Kirjoittaja Aihe: politiikkaa  (Luettu 34052 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: politiikkaa
« Vastaus #120 : 25.04.15 - klo:17:16 »
Luin jostakin, että demarivaikuttaja sanoi demarien kuuluvan oppositioon ja porvarien pitää tämä vaiva, alijäämät sun muut korjata. Keskustavaikuttaja tietää taas, että 4 v lakkoillaan, jos demarit eivät ole hallituksessa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: politiikkaa
« Vastaus #121 : 25.04.15 - klo:18:42 »
Täällä keskusteltiin mihin maahan karkotetaan, jos ei ole mistään maasta kotoisin. Tänään oli Iltalalehden otsikko seuraavanlainen  eli se sisälsi vastauksen esitettyyn kysymykseen Mikään maa ei ottanut vastaan hovioikeuden nyt vapauttamaa murhaajaraiskaajaa. Hän siis jää Suomeen, vaikka on karkotettu ei minnekkään. Henkilö on lehden mukaan somalitaustainen.
« Viimeksi muokattu: 25.04.15 - klo:19:49 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: politiikkaa
« Vastaus #122 : 30.04.15 - klo:16:04 »
Onpahan hyvä, että vaalit ovat takanapäin. Muistelen kaikkea vanhaa ja sitten hävettää.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #123 : 30.04.15 - klo:21:08 »
Vappupuhe(?):

Jotenkin poliittinen tilanne tuo kovasti mieleen 90-luvun alun. Lama, jonka ei pitänyt tulla (Katainen väitti että se ohittaa Suomen, ja joko Erkki Liikanen tai Ilkka Suominen aikoinaan - en muista kumpi - juuri ennen romahdusta vakuutti, että maan talous on huippukunnossa), tuli sittenkin. Oikeisto uskoi, että kysymys ei ole markkinatalouteen normaalisti liittyvistä suhdannevaihteluista, vaan spesifisti Suomea koskevista rakenteellisista ongelmista (suomeksi: duunarit vaatii liikaa liksaa), ja lääkkeeksi ehdotettiin elvytyksen sijasta rakenteellista sopeutusta. Sitten Keskusta sai ns. veret seisauttavan vaalivoiton (irvileuat sanoivat, että talouselämän veret), muodostettiin porvarihallitus, ja Esko Aho rupesi hakemaan "yhteiskuntasopimusta", jolla nuo sopeutustoimet olisi toteutettu (silloisesta yhteiskuntasopimuksesta muistan mehevän Radio Cityn sketsin).

No, eihän siitä sopimuksesta mitään tullut kun ay-väki pisti hanttiin, ja asia hoidettiin perinteiseen tapaan devalvaatiolla. Mitä nyt Viinasen juustohöylä sen ohessa teki tuhojaan - niiden ns. säästöjen jälkivaikutuksia on makseltu pitkään. Ne varsinaiset "rakenteelliset uudistukset" taisivat jäädä toteuttamatta. Nyt Keskusta on sitten taas kaivanut yhteiskuntasopimuksensa naftaliinista.

Onhan ajoissa tietysti eronsakin: Sillon oli valuutta, jonka saattoi devalvoida, nyt ei. Silloin korkeat korot pistivät yrityksiä polvilleen, nyt on korot ennätysalhaalla. Ja nyt on talouden taantumaa kestänyt jo pidempään ennen Keskustan vaalivoittoa.

Jaakko Kiander on kirjoittanut aiheesta teoksen Laman opetukset. Olisi ehkä sivistävää luettavaa? Onko mitään opittu? Ei ainakaan sitä, että ei ne lamat Suomea kierrä... (Joo ei ole minullakaan aikaa lukea nyt, kun pitää opiskella, jotta pärjää töissä, jotta on myös meitä töissäkäyviä ihmisiä.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #124 : 30.04.15 - klo:21:14 »
^Mutta, edelliseen palatakseni: Ehdin lukea sisällysluettelon. Sieltä löytyykin "seitsemän lihavaa vuotta". Eli juuri se mitä olen sanonut, eli että jo Mooses-vainaa aikoinaan oli keynesiläinen, ennen kuin koko Keynesiä oli keksitty. Ei lihavien vuosien aikana pistänyt jakoon kaikkea, jolloin oli niiden laihojen vuosien aikaan mistä jakaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #125 : 30.04.15 - klo:23:11 »
Siis täh, tämä ylen uutinen hallitustunnusteluista: Sanovatko demarit tosiaan, että "Talouskasvun vauhdittuessa kokonaisveroaste voidaan kääntää laskuun"? Siis kuplataloutta rakentelemaan taas? Vai ymmärsinkö jotakin väärin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: politiikkaa
« Vastaus #126 : 07.05.15 - klo:18:58 »
^Kyllä ne kokkarit sinne menee, mieliksesi  :eusa_angel:.

Mrrrr,, miten öppiäinen tonkin tiesi.

Pelottaa tää uuden hallituksen konservatisuus.
No Perus kai on siellä demarina, kun persujen aatteesta ei saa selvää. Joissain asioissa työväen ääntä kuuluu sieltä, välillä SS joukkojen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #127 : 07.05.15 - klo:21:24 »
Joissain asioissa työväen ääntä kuuluu sieltä, välillä SS joukkojen.

Työväenpuolue se oli myös NSDAP aikoinaan...

Työväki on kovin moniääninen joukko.

Jännä nähdä, pysyykö persujen ryhmä koossa koko hallituskauden. Ja toisekseen, pysyykö EMU.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #128 : 07.05.15 - klo:21:42 »
Työttömyydellä lintsailu olisi saatava loppumaan, samoin optioilla mällääminen. Eikö optio-yhtiöille löydy lakia?

