Kirjoittaja Aihe: politiikkaa  (Luettu 34068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #60 : 20.04.15 - klo:11:02 »
Sari Essayah sai yli 11 000 ääntä Savo-Karjalasta vaikka on sukupuolineutraalin avioliiton puolesta.

 :017: Hesarin vaalikoneessa ainakin vastaa "Kyllä" kysymykseen "Edellisen eduskunnan hyväksymä lainmuutos samaa sukupuolta olevien avioliiton sallimisesta peruutetaan."
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: politiikkaa
« Vastaus #61 : 20.04.15 - klo:11:13 »
:017: Hesarin vaalikoneessa ainakin vastaa "Kyllä" kysymykseen "Edellisen eduskunnan hyväksymä lainmuutos samaa sukupuolta olevien avioliiton sallimisesta peruutetaan."

En löydä sitä nyt, mutta kun luin sen uudelleen, niin se oli hassusti laadittu ja tilanne olikin toisin päin. Jos löydät niin tarkista tulkitsinko oikein.

Ainakin tämä HS:n kohta väittää toisin kuin luit
21. Homo- ja lesbopareilla pitää olla samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla. 38%ei 59%kyllä  eli sallivasti suhtaudutaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #62 : 20.04.15 - klo:11:52 »
^Äh, sekoitin vaalikoneet. YLE:n vaalikoneesta lainasin. Kas tässä: http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/savo-karjala/ehdokkaat/4632

Mutta kyllä hän Hesarinkin koneessa ilmoittaa olevansa eri mieltä avioliitto-oikeudesta: http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/savo-karjala/ehdokas/904/

Ja minä puhun yhdestä ehdokkaasta eli Sari Essayahista, jolloin hän ei voine olla vaalikoneessa jollakin tietyllä prosenttimäärällä puolesta ja toisella vastaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: politiikkaa
« Vastaus #63 : 20.04.15 - klo:11:54 »
Enpä ole minäkään seurannut Essayahin kantoja esim. avioliittolakiin. Mutta varmaan siinä kd:n tuleva puhjohtaja on, yli 11000 ääntä uudesta täkäläisestä vaalipiiristä.

Jännä on nähdä, onko Sipilässä miestä näyttämään Väyryselle kaapin paikan, tähänastisilla puheenjohtajilla sitä rohkeutta ei ole ollut. Myös Sipilän lausunto koko vaalikauden mittaisen sitoutumisen vaatimuksesta kuulosti hyvältä.

Ulkomaalaisvastaisuudella, homofobialla ym teemoilla ratsastaneiden läpimeno sen sijaan tuntuu pahalta.  :102:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: politiikkaa
« Vastaus #64 : 20.04.15 - klo:11:56 »
Viitannee seppos tuossa edellä tänään hs:n nettisivuilla olleeseen valittujen edustajien vastausten analyysiin. Sen mukaan uusi eduskunta taisi olla sitä mieltä ettei avioliittolain muutosta lähdetä perumaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #65 : 20.04.15 - klo:12:04 »
Viitannee seppos tuossa edellä tänään hs:n nettisivuilla olleeseen valittujen edustajien vastausten analyysiin.

Mutta väittääpä myös, että Hesari väittää toisin kuin mitä juuri minä luin (ja palstalle kirjoitin). Olen eri mieltä, eli että Hesari väittää samaa kuin mitä minä kirjoitin. Tarkkuutta siellä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #66 : 20.04.15 - klo:12:14 »
Jännä on nähdä, onko Sipilässä miestä näyttämään Väyryselle kaapin paikan, tähänastisilla puheenjohtajilla sitä rohkeutta ei ole ollut.

Tässä asiassa luotan Sipilään. Kansansuosio oli sen verran paljon vakuuttavampi kuin Väyrysellä, Keskustan oman uudistumisen takia pitää antaa ministerinpaikkoja nuoremmillekin, ja lisäksi Väyrysen sivuuttamisella niittää suosiota ei-keskustalaisten parissa.

