valintataloon koska eivät oikein muualle taida päästä peruskoulupohjalta.

Mistä olisit hakenut töitä, jos et olisi saanutkaan niitä tuolla yhdellä puhelinsoitolla? Onko vinkkejä?

muoks. Siis tarkoitan jonkin verran JONKIN alan koulutusta, ja sekin on minun mielestäni jo paljon enemmän kuin vain "ylioppilas" tai jotain.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #72 : 11.03.07 - klo:00:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Täällä ei kuitenkaan nyt puhuttu nuorista as if alle 18-vuotiaista, vaan opiskelijoista, joilla jo on alan koulutusta jonkin verran. Nuoremmat hakevat Valintataloon koska eivät oikein muualle taida päästä peruskoulupohjalta.


Juuri siitähän täällä viimeiset n viestiä puhuttiin. Luetaan sitä ketjua.

Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Mistä olisit hakenut töitä, jos et olisi saanutkaan niitä tuolla yhdellä puhelinsoitolla? Onko vinkkejä?


Tietenkin on mutta en kai niitä nyt kelle tahansa jaa.

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #73 : 11.03.07 - klo:00:12 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Täällä ei kuitenkaan nyt puhuttu nuorista as if alle 18-vuotiaista, vaan opiskelijoista, joilla jo on alan koulutusta jonkin verran. Nuoremmat hakevat Valintataloon koska eivät oikein muualle taida päästä peruskoulupohjalta.


Juuri siitähän täällä viimeiset n viestiä puhuttiin. Luetaan sitä ketjua.


Ehdin muokata sitä ennen tätä viestiä. Kärsi.
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"

Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Mistä olisit hakenut töitä, jos et olisi saanutkaan niitä tuolla yhdellä puhelinsoitolla? Onko vinkkejä?


Tietenkin on mutta en kai niitä nyt kelle tahansa jaa.


Kuinka monta työpaikkaa ajattelit haalia?

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #74 : 11.03.07 - klo:07:36 »
Aa niin viittasit provinssilla maakuntaan, he. Mä kun vaan ajattelen rokkifestareita. Nojoo, oonhan mä sielläpäin nyt viimeiset viisi kesää ollut, mutta huonolla palkalla. No, säästäähän siinä tietty aina jonkin verran kun kotona asuu. Ihmissuhteiden ja kesäsuunnitelmien kannalta olisi vaan ihan mukava olla joku kesä täällä Helsingissäkin. Onneksi ei tartte enää parin vuoden päästä miettiä kesätöitä...