Ööh, ei kai optioilla ole kummemmin viime vuosina mälläilty? Vaan esim. osingonjako on ollut aika avokätistä.

Mistäs sitä pääomille lakia löytäisit? Jos ei suomalaisesta yrityksestä saa sijoittamalleen pääomalle kunnon tuottoa, voi aina sijoittaa jonnekin muualle. Ja jos vaikka määrättäisiin pääomatulostakin maksuun kunnallisvero, voi aina muuttaa ulkomaille veropakolaiseksi.

Porvarihallituksesi sanoin, se on vain kateutta kun haluat rikkaita rokottaa  :icon_cool:

Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi
Opposition on pidettävä pienten puolta .

Kyllä minä toivoisin, että niin tekisi hallituskin. Pienellä tarkoitan tässä nyt alle tonnin nettutuloilla eläviä, joilla ei ole velatonta omistusasuntoa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: politiikkaa
« Vastaus #129 : 08.05.15 - klo:06:39 »
Työttömyydellä lintsailu olisi saatava loppumaan

Opposition on pidettävä pienten puolta .

Minkä verran Riitta-mummi tuttavapiirissäsi on työttömiä? Entä millainen osa heistä "lintsailee".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: politiikkaa
« Vastaus #130 : 08.05.15 - klo:07:13 »
Huomenta.  Ammatissani pankissa, josta olen eläkkeellä, tapasin päivittäin heitä. Kaikki laitapuolen kulkijat tulivat sydämelleni rakkaiksi sen jälkeen  kun Jumalan armosta osain nähdä oman elämäni vääryydet.
Jos sos.tuet juodaan ja pelataan, se on heikon ihmisen toimintaa, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy. Sitä olen nähnyt paljon.

Olen liki kolmekymmentä vuotta hoitanut nyt 102-vuotiaan ihmisen asioita, hänelle on pienenpieni eläke riittänyt, jotenkuten. Ystävien avulla on selvinnyt , ei tukien. Kela ei antanut.

Perheessäni on työttömyyttä ja paljon sen tuomia ongelmia. Osa niistä johtuu ns. ' uus-avuttomuudesta'.  Olisipa hyvä kun olisi  ' oppikoulua'  heille jotka luulevat rahan kasvavan puussa.

Yksityisiä en tahdo mistään syyllistää. Olempa vain pannut merkille sen valtavan muutoksen mikä muutamassa vuosikymmenessä on tapahtunut.

Me jotka olemme sotien jälkeiset pula-ajat eläneet, jopa joskus näläisinä, voimme vain ihmetellä kun kansalta ovat keinot loppuneet. Jos on otettavaa, kaikki otetaan.

...
Odotan mielenkiinnolla mitä muodostettava hallitus ja eduskunta saavat aikaan.
Sote-asioiden hoito on tärkeää, mutta työllisyyden hoio on nro. 1


Kiitos Rajan poika hyvästä kysymyksestä

terv. Rajantakaa tullut mummi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: politiikkaa
« Vastaus #131 : 08.05.15 - klo:07:53 »
Omassakin lähipiirissä on pitkäaikaistyöttömyyttä. Kyseessä on tekeviä ihmisiä, jotka eivät periaatteessa asenteellisesti ole laiskoja. Mutta mikä pitkistyy, se mutkistuu; pätee myös työttömyyteen. (kiitos vaan äiti yksinkertaisista mutta tosista sloganeista) Kynnys nousee kokoajan korkeammaksi mitä pitemmälle aikaa kuluu, ja pysähtynyt kivi hiljalleen sammaloituu. Ymmärrän sekä heitä että meitä, ei ole helppoa. Asia on yhtä monimuotoinen kuin on ihminenkin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33832
Vs: politiikkaa
« Vastaus #132 : 08.05.15 - klo:07:59 »
Kiva, Mansipaani, muistui vasta kirjoituksestasi, että olinhan virallisesti itsekin pitkään työtön.  Kun valitsin pankissa tukipaketin alkoi kuukausittainen työtön, työtön lomakkeen täyttö.
Kävin kaksi kertaa vuodessa työkkärissä ilmoittamassa etten halua töihin enkä kursseille.
Minä olin jo silloin monisairas, mutta kykenevä yhteiskunnalliseen osallistumiseen. Se täytti kodin ja lastenhoidon ohella päiväni täysin.
 Eläkeläinen olen ollut seitsemän vuotta.  Olen tyytyväinen eläkkeeseeni, siitä riittää hiukan muillekin. Eläkkeeni ei ole suuri.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Vs: politiikkaa
« Vastaus #133 : 08.05.15 - klo:09:00 »
Saa nähdä miten käy. RKP putosi ja se harmittaa.

Mietin kovin kuinkahan Soini pitää laumaansa kurissa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #134 : 08.05.15 - klo:14:41 »
Kun valitsin pankissa tukipaketin alkoi kuukausittainen työtön, työtön lomakkeen täyttö.
Kävin kaksi kertaa vuodessa työkkärissä ilmoittamassa etten halua töihin enkä kursseille.

Mikä sen tukipaketin vaihtoehto sitten olisi ollut?

Tällaisenko lintsailun toivot loppuvan?

Onko jossakin oikeasti töitä, joihin ei saada tekijöitä sen takia, että työttömät ne vain lintsailevat? Tarkoitan oikeaa palkkatyötä eikä esim. työllisyyskurssien kautta saatavaa lähes ilmaista työvoimaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.