Kirjoittaja Aihe: Kevätaskaresta  (Luettu 4736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #15 : 17.04.13 - klo:16:03 »
Tässä rivitalon pihassa enää pienet lumikasat, todella äkkiä suli pois.
Nyt pitäisi mennä keräämään nurmikkoalueelta kiviröykkiöt pois, mitkä tuli talvella lumikolalla sinne
lumen mukana lykättyä. :icon_sad:
Vai, pitäisiköhän naapureille ehdottamaan että he vuorostaan keräisi  :023: Tämä homma ei luultavasti
enää sisälly palkalliseen lumityöhön. :003:

Kotimökillä on vielä lunta runsaammin ja kamalan märkää, haravointihommia saa/joutuu odottamaan vielä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #16 : 18.04.13 - klo:00:03 »
Pihalta lumet suli sateiden myötä parissa päivässä. Kunhan maa tekee saman, alkaa kissa-aitaprojekti taas! Ostin pistosahan, jonka pitäis kyetä aitaverkkoakin pilkkomaan. Sivuleikkureista tuli viimeksi rasitusvamma kyynärpäähän, ei ole vieläkään parantunut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #17 : 18.04.13 - klo:09:27 »
Pihalta lumet suli sateiden myötä parissa päivässä. Kunhan maa tekee saman, alkaa kissa-aitaprojekti taas! Ostin pistosahan, jonka pitäis kyetä aitaverkkoakin pilkkomaan. Sivuleikkureista tuli viimeksi rasitusvamma kyynärpäähän, ei ole vieläkään parantunut.

Noin paksua lankaa ei katkaista sivuleikkureilla, jotka on tarkoitettu alle millin paksuisten kuparijohtimien (kupari on paljon rautaa pehmeämpää) katkaisuun, vaan linjapihdeillä, joide sivussa on ura jopa kolmemillisen katkaisua varten. Siis linjapihdelläkään niitä ei katkaista leikkuriterillä vaan erillisellä katkaisimella. Meillä pojat yritti katkaista oksasaksilla polkupyörän jarruvaijeria, mutta se on pianolankaa ja paljon kovempaa kuin oksaksakset. Jäljet pysyvät ikusesti oksasaksissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #18 : 15.05.13 - klo:16:48 »

Minäpä olin mökkeillessäni niin reipas että jopa tyhjensin phuussin  :icon_eek:  :icon_lol:

Toinen "urotyö" oli kun kävin saunan katolla "paikkaamassa" puhki haprastuneen piipun pellin  :109: Sadevesi oli tietenkin valunut suoraan uuniin ja kastellut sen ihan litimäräksi. Saunan lämmitys piti aloittaa pienenpienillä kynsitulilla ja siten pikkuhiljaa kuivatella tulipesää. Hyvin onnistuin ja palkkioksi sain makoisat löylyt.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #19 : 15.05.13 - klo:17:01 »
Minäpä olin mökkeillessäni niin reipas että jopa tyhjensin phuussin  :icon_eek:  :icon_lol:

Toinen "urotyö" oli kun kävin saunan katolla "paikkaamassa" puhki haprastuneen piipun pellin  :109: Sadevesi oli tietenkin valunut suoraan uuniin ja kastellut sen ihan litimäräksi. Saunan lämmitys piti aloittaa pienenpienillä kynsitulilla ja siten pikkuhiljaa kuivatella tulipesää. Hyvin onnistuin ja palkkioksi sain makoisat löylyt.

Kyllä tuosta urotyöstä kuuluu jo saada sillä itsellään ravitut kukat.
             
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #20 : 15.05.13 - klo:17:04 »
 :eusa_angel:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #21 : 15.05.13 - klo:19:41 »


Kyllä tuosta urotyöstä kuuluu jo saada sillä itsellään ravitut kukat.
 

No kiiiitos!  :kieli:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #22 : 15.05.13 - klo:20:12 »
Kyllä tuosta urotyöstä kuuluu jo saada sillä itsellään ravitut kukat.
Ehdottomasti :eusa_clap:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kevätaskaresta
« Vastaus #23 : 15.05.13 - klo:21:36 »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)