Lainaus käyttäjältä: Rajan poika
Ulkomaalaisvastaisuudella, homofobialla ym teemoilla ratsastaneiden läpimeno sen sijaan tuntuu pahalta.  :102:

Minä en pitäisi homofobiana sitä, jos esim. uskonnollisen vakaumuksensa takia vastustaa sukupuolineutraalia avioliittolakia. Tuskinpa useimmat lakialoitetta vastustavat kansanedustajat pelkäävät joutuessaan työssään tekemisiin eduskunnan homo- ja lesbokansanedustajien kanssa. Kunnon foobikkoja lienee eduskunnassa vain muutama, jos sitäkään.

Samoin eihän siellä ulkomaalaisvastaisia ole, eikä vaaleissa tällä teemalla ratsastaneita. Moni Perussuomalaisten kannattaja tulee vielä yllättymään, kun huomaa, miten avosylin puolue on ottamassa vastaan uutteria osaavia maahanmuuttajia. Ja nythän saatiin sentään pari maahanmuuttaja-kansanedustajaa, ja vieläpä vähän kauempaa muuttaneita kuin nuo ihan naapurintytöt (=Elisabeth Nauclér ja Jutta Zilliacus).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: politiikkaa
« Vastaus #67 : 20.04.15 - klo:13:19 »
En nyt enää löytänyt sitä kuvastoa jossa oli esitelty hyväksyen sukupuolineutraaliin avioliittoon suhtatuvat kansanedustajaehdokkaat aakkosjärjestyksessä. Googlen ihmeellisissä sokkeloissa sen löysin kun ko aisia kiinnostaa.  Olin oikein hämmästynyt, että KD:ssä nyt näin. Oli toinenkin ehdokas, nuori mies joko Pirkanmaalta tai Keski-suomesta. Selasin sivut käpi hakemalla KD-logoa ja nämä kaksi löysin.
Ajattelin että Eurooppa on Sariakin opettanut, en sitten tiedä... Voi olla, että olen väärässä, tai Google oli koska löydän nyt vain näitä kielteisiä kannanottoja häneltä.
Olen joka tapauksessa iloinen Sarin puolesta. Hän on aina vakuuttanut ajatuksillaan ja osaamisellaan.
Bjarne ei tainnut sitten päästä kun koko rannikkoseuturuotsalaiset menivät Peter Östmanin taakse. Ei hänestäkään ole negatiivista kokemusta. Äänestimme kerran samoin puoluekokouksessa.

Nyt voisimme arvailla hallituskokoonpanoa. Entä ketkä miksikin ministeriksi?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: politiikkaa
« Vastaus #68 : 20.04.15 - klo:13:21 »
Sain idean äänestyspäätökselleni siitä, että ensi kesän Herättäjän juhlat pidetään Sotkamossa. Minulla on Kainuusta istuva edustaja läpipäässeenä. Tuntuu hyvältä. Vaalit menivät arvailujeni mukaan. Kunhan nyt ei uutta hallitusta tehtäisi  siten kuin Anneli Jätteenmäki aikanaan. Silloin jätin kepun. Se oli hyvä päätös. Tai mitäpä minun päätöksistäni.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #69 : 20.04.15 - klo:13:35 »
Nyt voisimme arvailla hallituskokoonpanoa. Entä ketkä miksikin ministeriksi?

Kolmen suurimman puolueen hallitus. Apupuolueita ei välttämättä tarvita, mutta jos halutaan niin kristillisdemarit mieluummin kuin RKP (joka ei oikein perussuomalaisten kanssa yhteen mahdu). Perussuomalaiset toimittaa hallituksessa työväenpuolueen virkaa.

Saa nähdä, joutuuko Kokoomus ottamaan askelen pari kohti keskustaa, kun Stubbin suorittama oikealle siirtyminen tuotti näin huonon tuloksen.

Sipilä lienee puolueessaan sen verran ehdoton kunkku nyt, että voinee jossakin määrin pakottaa omiaan hyväksymään kuntauudistusta ja toisaalta Kokoomusta luopumaan rajuimmista leikkauslistoista ja veronalennuksista. Jos haluaa.

En kannata perussuomalaisia, mutta minusta olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä, millaista hallituspolitiikkaa puolue ajaisi. Se on sentään vähän vaativampi laji kuin oppositiossa räksyttäminen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: politiikkaa
« Vastaus #70 : 20.04.15 - klo:15:11 »
Kolmen suurimman puolueen hallitus. Apupuolueita ei välttämättä tarvita, mutta jos halutaan niin kristillisdemarit mieluummin kuin RKP (joka ei oikein perussuomalaisten kanssa yhteen mahdu). Perussuomalaiset toimittaa hallituksessa työväenpuolueen virkaa.

En kannata perussuomalaisia, mutta minusta olisi kyllä todella mielenkiintoista nähdä, millaista hallituspolitiikkaa puolue ajaisi. Se on sentään vähän vaativampi laji kuin oppositiossa räksyttäminen.

Milloin meillä on viimeksi ollut hallitus ilman RKP:tä? He sopivat yhteen minkä puolueen ohjelman kanssa tahansa, kunhan heidän etuudet ja kieliasia taataan. Siis lähdetään siitä, että ovat taas hallituksessa sillä oppositiossa heillä ei ole mitään virkaa. Ainoa ongelma on, että kaksi suurta + RKP ei anna vielä ihan enemmistöä.

korjasin kielivirheen
« Viimeksi muokattu: 20.04.15 - klo:17:33 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #71 : 20.04.15 - klo:15:42 »
30.11.1975 on alkanut RKP:n katkeamaton hallitustaival. Jos virkamieshallituksia ei lasketa, niin 4.9.1972  :icon_eek:. Demokratian nimissä joutaisivat välillä olla oppositiossakin.

Suomessa on itsenäisyyden aikana ollut hallituksilla päiviä seuraavasti:
- virkamieshallitukset 1359 päivää
- poliittinen hallitus, RKP ei mukana 5357 päivää
- poliittinen hallitus, RKP mukana 28846 päivää.
« Viimeksi muokattu: 20.04.15 - klo:15:57 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: politiikkaa
« Vastaus #72 : 20.04.15 - klo:15:51 »
Pienenä kevennyksenä huomio, että Savo-Karjalan vaalipiirissä oli ehdokas nimeltään Help ja oli saanut numeron 112.  :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: politiikkaa
« Vastaus #73 : 20.04.15 - klo:17:31 »
Pienenä kevennyksenä huomio, että Savo-Karjalan vaalipiirissä oli ehdokas nimeltään Help ja oli saanut numeron 112.  :)

Loistava sattuma.  Minun isomummoni oli nimeltään Anna Koskenkorva. Tosin tehdas perustettiin hänen 1923 tapahtuneen kuolemansa jälkeen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: politiikkaa
« Vastaus #74 : 20.04.15 - klo:19:40 »


   Sitoutuminen yhdessä edellyttää irrallisuutta toisessa.



   ... samalla. Aika kuitenkin rientää. "Toiseen" voi palata - jos sitä enää on. Ystävyys on niitä harvoja asioita, joka pysyy. Vaikka olisin toisaalla, ystävä on aina valmis ottamaan vastaan.

Aika kultaa muistot. Aikojen takainen ystävyys saattaa kirkastua uudelleen tavatessa. Ajan myötä ihmissuhde hioutuu.

Vanhus on avuttomuudessaan lapsen kaltainen raihnaisuutensa vuoksi. Koska takana on kuitenkin eletty elämä, hän poikkeaa lapsesta kokemustensa vuoksi. Elämän oleellisuudet tulevat esiin. Sitä sanotaan viisaudeksi.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024